Powerbook identificeren a.d.h.v. serial?

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 21:26

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik kan een powerbook overnemen maar zit met het volgende probleem:

De verkoper kan weinig vertellen over de powerbook. Hij heeft deze powerbook gekregen via via en er geen verstand van. De gegevens die ik heb ontvangen zijn als volgt:
- Apple powerbook G4 pro
- 1,2 GHz
- 80 GB HDD
- Nieuwe Accu
- 1 GB Geheugen
- 17 Inch Scherm

Als ik op de officiele site van apple zoek, kom ik bv geen 1,2 GHz tegen, maar vanaf 1.33 GHz.

Ik had gehoopt dat als ik de serial ingeef op de apple site ik op de pagina's terecht zou komen die alleen voor deze powerbook bestemd zijn.

Ik zou graag willen weten wat de verkoper nou precies aanbiedt, en dat ik niet voor Jan-Joker een heel eind moet rijden.

Ik zit met vragen als max. beeldscherminstelling, bluetooth (of niet), wireless (of niet) etc...

}:O

Nokia verzamelaar....

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple Support - Technical Specifications. Vul hier het serienummer in en je weet precies wat voor PowerBook het is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb even in Mactracker gekeken, en ik zie daar alleen 17-inch PowerBooks met 1,0 en 1,33 GHz processoren staan. Die van 1,0 GHz was de eerste met 17". Let er wel op dat die dus uit begin 2003 afkomstig is. De tweede 17-inch PowerBook kwam uit in september 2003 en had een 1,33 GHz G4.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Hmzzz..

Snap niet wat ik anders deed, maar als ik op apple zocht met het mij bekende serial kreeg ik een hele rij powerbooks met allerlei verschillende schermen...

Maar met eerstgenoemde tip kom ik dus nog maar op 1 exemplaar uit.

Wat dan vreemd blijft is de processor snelheid en de grootte van de hdd.... Oké de hdd kan vervangen zijn maar de cpu?
Ik ga in ieder geval een kijkje nemen morgen en zal dan eens even de specs opvragen op de powerbook zelf.

De hele deal ziet er als volgt uit:

Ik heb een 12" ibook 3G, 800 mhz 640 Mb ram, airport en 30 Gb hdd.
Die kan ik dus inruilen op de powerbook met bijbetaling van euro 100.

Deal or no deal?

Qua snelheid ga ik er op vooruit, mobiliteit wat achteruit, maar voor de rest heeft de powerbook veel extra's zoals bv wlan b/g en bluetooth...

Oh jah, de reden waarom deze deal is voorgesteld is dat de verkoper een kleinere laptop nodig heeft ivm studie...

Nokia verzamelaar....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De CPU is niet te vervangen. Maar laat 'm 't riedeltje onder de batterij even overtypen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:51
Ik ben zelf van mening dat ik bij twijfel gewoon niet via internet koop.

Het risico is te groot ten opzichte van je voorruit gang

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Evos schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:26:
Ik ben zelf van mening dat ik bij twijfel gewoon niet via internet koop.

Het risico is zo groot ten opzichte van je voorruit gang
Ik ga daarom dus ook bij de verkoper langs om eerst één en ander te bekijken checken...

Nokia verzamelaar....

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 19:26

BaT

Download bij de verkoper eventjes de nieuwste versie van Coconut Battery (freeware). Deze verteld meteen hoe oud de desbetreffende PB is, ook kan je zien hoe het er met de batterij voor staat (ook niet erg onbelangrijk bij een 2de hands aanschaf). Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 01-02-2009 20:29 ]

Product Owner - Connec2

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Zo.... Hè hè, uiteindelijk toch de powerbook overgenomen en het bleek de 1 ghz te zijn. Ik ben er nu wat weken op aan het werken maar ik moet zeggen dat het tegenvalt :(
Dat wil zeggen dat ik nog niet met het mac osx overweg kan. Ik zit steeds rechts te klikken en ctrl-c ctrl-v in te toetsen (gewoontes)... Maar voor de rest kan ik niet anders zeggen dan dat het erg mooie machines zijn. Vooral het verlichte toetsenbord is erg praktisch en wordt nogal eens gebruikt aangezien ik niet kan blindtypen.

Rest mij nog 1 vraag:
in de specificatie's van de powerbook staat het volgende over de slot-in superdrive:
Slot-loading SuperDrive (DVD-R/CDRW)
􀁻 Writes DVD-R discs at 1x speed;
reads DVDs at 8x speed
􀁻 Writes CD-R discs at 8x speed;
writes CD-RW discs at 4x speed
􀁻 Reads CDs at 24x speed

Maar leest dit ding ook dvd+ en dual layer dvd+ die ik eventueel zelf gebrand heb? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar als het niet lukt moet ik alsnog branden op - schijven.... }:O

Nokia verzamelaar....

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Joey_k schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:43:
Zo.... Hè hè, uiteindelijk toch de powerbook overgenomen en het bleek de 1 ghz te zijn. Ik ben er nu wat weken op aan het werken maar ik moet zeggen dat het tegenvalt :(
Dat wil zeggen dat ik nog niet met het mac osx overweg kan. Ik zit steeds rechts te klikken en ctrl-c ctrl-v in te toetsen (gewoontes)... Maar voor de rest kan ik niet anders zeggen dan dat het erg mooie machines zijn. Vooral het verlichte toetsenbord is erg praktisch en wordt nogal eens gebruikt aangezien ik niet kan blindtypen.

Rest mij nog 1 vraag:
in de specificatie's van de powerbook staat het volgende over de slot-in superdrive:
Slot-loading SuperDrive (DVD-R/CDRW)
􀁻 Writes DVD-R discs at 1x speed;
reads DVDs at 8x speed
􀁻 Writes CD-R discs at 8x speed;
writes CD-RW discs at 4x speed
􀁻 Reads CDs at 24x speed

Maar leest dit ding ook dvd+ en dual layer dvd+ die ik eventueel zelf gebrand heb? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar als het niet lukt moet ik alsnog branden op - schijven.... }:O
commandos als ctrl v worden gewoon appeltje v

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Joey_k schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:43:
Kijk even bij System Profiler bij Disc Burning, daar kun je zien wat voor media 't ding kan branden. Als 'ie 't kan branden kan 'ie 't ook lezen. Helaas weet ik niet van een dergelijk lijstje voor alleen lezen..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1