php/IIS geeft een error No input file specified error

Pagina: 1
Acties:

• opa uche
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:27
Ik ben bezig met een probeersel om voor een website straks een betere ranking te krijgen door urls te kunnen vervangen door iets leesbaars.

Ik heb een W2K3 server met php draaiende op de ISAPI module. Dit doe ik al jaren en heb altijd alles aan de gang gekregen.
Door in de IIS aan te geven dat 404-errors naar de URL /redirect.php gaan, zou ik in staat kunnen zijn om de leesbare urls om te zetten naar hun eigenlijke minder leesbare urls.

Het grappige is, dat ik al een aardig eind ben gekomen:

Demo werkend

Alleen zodra er in de url een php-script staat wat niet bestaat, dan krijg ik de No input file specified error.

Demo niet werkend

Het lijkt me een fout in het proces waarbij op de achtergrond in de PHP engine op een bepaalde manier toch tracht iets te doen omdat er .php in staat.
Heb al zaken getracht aan te passen in de php.ini, rechten aangepast, maar geen geluk tot nu toe.

Aangezien ik de ballen verstand heb van asp.Net en ook niet van plan ben hierin te gaan scripten omdat je dan zonodig VisualStudio nodig hebt (Notepad is dus dan over...) zie ik nog een uitweg.
De errorpage zou dan een ASP-script moeten worden.
Maar het liefst zie ik dit gewoon op de huidige manier werken.

Iemand enig idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

opa uche schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:29:
Ik ben bezig met een probeersel om voor een website straks een betere ranking te krijgen door urls te kunnen vervangen door iets leesbaars.
Je zoekt dus een URL_rewrite component voor IIS? :)
Misschien is dat een beter houvast om wat rond te googlen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• opa uche
Ja en nee.
Ja het is wel iets zoals URL_rewrite component voor IIS, maar dan kom je allemaal leuke isapi modules tegen die ik niet scriptmatig (database driven) aan kan sturen.

Stel je voor, ik heb al reeds een bestaande website met honderden entries (verslagen, verhalen, blogs whatever) en die zijn voorzien van een id en een titel.
Dat is niet met zo'n txt-tje of config-filetje aan te sturen. Drama en ik moet eerlijk toegeven, ik zal me moeten beperken tot de talen die ik beheers. (wil wel leren hoor, maar ben bang dat het dan weken gaat duren)

Maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd, ben nog niet verder dan page 2 na het Googlen gegaan. Dus ga nog ff verder met deze zoekterm.
Thanks!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De meeste Rewrite modules werken net als die voor Apache op basis van bepaalde condities waar een URL aan moet voldoen en die wordt dan herschreven.
Dat is denk ik meer wat je zoekt.
http://www.isapirewrite.com heeft een *gratis lite versie* bijvoorbeeld.

MSDN artikel: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms972974.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2009 20:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• opa uche
Ik begin het te begrijpen met dat Rewrite.
Het is even bijstellen van de gedachte en ontwerp van de site, maar dit begint inderdaad warm te worden (wellicht heet ;) )