Toon posts:

Meizu M6 verschijnt niet op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe macbook met OSX, allemaal leuk en aardig maar mijn Meizu M6 miniplayer vindt die niet! Als ik de player inplug met de usb kabel dan komt er nergens een schermpje omhoog oid, het blijft compleet stil.
Mijn huisgenootje heeft een windows laptop en daarop doet de Meizu het prima, maar op mijn Mac dus niet. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Een ander huisgenootje heeft een oudere Mac en daarop werkt die ook! Snap er niks van...

Verwijderd

Werken er wel andere apparaten op die usb-poort? Misschien is de usb-poort kapot of misschien krijgt je Meizu te weinig stroom van de usb-poort.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de USB poort werkt gewoon goed. Op het display van de miniplayer staat ook dat hij aangesloten is op een usb station maar op mijn Mac gebeurt verder niks.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je al in System Profiler onder USB gekeken of de Meizu sowieso wordt herkend? Kijk 'ns in Disk Utility of de Meizu daar tussen staat en of je 'm de hand kunt mounten. Heb je al rondgekeken op Google? Als je bijvoorbeeld zoekt naar "mac os x meizu m6" vindt je bijvoorbeeld http://www.meizume.com/te...kills-m6-fat-related.html. Heb je dat al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gezocht op google maar ik kon niet echt iets goed vinden. De link die jij nu mee stuurt ga ik nu bekijken.
Ik snap alleen niet hoe ik kan kijken bij System Profiler of Meizu wordt ondersteunt, zelfde geldt voor Disk Utility. Kan je dat misschien uitleggen?

Verwijderd

Topicstarter
oo wacht
ik heb de miniplayer nu een beetje gevonden. Als ik bij Disk Utility kijk dan staat hij erbij! maar nog steeds niks op mijn bureaublad...

EDIT:

en hij staat nu ook in mijn USB lijstje bij Systeemvoorkeuren, maar nog steeds niks op mijn bureaublad

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 19:55 ]

Verwijderd

1. Finder selecteren (bijv bureaublad aanklikken)
2. Voorkeuren
3. "Externe schijven" selecteren bij "Geef deze onderdelen weer op bureaublad"

Terminologie kan afwijken aangezien ik deze zelf vertaald heb (heb zelf Engels als system language... :) )

Verwijderd

Topicstarter
hmm helaas stond die optie al aangevinkt, geen succes dus.
Snap er echt niks meer van...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Open Terminal (/Applicaties/Hulpprogramma's/Terminal) en typ:
mount

Post de uitvoer hier.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Last login: Tue Feb 3 15:23:40 on console
macbook-van-jansen-schouten:~ ac_er$ mount
/dev/disk0s2 on / (hfs, local, journaled)
devfs on /dev (devfs, local)
fdesc on /dev (fdesc, union)
map -hosts on /net (autofs, automounted)
map auto_home on /home (autofs, automounted)
macbook-van-jansen-schouten:~ ac_er$

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je M6 is in ieder geval niet gemount. Je kan je drive proberen te mounten als hij gevonden wordt. Dat kan in Disk Utility, of vanaf de command line.

Met het command:
diskutil list

Kun je zien welke disken er gevonden zijn en welke volumes er op die disken liggen. Ik zie bijvoorbeeld het volgende:

( 21:47:55 ) | lychee:~ benny$ diskutil list
/dev/disk0
   #:                       TYPE NAME                    SIZE       IDENTIFIER
   0:      GUID_partition_scheme                        *149.1 Gi   disk0
   1:                        EFI                         200.0 Mi   disk0s1
   2:                  Apple_HFS Lychee HD               148.7 Gi   disk0s2
/dev/disk1
   0:     Apple_partition_scheme                        *10.0 Gi    disk1
   1:                 Apple_HFSX voornaamachternaam        10.0 Gi    disk1s2
/dev/disk3
   0:      GUID_partition_scheme                        *111.8 Gi   disk3
   1:                        EFI                         200.0 Mi   disk3s1
   2:                  Apple_HFS Passport120             111.5 Gi   disk3s2

disk0 is mijn interne disk, disk1 is mijn iDisk, en disk3 mijn externe WD Passport. Op disk3 ligt een volume dat Passport120 heet. Dat is het 'datavolume' van die disk. Als ik dat wil mounten kan dat als volgt:
diskutil mount /dev/disk3s2

De notatie is dus als volgt:
diskutil mount /dev/diskXsY

Waarbij Y overeenkomt met het volumenummer van die disk.

Afkoppelen kan gewoon in de Finder, of met:
diskutil umount /dev/disk3s2

Mocht je niet zeker weten welk volume je moet mounten, dan kan je ook de hele disk mounten:
diskutil mountDisk /dev/disk3

Unmounten kan uiteraard weer met:
diskutil umountDisk /dev/disk3

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
woo bedankt voor de uitleg.
Helaas als ik de hele disk mount, dan staat er : One or more volumes failed to mount.
ik zie mijn Meizu als enige staan op disk1, dus ik heb disk1 gemount.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat is de uitvoer van
diskutil list

Verwijderd

Topicstarter
~ ac_er$ diskutil list
/dev/disk0
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: GUID_partition_scheme *149.1 Gi disk0
1: EFI 200.0 Mi disk0s1
2: Apple_HFS Macintosh HD 148.7 Gi disk0s2
/dev/disk2
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: *3.8 Gi disk2

Verwijderd

Topicstarter
oja en ik bedoel uiteraard dat ik disk2 heb geprobeerd te mounten

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
Wat doen jullie moeilijk.
Zet in het menu van de Meizu de USB mode op MSC ipv MTP
(Settings -> USB Mode)

MTP is nl. het microsoft file tranfser protocol wat standaard door windows wordt herkend, maar niet door linux/mac. MSC wel, dat is gewoon usb file transfer protocol. Dat werkt (in ieder geval hier onder linux. mac ook neem ik aan)

[ Voor 10% gewijzigd door bas-r op 06-02-2009 01:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij staat (helaas) al op MSC

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
Aj, dat is jammer. dan moet je toch de aanwijzingen van hierboven opvolgen. Of linux installeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
rare is dat als ik de player nu inplug dat hij nu in 1x op disk5 staat, waar die vanmiddag nog op disk2 stond...

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 04:42:
rare is dat als ik de player nu inplug dat hij nu in 1x op disk5 staat, waar die vanmiddag nog op disk2 stond...
OSX maakt een device mapping aan zodra je een drive aansluit, maar kennelijk wordt ie bij jou niet weggehaald. Op zich logisch, want je voert ook geen 'eject' uit (want er wordt niets gemount).

Overigens wordt er -als ik de uitvoer zo bekijk- ook geen bestandssysteem herkend. Dat maakt het mounten ook al vrij lastig.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er ondertussen niks meer van. helaas zit hier nergens in de buurt een computerwinkel waar ik even naar binnen kan lopen.
Iemand nog een idee?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Aangezien er helemaal geen partitie-indeling verschijnt lijkt het mij dat het partitie-type al niet herkend wordt door OS X. Ik weet niet hoe zo'n speler werkt, maar als je hem zou kunnen partitioneren in OS X met één van de twee mogelijkheden die OS X wel herkent (meer mogelijkheden heb je ook niet ;)) dan zou OS X er wel iets mee moeten kunnen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:45
Misschien even een app installeren die NTFS filesystems laat lezen en schrijven op OSX. Google even naar NTFS op mac.

PSN: Sluuz

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Het lijkt me niet dat dat het primaire probleem is, omdat je het NTFS filesystem dan wel had gezien in het mount overzicht. IMHO :o

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar heb je nu al de oplossing die beschreven staat in http://www.meizume.com/te...kills-m6-fat-related.html geprobeerd, vooral de post van Wbdsgnr? Daar lijkt de oplossing te zijn om de Meizu onder Windows te formatteren naar FAT32.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1