Ik heb een Intel e8600 met de standart cooler. Ik wil deze proecessor graag over clokken tot 4200mhz. Ik krijg hem door alleen de frondside bus wat te verhogen in de bios al op 3800mhz. Als ik er 4000mhz van maak dan loop mijn pc wel eens vast. Bijvoorbeeld als ik iets van 8gb ga inpakken of als dat wel lukt en ik er par bestanden bij wil maken( tijdens het parren loopt hij atijd vast op 4ghz). Ik heb Kingston KHX8500AD2K2 dat op 1066 mhz kan lopen. Ik had eerste 800 mhz geheugen als ik dan boven de 3800 kwam starte mijn pc niet meer op dus heb ik 1066 gekocht zo dat het geheugen niet hoeft te worden overgelockt. Ik heb het moederbord ASUS P5N32-SLI. Ik heb gehoord dat om beter te kunnen over clokken de spanning van de cpu ook verandert moet worden. ik kan voor de cpu de volgende dingen wijzigen in de bios CPU VTT, V core en 1,2v ht. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen om hem hoger overgeclokt te krijgen. Ik wil ook wel een andere cooler kopen als dat helpt alleen zou niet weten welke cooler.
Hoe warm word de CPU?
En heb je gecontroleerd of de OC wel stabiel is?
En heb je gecontroleerd of de OC wel stabiel is?
Dat hij vastloopt met iets groots betekent dat hij niet stabiel is.
Voltage verhogen zorgt ervoor dat hij wel stabiel wordt (of hij stabiel is kan je testen met orthos)
Temp in de gaten houden met Coretemp (temp mag niet hoger dan 70 graden (max)). Voor de rest: Het lijkt een beetje alsof je er niet echt ervaring mee hebt, dus lees eerst even deze FAQ door
dan weet je al veel meer!
Overclock FAQ
Voltage verhogen zorgt ervoor dat hij wel stabiel wordt (of hij stabiel is kan je testen met orthos)
Temp in de gaten houden met Coretemp (temp mag niet hoger dan 70 graden (max)). Voor de rest: Het lijkt een beetje alsof je er niet echt ervaring mee hebt, dus lees eerst even deze FAQ door
Overclock FAQ
Slecht idee met de standaard koeler :\ . Zou eerst maar is de temps controleren...
Weet je wel waar je mee bezig bent?
Weet je wel waar je mee bezig bent?
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
hoe warm mag hij maximaal worden. Kan hij ook vast lopen doordat hij te warm word. Welke cooler kan ik dan het beste kopen geld maakt niet zo veel uit. Wat moet ik veranderen aan het voltage in de bios.
[ Voor 14% gewijzigd door Egbert Jan op 29-01-2009 19:37 ]
Moet ik als hij niet meer goed loop de v core verhogen. wat is de vcore standard
Als die te laag is wel anders niet.Egbert Jan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:50:
Moet ik als hij niet meer goed loop de v core verhogen.
Kun je uitlezen met CoreTemp, is niet voor elke E8600 hetzelfde.wat is de vcore standard
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Vcore standaard moet je toch af kunnen lezen nu in het bios of met CoreTemp lijkt me.Egbert Jan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:50:
Moet ik als hij niet meer goed loop de v core verhogen. wat is de vcore standard
Verder kan het verhogen van de Vcore er inderdaad voor zorgen dat je CPU stabiel blijft op een hogere kloksnelheid. Maar je moet daarbij wel heel goed uitkijken dat je CPU niet te warm wordt, dus het verhogen van Vcore doe je altijd in heel kleine stapjes en je wilt uiteindelijk altijd de minimale Vcore waarop je CPU stabiel is. Overigens is een andere cooler dan de stock wel aan te bevelen als je de Vcore gaat verhogen, meer stroom betekent immers meer warmte.
Let wel op, het lijkt erop dat je niet echt ervaring hebt met overclocken. Met het opvoeren van de bussnelheid kun je bijna nooit iets onherstelbaar beschadigen, met het verhogen van de Vcore daarentegen wel als je niet weet waar je mee bezig bent. Lees je dus eerst goed in.
Als ik hem op 3810 klok dan word hij 80 tot 85 graden is dat te warm. Ik test hem met orthos Wat is een goede cooler om te kopen?
[ Voor 12% gewijzigd door Egbert Jan op 29-01-2009 20:21 ]
Ja, dat is te warm. Ideaal wil je 'm zeker onder de 60 graden houden. Vooral met het oog op gaming, warmer weer, levensduur, etc.Thermal Specification: 72.4°C
Dat is de maximale temp van de Tcase sensor en geen idee welke sensor de TS uitleest.TheZeroorez schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:21:
[...]
Ja, dat is te warm. Ideaal wil je 'm zeker onder de 60 graden houden. Vooral met het oog op gaming, warmer weer, levensduur, etc.
Maar de meeste info die je wilt weten staat wel in het topic wat ik hierboven heb gegeven.
AMD Nieuwsdiscussie
Het lijkt er idd op dat je niet zoveel ervaring hebt met overclocken, ik zou zowiezo ff de Overclocking FAQ doornemen.
