Bestanden delen in Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb nu zoveel DVD´s, Games etc. ik wil nu alles op hardeschijven zetten en deze in een server hangen.
Dus ik heb een aantal harddisks gekocht en in een PC gestopt, en daarop heb ik Windows Server 2008 geinstalleerd.

Ik wil dus vanaf elke pc in mijn netwerk die bestanden van de server af kunnen halen.
En dat wil ik ook nog met useraccounts, dus dat iedereen die erin wilt een username en password moet invullen.

Er zit momenteel nog maar 1 schijf in van een 1TB en die heb ik gedeeld.
Het wil allemaal niet lekker werken.
Ik vanaf elke pc in het netwerk de server in, maar kan de schijf niet openen want daar heb ik bepaalde machtigingen niet voor.
Ook heb ik er nog geen useraccounts in zitten.

Wie komt hieruit? Werkgroep = MSHOME

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Guest account enabelen of users aanmaken. Lijkt me niet zo moeilijk toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 29-01-2009 23:04 ]

• elvis4444
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-01 09:46
Je kan idd gewoon users aanmaken. Verder is het slim om de server een statisch ip adress mee te geven, dan kan je in je verkenner gewoon naar dat ip adress om de schijven te benaderen. Zodra je daar een map opent zal hij zelf vragen naar de gebruikersnaam en wachtwoord, mits je natuurlijk de machtigingen op de server hebt ingesteld. De machtigingen kan je gewoon op je server instellen (rechter muisknop op de gedeelde map en dan share of beveiliging o.i.d.)

[ Voor 15% gewijzigd door elvis4444 op 29-01-2009 23:10 ]

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb de machtigingen gemaakt, maar hij vraagt niet naar een username of password als ik in de map wilt gaan!?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon Windows homeserver, WS 2008 lijkt me een beetje te veel van het goede aangezien je volgens mij niet een advanced user bent (ik ook niet by the way), daarom is er Windows homeserver voor simpele thuisnetwerken en users die niet zo bekend zijn met grote server operating systemen.
Simpel te configureren en doet alles wat je nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 07:57 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53

pistole

Frutter

en daarop heb ik Windows Server 2008 geinstalleerd
Lees je eens in over hoe Server 2008 werkt m.b.t. rollen en dergelijke.

Ik frut, dus ik epibreer

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:53:
Waarom gebruik je niet gewoon Windows homeserver, WS 2008 lijkt me een beetje te veel van het goede (...)
Waarom ook niet de keuze voor bijvoorbeeld Windows 2K, XP pro of wellicht een Linux Distro? Wellicht heb je zo'n OS nog op de plank liggen? Een licentie aanschaffen van 2008 lijkt me wat gortig als je slechts een handvol pc's toegang wilt geven aan een paar shares, waarbij je dus niet de overige server-onderdelen gebruikt (active directory, IIS, etc).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noork schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:06:
[...]

Waarom ook niet de keuze voor bijvoorbeeld Windows 2K, XP pro of wellicht een Linux Distro? Wellicht heb je zo'n OS nog op de plank liggen? Een licentie aanschaffen van 2008 lijkt me wat gortig als je slechts een handvol pc's toegang wilt geven aan een paar shares, waarbij je dus niet de overige server-onderdelen gebruikt (active directory, IIS, etc).
Of desnoods nog de windows 7 beta, het enige verschil tussen de clients en server is voor dit geval zou enkel die 10 concurrent connections. Stukje overkill als je het mij vraagt :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

ik denk dat SP3 het probleem is.

Wanneer je een netwerk aan het bouwen bent met windows XP SP3 dan moet je eerst bij extra - > map opties -> kleine bestanden delen ( of zo iets dergelijks ) aan vinken. anders blijft hij zeuren om een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Pagina: 1