Ik ben een beetje aan het spelen met java, en ik wil graag het volgende maken.
[Database] <--> [Server] <--> [Client].
Waarbij het dus de bedoeling is dat d.m.v het client script een aantal methodes worden uitgevoerd in het Server script.
De communicatie tussen database en server is in orde.
De communicatie tussen client en server is orde, hoewel dit nog gelimiteerd is tot 1 client
is er op dit moment nog geen behoefte aan meerdere clients.
Ik wil graag dat de client een pasnummer en een pincode stuurt,
waarmee de server een query kan uitvoeren op de database.
Client code Send passnummer en Pincode:
Server code readlines
Nu krijg ik inderdaad netjes alle lines te zien die worden verstuurd vanaf de client.
Nu moet ik alleen zorgen dat line 1 die ik verzend nummer is, en line 2 pincode.
Ik denk niet dat de for loop die ik gebruik de beste oplossing is, ook levert dit problemen
op als ik later meerdere lines wil gaan verzenden.
Hoe zou ik dit moeten aanpakken?
[Database] <--> [Server] <--> [Client].
Waarbij het dus de bedoeling is dat d.m.v het client script een aantal methodes worden uitgevoerd in het Server script.
De communicatie tussen database en server is in orde.
De communicatie tussen client en server is orde, hoewel dit nog gelimiteerd is tot 1 client
is er op dit moment nog geen behoefte aan meerdere clients.
Ik wil graag dat de client een pasnummer en een pincode stuurt,
waarmee de server een query kan uitvoeren op de database.
Client code Send passnummer en Pincode:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sock = new java.net.Socket(serverIPname,serverPort); //Create streams pw = new java.io.PrintWriter(sock.getOutputStream(), true); br = new java.io.BufferedReader(new java.io.InputStreamReader(sock.getInputStream())); System.out.println("Connected to Server"); //send tekst to server pw.println(+nummer); System.out.println("I send banknummer: " +nummer); pw.println(+pincode); System.out.println("I send pincode: " +pincode); |
Server code readlines
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| pw = new java.io.PrintWriter(clientSocket.getOutputStream(),true); br = new java.io.BufferedReader(new java.io.InputStreamReader(clientSocket.getInputStream())); for (int a = 0; a <= 1; a++) { String nummer = br.readLine(); System.out.println("Message from the client: " +nummer); pw.println("ik heb ontvangen als nummer: " +nummer); } |
Nu krijg ik inderdaad netjes alle lines te zien die worden verstuurd vanaf de client.
Nu moet ik alleen zorgen dat line 1 die ik verzend nummer is, en line 2 pincode.
Ik denk niet dat de for loop die ik gebruik de beste oplossing is, ook levert dit problemen
op als ik later meerdere lines wil gaan verzenden.
Hoe zou ik dit moeten aanpakken?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl