Toon posts:

Wireless-G verbinding is opeens trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wel wat over gelezen maar heb geen goede antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Gisteren had ik een draadloosnetwerk G ingesteld. Ik heb een Linksys router, deze moet de snelheid van 54mbit kunnen halen. Maar vandaag zie ik dat de snelheid ineens een stuk lager zit, op 12mbit en ook heel vaak op 1mbit zelfs!

Waar kan dit aan liggen? Kan me niet voorstellen dat het aan het beveiliging of de MAC-filter ligt namelijk.
Wel heb ik de router vandaag gereset, maar ook hier kan dit niet de oorzaak zijn..
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zit er een grote afstand tussen je router en je systeem? Zitten er bijvoorbeeld muren (staal in verwerkt) tussen?

Wat je nog zou kunnen doen is de frequentie (het kanaal) aanpassen. Met die optie heb ik wel heel goede ervaringen met dit soort problemen.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-02 11:05
mijn ervaringen : vermijd kanaal 3, 7 en 11 :)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

brtk schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Yup! Of te werk gaan via het trial/error-principe.

Verwijderd

Topicstarter
brtk schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Hmm.. 11 staat altijd standaard ingesteld. Maar ik zal een andere proberen dan.

Mijn router zit op zolder en mijn laptop een verdieping lager, maar hoe dan ook; gisteren was het internet gewoon snel ook wanneer ik helemaal beneden was. (kan natuurlijk ook zijn dat ik dan net niet naar de snelheid keek...)

EDIT:

Ik zie nu dat het op 36 mbps staat, het schommelt dus nogal. Toegegeven: écht veel ervaring met WiFi heb ik nog niet, is het normaal dat de snelheid dan zo schommelt? Want met draad is het altijd standaard 100mbit..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 16:54 ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

11 staat bijna altijd ingesteld als standaard. Dus ook bij je buren en overburen.
Daarom kan deze frequentie het soms wat moeilijk hebben :)
Pagina: 1