Ik heb sinds een paar weken het probleem, dat, als ik mijn pc aan wil doen, hij begint te piepen. van die lange tonen, en dat gaat eindeloos door. Soms haal ik de batterij eruit, rommel ik wat met stekkers, en tik er tegen aan en dan doet ie het perfect. Dan doet hij het voor even (een paar dagen), en dan begint het weer. Ik moest even restarten voor een update, en ja hoor, weer de eindeloze beeps. Nu is het dus weer voorgekomen, maar nu krijg ik het niet meer opgelost. Ik heb alles geprobeerd;
- andere voeding - nee
- andere graka - nee
- andere RAM - nee
- BIOS reset/nieuwe batterij - nee
- moederbord los op bureau, met alleen CPU, één latje RAM (die goed is) en de voeding eraan - nee
(nee = nog steeds piepen)
soms dan piept hij ook niet; hij is dan gewoon aan, zonder beeld, en alleen de fans aan. En als ik wat druk rond de nForce 4 chipset dan piept hij weer.
Mij lijkt het dus dat het moederbord kapot is, of misschien toch CPU? Dat zijn de enige dingen die ik niet heb vervangen maar dat kan ik op dit moment ook niet (S939
)
- andere voeding - nee
- andere graka - nee
- andere RAM - nee
- BIOS reset/nieuwe batterij - nee
- moederbord los op bureau, met alleen CPU, één latje RAM (die goed is) en de voeding eraan - nee
(nee = nog steeds piepen)
soms dan piept hij ook niet; hij is dan gewoon aan, zonder beeld, en alleen de fans aan. En als ik wat druk rond de nForce 4 chipset dan piept hij weer.
Mij lijkt het dus dat het moederbord kapot is, of misschien toch CPU? Dat zijn de enige dingen die ik niet heb vervangen maar dat kan ik op dit moment ook niet (S939