Kun je misschien ff wat temps posten? Ben eerlijkgezegd wel benieuwd wat een E8600 @ 4Ghz onder standard cooler doet
Persoonlijk raad ik je dan ook aan een andere koeler te kopen, overclocken met de standard cooler heeft bij mij altijd binnen de 0.4 a 0.6 Ghz overclock al tot desastreuze temps geleid 
Speel nog NIET met Vcores totdat je ZEKER weet dat je er genoeg vanaf weet. Je kan je cpu letterlijk omtoveren tot een stukje gebakken nutteloosheid...
Succes!
Edit: deed er weer is te lang over met posten
jullie waren alweer 4 posts verder
Kun je misschien ff wat temps posten? Ben eerlijkgezegd wel benieuwd wat een E8600 @ 4Ghz onder standard cooler doet
Speel nog NIET met Vcores totdat je ZEKER weet dat je er genoeg vanaf weet. Je kan je cpu letterlijk omtoveren tot een stukje gebakken nutteloosheid...
Succes!
Edit: deed er weer is te lang over met posten
[ Voor 6% gewijzigd door YannickH op 29-01-2009 20:34 ]
Lijkt me niet dat de Tcase 50 graden is als de chip of wat hij dan ook uitleest 80/85 is... Dat is hoe dan ook te hoog volgens mij.-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:27:
[...]
Dat is de maximale temp van de Tcase sensor en geen idee welke sensor de TS uitleest.
Maar de meeste info die je wilt weten staat wel in het topic wat ik hierboven heb gegeven.
als ik hem test in orthos dan word hij al 68 graden standard geclokt. standard Idle 52 graden. Maar kan iemand mij een goede cooler aan raden. Alle temps die ik geef zijn van de core
[ Voor 18% gewijzigd door Egbert Jan op 29-01-2009 20:36 ]
Denk ik ook niet maar de TS is gewoon niet altijd even duidelijk.TheZeroorez schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:31:
[...]
Lijkt me niet dat de Tcase 50 graden is als de chip of wat hij dan ook uitleest 80/85 is...
Dat zeker.Dat is hoe dan ook te hoog volgens mij.
AMD Nieuwsdiscussie
Thermalright Ultra-120 Extreme, Noctua cpu koeler geval, en ga zo maar door, er zijn er zat! zoek een leuke/mooie uit in de pricewatch van 30 a 40 euro en je bent alweer een heel eind verder 
Eigelijk is vrijwel alles van 20+ euro al beter dan de stock cooler
Eigelijk is vrijwel alles van 20+ euro al beter dan de stock cooler
Thermalright Ultra 120 eXtremeEgbert Jan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:
als ik hem test in orthos dan word hij al 68 graden standard geclokt. standard Idle 52 graden. Maar kan iemand mij een goede cooler aan raden. Alle temps die ik geef zijn van de core
Scythe "Mugen" Infinity
Tuniq Tower 120
Scythe Ninja
OCZ Vendetta 2
Coolermaster Gemini II
En als dat te duur is Arctic Freezer 7 Pro
AMD Nieuwsdiscussie
Ja die ja (was zelf te lui-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:40:
[...]
Thermalright Ultra 120 eXtreme
Scythe "Mugen" Infinity
Tuniq Tower 120
Scythe Ninja
OCZ Vendetta 2
Coolermaster Gemini II
En als dat te duur is Arctic Freezer 7 Pro
Zoekt wat uit enzo, want stock cooler kan je echt niet meer mee overclocken, ik zou als ik jou was ook gelijk ff je CPU terugclocken naar stock snelheid, want de stock koeler is dus berekend op de stock snelheid
Je bent nu langzaamaan je cpu aant bakken
ff googelen op cpu cooler review of test. Kijk maar es welke als beste is getest.
zelf kiezen iets warmer, maar stiller of iets kouder maar meer lawaai
zelf kiezen iets warmer, maar stiller of iets kouder maar meer lawaai
Ik moet de cooler hebben die beste koelt. lawaai maakt niet uit.
Thermalright Ultra Extreme 120 met een of twee 120 fans erop.
ligt wel n beetje aan je case of het dr in past, want het is wel n hele grote koeler
ligt wel n beetje aan je case of het dr in past, want het is wel n hele grote koeler
scythe mugen 2 deze kwam ik ook tegen is die goed.
Verwijderd
Ja dat is reeds vermeld.Egbert Jan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:38:
scythe mugen 2 deze kwam ik ook tegen is die goed.
Is de policy van tweakers momenteel bijgesteld? Dacht dat er op deze topics atijd een slotje kwam
Ja, de policy is wel gewijzigd, maar het stukje waarin staat dat je problemen met slechte topics moet melden via de topicreport, en niet in het topic zelf is nog steeds hetzelfde!Putyah schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:40:
Is de policy van tweakers momenteel bijgesteld? Dacht dat er op deze topics atijd een slotje kwam
Voor de topicstarter:
Ik wil je toch even aanraden om je eerst wat in te lezen, en dingen een beetje uit te zoeken, en inderdaad voorzichtig te proberen. Niet in een keer te veel willen. En bedenk ook goed dat er geen garanties zijn bij overclocken. kleine stapjes, en geduld hebben.
Qua koelers en andere dingen kun je gewoon even wat reviews opzoeken.
Succes.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()