PC herkent geen externe harddisks

Pagina: 1
Acties:

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc. Nu kom ik er achter dat mijn pc geen externe harddisks kan lezen. Hij installeert keurig de benodigde drivers maar daarna is het uit met de pret.
Windows Explorer loopt vast zodra ik naar deze computer ga.
De schijf wordt ook niet gezien in het computer beheer.

Ik heb diverse schijven geprobeerd (schijven werken wel op andere pc's):
Targa Databox
Lacie schijf
WD schijf

Volgens mij zijn alle schijven geformatteerd naar FAT(32).

Ik heb inmiddels het bios geflasht naar de nieuwste (F4 in dit geval). De nieuwste chipset drivers geïnstalleerd. Ik kom er niet uit.

Mijn systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920
Sapphire Radeon HD4580X2
Samsung Spinpoint F1 (1TB)
Corsair Triple3X 6GB DDR3-1333 CL9 triple kit
Windows Vista Home Premium 64bit

Nu vraag ik me af of een 64bit besturingssysteem problemen geeft met een fat geformatteerde schijf?

Ik kan wel wat hulp of ideeën gebruiken!

Alvast Bedankt!

Geerten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat staat er allemaal in Schijfbeheer ?Kan je de schijven daarmee wel benaderen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Alsatian
  • Niet online
In schijfbeheer zie ik alleen mijn interne disk. En de externe disks kan ik niet benaderen.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
windows opnieuw installeren, is natuurlijk een oplossing.
en kan je vertellen wat voor interface externe hdd heeft? usb gok ik,
mischien drivers opnieuw met drivecleaner.

• Alsatian
  • Niet online
Baazie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:38:
windows opnieuw installeren, is natuurlijk een oplossing.
en kan je vertellen wat voor interface externe hdd heeft? usb gok ik,
Zijn inderdaad allen met USB. Heb alle 10 de poorten geprobeerd, dus denk ik niet dat het daar aan ligt.
Windows opnieuw installeren vind ik een behoorlijk drastische maatregel. Dus daar begin ik nog niet aan. ;)
Alsatian schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:33:
In schijfbeheer zie ik alleen mijn interne disk. En de externe disks kan ik niet benaderen.
Als er een externe disk is aangesloten, laat schijfbeheer helemaal niks zien. Pas als ik ze uitplug ziet schijfbeheer mijn interne disk.

[ Voor 27% gewijzigd door Alsatian op 30-01-2009 09:12 ]

Verwijderd

misschien heel offtopic (en ik wil ook de TS zijn topic *NIET* kapen) maar ik heb hetzelfde met een Samsung Spinpoint F1 1TB rechtstreeks aangesloten op mijn sata2 poort van mijn Asrock 939dualsata icm Windows Vista x64... voor mij zat er niets anders op dan een externe drivebay te gebruiken... (iets met uli chipset + overname Uli door nvidia + niet meer supported, dus geen (goed) werkende 64bit drivers en al helemaal geen vista support)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 09:45 . Reden: vergeten *niet* toe te voegen... ik ben niet asociaal... het lijkt maar zo ]

• Alsatian
  • Niet online
Zijn er nog mensen met ideeën? Ik heb nog geprobeerd om een andere account aan te maken, om uit te sluiten dat het geen rechtenkwestie is. Ook dat werkte niet.

Vanavond zal ik het nog even testen met een live cd van Ubuntu. Ik ben bang dat het toch een nieuwe windows installatie zal worden.

Verwijderd

Meest logische: USB-drivers van moederbord opnieuw installeren (recentste versie).

• Alsatian
  • Niet online
Alsatian schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:06:
Ik heb inmiddels het bios geflasht naar de nieuwste (F4 in dit geval). De nieuwste chipset drivers geïnstalleerd. Ik kom er niet uit.
Dat heb ik al gedaan. Of zijn er aparte drivers voor de USB poorten?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alsatian schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:55:
Dat heb ik al gedaan. Of zijn er aparte drivers voor de USB poorten?
Daarvoor zal je even moeten kijken op de site van http://www.giga-byte.nl of op de site van Intel, aangezien je een Intel gebaseerd moederbord hebt.

Intel® Chipset Software Installation Utility

Intel® Matrix Storage Manager

Zijn de enige downloads die ik tot nu toe van Intel kan vinden, ik denk dat vooral de Matrix Storage Manager belangrijk is. Heb ze geplukt van Intel® X58 Express Chipset van Intel's support afdeling.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2009 12:13 ]

• Alsatian
  • Niet online
GJtje schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:10:
[...]
Daarvoor zal je even moeten kijken op de site van http://www.giga-byte.nl of op de site van Intel, aangezien je een Intel gebaseerd moederbord hebt.

Intel® Chipset Software Installation Utility

Intel® Matrix Storage Manager

Zijn de enige downloads die ik tot nu toe van Intel kan vinden, ik denk dat vooral de Matrix Storage Manager belangrijk is. Heb ze geplukt van Intel® X58 Express Chipset van Intel's support afdeling.
Bedankt voor de info. Ga het vanavond als ik weer thuis ben gelijk testen! Het heeft helaas niet gewerkt. Ik heb uiteindelijk windows opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het allemaal.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de moeite!

Helaas kan ik jullie niet vertellen waar het aan lag.

[ Voor 10% gewijzigd door Alsatian op 02-02-2009 02:14 ]

Pagina: 1