Wii Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 16:25
Dag Tweakers,

Zojuist geprobeerd mijn Wii aan te sluiten op het draadloos netwerk. dit lukt met geen mogelijkheid.
ikzelf heb een sitecom 300mbps WiFi router, deze vindt ie wel maar verbinden lukt niet!

nou heb ik een WiFi usb adapter erop aangesloten in de hoop dat het daarmee kan maar hiermee lukt het ook totaal niet.
ik heb op diverse fora's gekeken maar hier spreken ze allemaal over de Nintendo WiFi adapter. ook in de Mini FAQ staat weinig over het gebruiken van een eigen WiFi adapter.

is het uberhaupt mogelijk om een eigen WiFi adapter te gebruiken ?

ik wil geen Nintendo adapter aanschaffen aangezien de prijzen belachelijk hoog zijn!

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Voor zover bij mij bekend werkt de Wii alleen samen met de nintendo adapters (zowel lan als WLAN). Wat betreft de ingebouwde WLAN in de Wii zelf: bij mij werkt deze vlekkeloos. Post anders eens de settings van je WLAN, want voor zover bij mij bekend heeft de Wii over het algemeen weinig moeite's met diverse settings...

Over het algemeen: key enzo klopt? (MAC?) Just checking, soms kan het iets heel stoms zijn :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Schakel eens de beveiliging van je router/modem uit en kijk of hij dan wel wil verbinden, het kan zijn dat hij stikt in de WPA2 versleuteling.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Mijn wii slikt WPA2 prima hier, komt het omdat de router op alleen N staat? hij kan slechts B en G aan.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Begrijp ik goed dat je de usb adapter in de Wii hebt gestopt ? Dat is namelijk niet de bedoeling.
Je kunt de WiFi adapter van Nintendo gebruiken als een AccessPoint (AP) als je geen AP hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 29-01-2009 21:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nee hij heeft een eigen WiFi adapter erin gestoken (en dat werkt sowieso niet :P...)

Wiethoofd: Zelf draai ik hier ook met WPA2 en de Wii zonder problemen. Hazurr heeft misschien een punt, hoewel de meeste n-routers (?) neem ik aan op combi (n/g) modus staan standaard?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Heb zelf een Wii-compatible WiFi USB adapter by dealextreme.com gehaald en die werte meteen op mijn Wii en D-Link 80.11g modem met WPA2.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Neus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:19:
Heb zelf een Wii-compatible WiFi USB adapter by dealextreme.com gehaald en die werte meteen op mijn Wii en D-Link 80.11g modem met WPA2.
Ik herhaal even Dukebox: De wii heeft geen USB adapter nodig, hij is al met al B/G netwerken compatible @ WPA(2).

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

SleutelMan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:29:
Voor zover bij mij bekend werkt de Wii alleen samen met de nintendo adapters (zowel lan als WLAN). Wat betreft de ingebouwde WLAN in de Wii zelf: bij mij werkt deze vlekkeloos. Post anders eens de settings van je WLAN, want voor zover bij mij bekend heeft de Wii over het algemeen weinig moeite's met diverse settings...

Over het algemeen: key enzo klopt? (MAC?) Just checking, soms kan het iets heel stoms zijn :+
Iedere USB stick met accespointmogelijkheden werkt met de Wii... juist instellen is een ander verhaal :)

De Wii is wel kieskeurig met LAN-adapters... ik heb zelf btw een mooie witte no-name lan-adapter op mijn wii zitten en die werkt perfect.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
Ik heb een accespoint.
ik kan een lan-usb adapter aanschaffen maar gaat dit werken?

Bij het verbinden van de Wii Wireless heb ik een automatisch ip adres en vast ip adres gedaan. maar echt niks werkt!!

ik heb een SItecom 300mbps wireless N.

als iemand ervaring heeft met een usb-lan adapter en access point laat het even weten dat kan ik dat zelf even uitproberen!

alvast bedankt voor jullie posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:52
Om toch alles uit te sluiten, heb je nu wel geprobeerd om het zonder beveiliging te doen, en te kijken naar de instellen? (B,G of N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

De wii heeft zelf al een ingebouwde netwerkfunctie, dus daarmee moet het gewoon werken.
Het probleem met de wii out of the box is dat deze vaak een verouderde firmware heeft.

Om de wii voor de eerste maal goed online te krijgen:
Stel je draadloze netwerk in zonder beveiliging, wireless G en kies kanaal 1.
Probeer dan eens contact te maken met je netwerk. Je wii updaten naar de laatste versie en daarna je netwerk weer dicht timmeren met wpa e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
ik zal het morgen even proberen zonder beveiliging! en als het lukt updaten
( de wii vindt de router wel met volop bereik)

ik zal morgen even een update doen

nogmaals bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Omdat dit een probleem/vraag is, en geen algemene discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:34
Ik haal nog even een oud topic naar boven omdat ik met een dergelijk probleem zit en er ook niet uit kom.

Ik laat de Wii via wifi verbinding maken met mijn Speedtouch modem, en heel vaak lukt dat prima, maar ook heel vaak niet. Ik krijg dan op de Wii een foutmelding met de mededeling dat hij geen verbinding kan maken.
Als ik dan vervolgens mijn GSM erbij haal en daarmee een wifi verbinding wil maken geeft die dan aan dat er meerdere wifi-apparaten (modems) zijn en kan dan vervolgens ook geen verbinding maken. Ook al ziet de GSM ook mijn eigen modem, hij kan dan toch geen verbinding krijgen.

Andere keren, wanneer ik mijn GSM een wifi verbinding laat maken gaat het wel prima, en als ik dan ook de Wii verbinding laat maken lukt dat ook.

Ik heb dan ook het vermoeden dat geregeld andere modems e.d. van buren etc. storing geven. Inmiddels ook al eens een ander kanaal geprobeerd, echter zonder succes. Ook de afstand tot mijn modem maakt niet uit, leg ik mijn GSM er pal naast blijft het verbindingsprobleem.
Je begrijpt dat ik hier niet meer uit kom....

[ Voor 191% gewijzigd door edtbonep op 07-03-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe dan ook verstandiger denk ik om een nieuw topic te starten evt. met een referentie aan deze, dan valt het beter op.
Ik mis even wat je zelf allemaal al gedaan hebt zoals andere kanalen, andere beveiligings instellingen, firmware updates ? Daarnaast is de info ook wat karig zoals je huidige instellingen maar misschien nog bellangrijker, merk en type accespoint/router.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1