Gezocht mooi 5.1 setje

Pagina: 1
Acties:

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 19:24
hallo beste hifi/audio tweakers,

Mijn naam is Niels. Ik ben op zoek naar een mooi 5.1 audio setje. Dit begint natuurlijk als een van de topics die de tweakers niet willen en zo snel mogelijk opslot gaan.maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn en ik hoop dat dit topic niet opslot hoeft. bedankt. _/-\o_

het verhaal:
over 2 maanden gaan we overhuizen. Nu mijn kamer dit keer wat groter is past er een mooie audio set in. Tevens heb ik nu ook de mogelijkheid om de audio kabels mooi weg te werken onder het laminaat. Ik ben maar 15 jaar dus mijn budget is niet echt super. Rond de 230 euro. Als eerst ben ik natuurlijk naar de plaatselijke audioboer gegaan.(it's/dixons..veel meer hebben wij hier niet in Uden. behalve dan een 'ben van dijk' die bosche setjes verkoopt die niet onder de 1000 euro komen :+ ) ik heb dus al een boel mooie setje's gezien en weet wat ik er ongeveer van moet verwachten. In de winkels wordt je goed geholpen, maar de prijzen zijn niet om aan te horen. Een beetje setje wat ik daar wil kopen is minimaal 800 euro. Nu heb ik in de tussen tijd wel wat kennis op gedaan en ben ik erachter gekomen dat dit soort setjes niet werken.
dit en vele van dat soort plastikke dingen. Het zal dus wel een hele opgave worden om voor dit kleine budget iets te verzinnen. Tevens heb ik een grab n' go 500gb conceptronic mediaplayer met diverse aansluitmogelijkheden en enkele dvd recorders. Dus deze hoeven er niet bij en daardoor kan ik misschien daarop besparen en zo een mooier setje kopen. Nu heb ik dus een heleboel home theaters/cinema sets gezien ,maar ik denk niet dat dit iets voor mij qua kwaliteit/prijs. In het show je audio stuff topic heb ik wel setje's gezien die jullie zelf samengesteld hebben. Misschien kan ik hier ook naar uitkijken?

dus even op een rijtje:
ik heb deze mediaplayer. (op deze site kun je ook de aansluitmogelijkheden zien)
en een standaard 160gb dvd recorder(niks speciaals)
in combinatie met een 42 inch hd ready plasma scherm.
de kamer is ongeveer 27m2 dus het hoeft allemaal niet zo super hard te gaan.
Ik luister verder niet zoveel muziek ,maar het gaat vooral om de dolby surround mogelijkheden ,omdat ik wel een echte filmliefhebber ben. Een beetje goede bass is daarbij zker niet verkeerd. :P

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als er op of aanmerkingen zijn hoor ik dat graag. O-)

niels

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar Teufel. En dan met name de Concept F en Concept E setjes, erg goedkoop, maar geeft voor jouw budget echt supergeluid. Nadeel is wel dat je de grens over moet om ze te beluisteren.

Maar via de search kun je ook echt al heel veel vinden, zoek bijvoorbeeld eens op Teufel. Ik geloof dat er zelfs een topic is voor dit soort specifieke vragen.

Zie net dat je Conceptronic geen analoge uitgangen heeft, dan zou deze erbij komen: http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/decoderstation-3.cfm

[ Voor 40% gewijzigd door ProperChaos op 29-01-2009 19:35 ]

• zynex
bedankt voor de tip. De grens over gaan is voor mij niet echt een mogelijkheid. Dus ik ga even wat reviews doorlezen. Ik snap dat ik het geluid van de reviewer misschien niet even mooi vind als hij/zij zelf, maar het zegt teminste wel wat over de kwaliteit van het product. Verder zie ik op de site dat het geen probleem is om het naar Nederland te verzenden en de prijs is inderdaad mooi. Dus ik ga me hier even verder in verdiepen en hoop op nog meer goede tips.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 15:55
Misschien is de Z-5500 van logitech ook een goed alternatief, deze staat voor 229,- E in de pricewatch, en je kan 'm met een optische kabel aansluiten op je mediaplayer. Ze zijn alleen wel wat moeilijker te krijgen (vaak uitverkocht/niet op voorraad) en het is een PC speakerset, maar wel een met veel aansluitingen en met genoeg vermogen en beetje bass ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexV op 29-01-2009 19:39 ]

• ProperChaos
  • Niet online
AlexV schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:36:
Misschien is de Z-5500 van logitech ook een goed alternatief, deze staat voor 229,- E in de pricewatch, en je kan 'm met een optische kabel aansluiten op je mediaplayer. Ze zijn alleen wel wat moeilijker te krijgen en het is een PC speakerset, maar wel een met veel aansluitingen en met genoeg vermogen en beetje bass ;)
Zeg maar gerust VEEL bass, te veel in mijn mening. Maar smaken verschillen natuurlijk, maar het is bij lage stemmen in films nogal irritant als de sub constant loopt te blèren :P.

