Toon posts:

Is Adobe CS4 Student edition in het engels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraagje... bij de online apple store kan ik tegen studentenkorting Adobe Design Premium CS4 voor €357,- bestellen dat is spotgoedkoop, maar ik vroeg me af of deze in het engels is?

En is het zo dat je dan een formulier met allerlei studentengegevens naar Adobe moet sturen om een serial te krijgen.

PS. Ik zit op het Grafisch Lyceum Rotterdam, met Apple On Campus. (dus.. vandaar de hoge korting)

Bij voorbaat dank :)

edot: uhm dit had ik beter in Apple Software en Diensten kunnen zetten zie ik net :$

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 18:00 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hebben jullie geen campuslicentie voor CS4? Mijn school heeft er iig een voor CS3 wat inhoud dat elke student het gratis mag installeren.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik vind het eigenlijk niet echt goedkoop om eerlijk te zijn. Adobe heeft net als Apple toch een studenten sectie? hier €299,- voor design pakket. Of zitten hier limitaties aan ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Maartenvs op 29-01-2009 19:00 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Maartenvs schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:57:
Ik vind het eigenlijk niet echt goedkoop om eerlijk te zijn. Adobe heeft net als Apple toch een studenten sectie? hier €299,- voor design pakket. Of zitten hier limitaties aan ofzo?
Dat is exclusief BTW, tel daar 19% bij op en je komt op de prijs van de TS :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:30:
Hebben jullie geen campuslicentie voor CS4? Mijn school heeft er iig een voor CS3 wat inhoud dat elke student het gratis mag installeren.
Op school hebben ze CS3, maar ook die nog niet eens een campuslicentie... alleen msdn (handig op een school waar 80% van de studenten een mac heeft).

De reden dat ik hem niet via Adobe koop is omdat ik dan weer een formulier moet invullen waar in staat dat de student op een hoge-school of wetenschappelijke instelling moet zijn ingeschreven, aangezien ik op mbo-4 zit kan dat dus niet... Maar via het intranet van het Grafisch Lyceum kan ik hem wel via Apple bestellen. Vandaar mijn vraag of ik er dan ook zo'n serienummer-formulier bij krijgt.

Verwijderd

Er zijn zoveel manieren om die software te krijgen. Als student kun je je geld toch wel beter gebruiken denk ik. Meer zeg ik niet.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik betaal (in België) maar 160 euro voor mijn Adobe Creative Suite 3 Master Collection, en binnenkort krijg ik gratis de CS4 key toegestuurd. Dit gebeurt bij ons via www.signpost.be, dus misschien dat je nog heel wat kan besparen als je wat verderzoekt.

Nu, die van ons is alleszins in het Engels. En op de Apple Store kun je ook gewoon selecteren "Internationaal Engels" in de rechterkolom, bij de shopping cart.

Edit: Wel nog even bijvermelden dat wij dan ook wel de software van de servers van adobe moeten downloaden, terwijl je voor 400 euro wel de dvd's krijgt.

En Chr0nicle, interessant voor jou. Maar van een grafische student die continu bezig is met grafische pakketen mag je wel verwachten dat hij ze ook netjes aankoopt. Als hobbyist is dat een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Zero Grav op 29-01-2009 20:29 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:50:
Er zijn zoveel manieren om die software te krijgen. Als student kun je je geld toch wel beter gebruiken denk ik. Meer zeg ik niet.
Als jij zo door gaat heb je zometeen in ieder geval geen toegang meer tot GoT.
Meer zeg ik niet. ;)

@TS: bij mij staan er in Surfspot van alle pakketten twee versies in het lijstje: een NL en een UK versie. Dat zal bij jou waarschijnlijk net zo zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderstaande screenshot. (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.istylerz.com/scr_glradb_small.jpg

Er staat bij mij dus geen optie voor NL of UK.
Wilde trouwens ook met een schone lij beginnen met m'n macbookje.. alles legaal en gekocht. Heeft ook als voordeel dat systeemcrashes door gecrackte software voltooid verleden tijd zijn :9

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 22:38 ]

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als MBO student kun je toch ook software bestellen via slim.nl?
Helaas kan ik niet zien welke prijs je daar voor CS4 moet betalen maar de ervaring is dat dat vaak een stuk minder is dan de studentenaanbiedingen die je elders vindt.

Op surfspot heb ik laatst een CS4 pakket gekocht voor 40,- maar deze prijs kan afhankelijk zijn van je school of instelling. Net zoals bij Slim krijg je dan alleen een DVD'tje met een serial; geen mooie doos en gedrukte handleiding...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:21:
[...]

