GPROFTPD of een andere grafische FTP-server.

Pagina: 1
Acties:

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 13:35
Ik ben al een hele middag aan het kloten om een simpele FTP-server op te zetten. OS Is Ubuntu 810 en ik wil een grafische ftpserver, geen text-based. Ik heb dus geen behoefte aan reacties, die niet over een grafische server gaan. Alles is geupdate en alle verwante zaken zijn geinstalleerd via de application manager.

Tot nu toe heb ik GPROFTPD geinstalleerd. Deze staat keurig bij de programma's, maar bij 't opstarten flits hij in enkele tienden van seconden weer weg. Graag had ik Filezilla server oid erop gezet, maar dit draait niet (stabiel) in Ubuntu. Graag opmerkingen hoe GPROFTPD te fixen of suggesties voor een andere (eenvoudige) grafische FTP-server.

[ Voor 6% gewijzigd door Autoreply op 29-01-2009 17:58 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Als je ons nou een foutmelding of iets dergelijke geeft dan kunnen we wat. Met een "hij doet het niet" en ik sta niet open voor andere suggesties, Kunnen we niks.

Waar je eens naar zou moeten kijken is webmin.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je de betreffende executable opstart via een terminal dan krijg je waarschijnlijk wel wat nuttige informatie te zien over de reden waarom hij direct weer verdwijnt :)

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 13:35
Segmentation fault als ik sudo gadmin-proftdp doe. Zonder sudo heb ik geen rechten en moet ik root zijn.

Wat kan ik met een segmentation fault?

Of beter gezegd, is er nou echt geen ftp-server onder ubuntu die gewoon fatsoenlijk en eenvoudig werkt.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Autoreply schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:10:
Of beter gezegd, is er nou echt geen ftp-server onder ubuntu die gewoon fatsoenlijk en eenvoudig werkt.
Daar wil ik toch graag even op reageren alhoewel het absoluut niet binnen je topic valt. Ja die zijn er! Maar nee, die draaien geen GUI en trouwens in de ftp software niet grafisch, maar het beheer ervan. En dat kan je met een hoop ftp deamons ook bereiken. Bijvoorbeeld met https://sourceforge.net/projects/proftpd-admin/

Verwijderd

Autoreply schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:10:
Als je een beetje over security nadenkt wil je helemaal geen ftp server draaien ;)

Lees dit maar eens: http://pintday.org/whitepapers/ftp-review.shtml ;)
Pagina: 1