Ierse provider gaat klanten die illegaal muziek downloaden..

Pagina: 1
Acties:

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
nieuws: Ierse provider gaat klanten die illegaal muziek downloaden afsluiten

In de titel gaat het over downloaden, maar in het artikel staat het volgende:
EMI, Sony, Universal en Warner gaan Eircom de ip-adressen leveren van klanten van wie geconstateerd is dat ze inbreuk op auteursrechten maken, omdat ze illegaal muziek gedeeld hebben
Daar lijkt het meer om het P2P gebeuren te gaan, het beschikbaar stellen aan anderen en het uploaden naar anderen.

Moet de titel dan ook niet gewoon over uploaden gaan, en niet over downloaden? Zeker omdat in veel landen downloaden van muziek legaal is (hoe dat in Ierland zit weet ik niet) en alle rechtzaken van de RIAA en dergelijke tot nu toe altijd op uploaders gericht zijn. Waarom gaat deze titel dan specifiek over downloaden? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit is altijd een lastige. Ik gebruik 'illegaal downloaden' omdat het volgens mij gaat om downloaden via p2p waarbij ook automatisch geupload wordt, zoals bij Bittorrent. Ik heb proberen te achterhalen of in Ierland downloaden (dus zonder uploaden) van auteursrechtelijk materiaal ook strafbaar is, maar ben hier nog niet achter.