Op school hebben ze CS3, maar ook die nog niet eens een campuslicentie... alleen msdn (handig op een school waar 80% van de studenten een mac heeft).

De reden dat ik hem niet via Adobe koop is omdat ik dan weer een formulier moet invullen waar in staat dat de student op een hoge-school of wetenschappelijke instelling moet zijn ingeschreven, aangezien ik op mbo-4 zit kan dat dus niet... Maar via het intranet van het Grafisch Lyceum kan ik hem wel via Apple bestellen. Vandaar mijn vraag of ik er dan ook zo'n serienummer-formulier bij krijgt.
Aha, das wel gek voor een grafisch lyceum, maar de CS3 heeft dan volume neem ik aan? Omdat ze bij mij alleen de Windows versie aanbieden maar er schijnbaar bij de volume ook een mac key komt die ik nog niet heb weten te achterhalen.

Mja heb je allemaal weinig aan als je em niet mag installeren.

@Chronicle: Goed voor je carriere als blijkt dat je al je eerdere stukjes met een versie zonder licentie hebt gemaakt, krijg je nog een hoop gedonder mee als je het voor meer dan een simpel avatartje gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutch_Razor op 31-01-2009 21:58 ]

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 15:03
Ik zie photoshop cs4 (student edition) voor (omgerekend) 160 euro bij amazon.co.uk. Kan ik hem daar gewoon kopen, of mag dat niet van adobe?

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 15:03
nog even aanvullend, ik lees op fora iets over dat je niet kan upgraden met een buitenlandse versie. maar het is mij onduidelijk hoe dat nu precies zit..? moet ik misschien een nieuwe topic openen moderators (vanwege titel)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels even geinformeerd. Elke student-edition wordt geleverd met een formulier. Middels dat formulier kan men een serienummer bij Adobe aanvragen. Op dit formulier moeten gegevens over onderwijs-instelling ingevuld worden, en persoonlijke informatie (zoals adresgegevens).

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:26
Nieuw bij Slim: Adobe Creative Suite 4 Nederlandstalig!
Goed nieuws voor degenen die er al een tijdje op zaten te wachten: Adobe CS4 is nu ook in het Nederlands verkrijgbaar EN met 50% korting op de winkelprijs!

In deze nieuwbrief highlighten we slechts een paar Nederlandstalige CS4-en, op onze website vind je het hele assortiment. En om meteen (goed) aan de slag te kunnen gaan geven we je ook nog een paar boekentips.

Adobe Design Premium CS4, bevat:

* InDesign CS4
* Photoshop Extended CS4
* Illustrator CS4
* Acrobat Pro 9
* Flash Pro CS4
* Fireworks CS4
* Dreamweaver CS4

Prijs (incl. BTW en verzendkosten) € 325,=

Klik op de versie/taal om deze te bestellen:

NL-Windows
UK-Windows
NL-Mac
UK-Mac
Bij slim hebben ze nog meer versies zoals de Master collection a €525,-

Verwijderd

Ja, studenten kunnen bij Slim terecht indien je school is aangesloten bij hen. Naast Adobe verkopen ze ook nog software van ander merken en hardware van Apple.

Voor studenten licenties van Adobe kun je ook terecht bij edudirect, (www.edudirect.nl) daar heb ik Adobe CS4 Design Premium besteld, in het nederlands voor mijn Mac voor E 355,00. Ook lekker goedkoop en snel geleverd !

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Doe je toevallig CMD? Want ik vroeg me af of je voldoende hebt aan het Design pakket of dat je de Mast collection moet hebben.

En op hoeveel computers mag je dit pakket installeren?

[ Voor 75% gewijzigd door Ronwiel op 13-05-2009 22:11 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen, die een Adobe paket heeft gekocht via Surfspot, of dit op twee computers (dekstop en laptop) is te installeren.

Op Surf spot lees ik dat je maar op 1 computer KAN en MAG installeren. Maar op Adobe lees ik dat je met een licentie het op 2 computer MAG installeren maar het maar op 1 computer tegelijk mag gebruiken.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:17
Ik vraag me dus ook af hoe ik dadelijk aan mijn software zou moeten komen als mijn CMD studie begint op de Hoge School. Ik heb nog niet gevraagd of die software via een school licentie of iets dergelijks gebruikt kan worden maar ik zie hier al veel informatie staan. Ik moet alleen wel zeggen dat ik 500 euro (master editie) nog wel veel geld vindt, maar wel een stuk beter dan zonder de korting. Wat ik mij alleen af vraag is of je dit inderdaad op meerdere computers mag draaien (thuis computer met windows 7 en macbook pro)? Weet iemand toevallig ook welke faciliteiten de Hogeschool Rotterdam bied hiervoor?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Ronwiel
  • Niet online
Ik baal echt als een stekker, neem je eindelijk een keer de moeite om het pakket legaal aan te schaffen krijg je dit:
Op hoeveel computers kan ik de Student Edition gebruiken?