Fijne aan die teufel setjes is dat je de crossover in kan stellen (frequentie waarop de sub geluid gaat maken (45-120 Hz geloof ik).

[ Voor 9% gewijzigd door ProperChaos op 29-01-2009 19:41 ]

• zynex
de bass hoeft niet te bliepen en te doen. :P Maar als er in een leuke horror film een gast uit de kast springt is het wel leuk om een beetje uit je stoel te springen. ;) Verder zou ik natuurlijk die z-5500 op mijn mediacenter aan kunnen sluiten.(is een mediacenter met asus m2nsli deluxe en xfx 8600gts) Maar uit mijn ervaring vind ik pc speakertjes altijd iets minder 'warm' klinken dan een audio setje voor de tv. Echter hebben we het hier wel over een van de parade luidsprekertjes van logitech ,dus ze zullen zeker wel goed zijn. :P Ik zal me hier ook wel even verder in verdiepen ,maar ik houd alle mogelijkheden open. Bedankt voor de snelle reactie's. ik heb nog niet eens tijd gehad om wat reviews door te lezen. :+ _/-\o_

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 15:55
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital , hier staan een aantal reviews van de Z-5500, komt er wel goed uit, en 't is een beetje een 'opgevoerde' PC speakerset, en zoals je zelf al zegt de paradespeakers, dus zullen waarschijnlijk wel goed klinken

• zynex
de z5500 is altijd nog een goede optie. Maar op de site van teufel zag ik dit goedkope setje staan:
http://www.teufel.eu/Homecinema/Kompakt-30.cfm
Het ziet er wel uit als een degelijk setje, maar tsjah ,bij speakers heb je niet zoveel aan de buitenkant.
although, dit setje kost 150 euro,maar er moet nog wel een receiver bij. En als ik nou ergens geen verstand van heb ,is het daarvan. :o Intussen heb ik dus even rondgekeken naar receivers, maar die zijn niet zo goedkoop. en om nou nog eens 200 euro bovenop de speakers van 150 euro te doen is teveel. Maar als iemand suggestie's heeft over een fatsoenlijke receiver of nog andere audio setjes hoor ik dat graag. Intussen heb ik al wel 2 mooie suggestie's gehoord, bedankt daarvoor.

• ProperChaos
  • Niet online
Zoals ik net al zei, bij (bijna) alle Teufel setjes, kun je deze: http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/decoderstation-3.cfm erbij kopen, om digitale aansluitingen te krijgen. Dat station sluit je dan weer aan aan je speakerset, en hoppa, klaar is Niels.

PS: Even doorgelezen, compatible met Concept E Magnum, Concept E Magnum Power Edition, Concept F and Motiv 5. Iets minder dan bijna alle, maar dan nog, als je 40 euro meer betaalt voor de Concept F of E, dan kan het dus wel.

[ Voor 31% gewijzigd door ProperChaos op 29-01-2009 20:02 ]

Verwijderd

Eltax...?

• zynex
Afbeeldingslocatie: http://www.exclaim.de/articles/354_3_1.jpg
als ik zo de aansluitingen van dat decoder station zie, kan ik het net zo goed aansluiten op mijn mediaplayer:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.be/images/product/image.php?id=66392&dimensionid=17&shopid=7
dan zou ik voor 160 euro klaar zijn, maar dat zal wel weer te mooi zijn zeker. :+

Verwijderd

Daar moet je dan ook weer een receiver bij kopen.

• zynex
Kan iemand antwoord geven op mijn bovenstaande vraag?

• ProperChaos
  • Niet online
vraagjez schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:12:
[afbeelding]
als ik zo de aansluitingen van dat decoder station zie, kan ik het net zo goed aansluiten op mijn mediaplayer:

[afbeelding]
dan zou ik voor 160 euro klaar zijn, maar dat zal wel weer te mooi zijn zeker. :+
Inderdaad, want je mediaplayer heeft geen analoge 5.1 uitgangen. Je hebt alleen stereo analoog, en 5.1 digitaal. Het decoderstation zet het digitale signaal om in analoog signaal, wat de speakers kunnen 'weergeven'.
Pagina: 1