Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Fout 1083: geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,
Na gister een schijf controle te hebben uitgevoerd waarbij zeer veel index fouten werden gevonden, kreeg ik bij het opstarten van Windows steeds een scherm met dat er een fout in Windows WMI was gevonden of iets dergelijks. Ik draai dus nog een register cleaner en deze fout verdwijnt. Waar ik later op de avond achter kom is dat mijn geluid niet meer werkt, en ik denk dat ik de fout heb gevonden, de service Windows audio staat namelijk gestopt, maar wanneer ik deze wil starten krijg ik de volgende melding:

Kan de Windows Audio-Service op Lokale computer niet starten.
Fout 1083: Het programma waarin deze service wordt uitgevoerd, brengt de service niet tot uitvoer.

Hier begrijp ik eerlijk gezegd vrij weinig van, ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:56:
Goedenavond allen,
Na gister een schijf controle te hebben uitgevoerd waarbij zeer veel index fouten werden gevonden
Ik denk dat het één en ander corrupt is geraakt daarbij.
Je registry-cleaning acties hebben enkel de symptomen nu verder onderdrukt, maar ik denk dat je hier toch even een herstelinstallatie op zal moeten loslaten.

Controleer alleen wel even goed of je schijf nog wel 100% is, anders komt het net zo hard weer ergens anders terug.

PS: over welke Windows versie heb je het eigenlijk? Wel zo handig om dat te vertellen, want dat kan behoorlijk schelen in de mogelijke oplossingen die je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2009 20:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mm, hier was ik zelf ook al een beetje bang voor, want om eerlijk te zijn is heel Windows rot, en is dit maar een van de 100en dingetjes.
Nu draai ik nog XP home, maar waarschijnlijk wanneer ik tijd heb, van het weekend dus, zet ik er Professional op.