Schijfleesfout na installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Hallo iedereen!

Ik zit met een vervelend probleem: Mijn schoonzus haar laptop werkte niet meer en al snel bleek dat de HD overleden was dus heb ik maar een nieuwe harde schijf besteld. Na enkele dagen kwam pakketje aan en direct harde schijf in de laptop gestopt.

Nu steek ik netjes mijn XP cd'tje in en laat ik hem instaleren. volg netjes de stappen en ik ga ondertussen een filmpje zien. Ik kom terug en zie dat hij gereboot heeft en geeft als melding 'schijfleesfout druk ctrl+alt+del om opnieuw op te starten'. Ik dacht dat er iets misgegaan was tijdens de installatie dus geprobeerd om XP er opnieuw op te instaleren echter blijft het scherm na 'hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd' blijft het scherm zwart.

Ik heb dan eens geprobeerd met ubuntu maar tijdens de installatie kreeg ik de fout:
-bash: /dev/null: permission denied

Ik heb ook eens het geheugen laten scannen op fouten, echter geen fouten gevonden.

Zou het de harde schijf zijn die kapot is? En hoe kan ik die scannen? Normaal doe ik dat met HDtune maar ik heb geen idee hoe je dat buiten uw OS doet.

Mvg
Tijs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HDD lijkt me onwaarschijnlijk kapot (alhoewel niet onmogelijk) maar meer aanwijsbaar is een defecte controller/moederbord. Hoe te testen; geen probleem maar ik zou het probleem voorleggen bij de leverancier indien er nog garantie op zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
MAX3400 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:11:
HDD lijkt me onwaarschijnlijk kapot (alhoewel niet onmogelijk) maar meer aanwijsbaar is een defecte controller/moederbord. Hoe te testen; geen probleem maar ik zou het probleem voorleggen bij de leverancier indien er nog garantie op zit.
Wel toen ze de laptop gaf aan me ging hij wel ongelofelijk traag en blijkbaar waren er een hele boel sectoren niet goed van de harde schijf. Ik ging er dus vanuit dat hij hierdoor zo traag z'n data las.
Zou dit dan ook aan een defecte controller liggen of het moederbord?

En helaas de laptop zit niet meer onder garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door eSCe op 29-01-2009 18:15 ]