De Student Edition mag maar op één computer worden gebruikt. Dit wordt gegarandeerd via een productactiveringsprocedure, die online wordt uitgevoerd.
Bron: http://www.adobe.com/nl/e...s/studentedition/faq.html.

Wellicht iemand die het pakket al via Surfspot heeft aangeschaft en ervaringen heeft?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ronwiel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:29:
Ik baal echt als een stekker, neem je eindelijk een keer de moeite om het pakket legaal aan te schaffen krijg je dit:
[...]
Bron: http://www.adobe.com/nl/e...s/studentedition/faq.html.

Wellicht iemand die het pakket al via Surfspot heeft aangeschaft en ervaringen heeft?
Wat is daar mis mee? De meeste software mag je maar op 1 computer hebben, dacht je met 1 licentie meerdere computers te kunnen voorzien van het pakket? :?

Dat het lastig is, da's te begrijpen, maar ik neem aan dat je ook begrip hebt voor Adobe dat die niet meerdere kopieen toestaan? :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 03-07-2009 17:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Soepstengel
gambieter schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:33:
[...]

Wat is daar mis mee? De meeste software mag je maar op 1 computer hebben, dacht je met 1 licentie meerdere computers te kunnen voorzien van het pakket? :?

Dat het lastig is, da's te begrijpen, maar ik neem aan dat je ook begrip hebt voor Adobe dat die niet meerdere kopieen toestaan? :)
Natuurlijk snap ik dat Adobe ook zijn centen moet verdienen maar ik snap niet waarom ze studenten maar 1 keer laten installeren. Ze weten dat studenten veelal over 2 computers bezitten namelijk een laptop en een thuis computer waarop ze op alle bij de computers de adobe software nodig zullen hebben. Dus ja... Beetje krom...

edit: in de FAQ staat ook dat je niet meerdere studenten edities mag kopen, je kunt dus zelfs niet een tweede kopen voorop je laptop/computer... Sorry hoor, maar daar is dus echt niet goed over na gedacht...

[ Voor 12% gewijzigd door Soepstengel op 03-07-2009 18:33 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Uiteraard mogen de mensen die de volle mep betalen het wel:
Adobe-producten op het werk en thuis gebruiken

Als u de eigenaar of belangrijkste gebruiker bent van een Adobe- of Macromedia-product dat op een computer op het werk is geïnstalleerd, hebt u het recht deze software ook op een tweede computer met hetzelfde besturingssysteem thuis of op een draagbare computer te installeren en gebruiken. U mag de software echter niet gelijktijdig op de eerste en de tweede computer gebruiken.
Tja, op deze manier wordt je verplicht tot een laptop + los scherm set up. Maarja, was te verwachten voor een 1/4 van de retail prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronwiel op 03-07-2009 19:06 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soepstengel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:31:
Natuurlijk snap ik dat Adobe ook zijn centen moet verdienen maar ik snap niet waarom ze studenten maar 1 keer laten installeren.
Omdat die veel minder geld voor de licentie betalen. Waarom verwacht je dezelfde rechten als je niet dezelfde plichten hebt?
Sorry hoor, maar daar is dus echt niet goed over na gedacht...
Dus juist wel. Je mag goedkoper, maar dan ook beperkter :) .
ronwiel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:56:
Uiteraard mogen de mensen die de volle mep betalen het wel:
[...]
Tja, op deze manier wordt je verplicht tot een laptop + los scherm set up. Maarja, was te verwachten voor een 1/4 van de retail prijs.
Dat is een keuze :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Soepstengel
gambieter schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:49:
[...]

Omdat die veel minder geld voor de licentie betalen. Waarom verwacht je dezelfde rechten als je niet dezelfde plichten hebt?

[...]

Dus juist wel. Je mag goedkoper, maar dan ook beperkter :) .
[...]

Dat is een keuze :)
Minder rechten snap ik, een van de rechten die je ontnomen is om bijvoorbeeld het programma voor commerciële doeleinden te gebruiken. Maar studenten die dit programma gebruiken, moeten dut kunnen gebruiken op hun thuis PC en laptop aangezien ze die laptop nodig hebben voor op school en thuis voor bijvoorbeeld het huiswerk. Vandaar mijn reactie niet goed over na gedacht. Het kan trouwens wel hoor, zie microsoft met windows licenties voor studenten (met mijn MBO opleiding mocht ik windows op 3 computers installeren!).

Pagina: 1