Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

McAfee Internet Security 2008 vindt helemaal geen spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in oktober vorig jaar McAfee Internet Security 2008 kunnen kopen voor € 59,95. Het programma draait mooi op de achtergrond, dus ben er erg blij mee.

Ik ben destijds van Grisoft AntiVirus overgestapt, omdat ik steeds minder onder de indruk van de capaciteiten van dit programma was.

Echter heb ik nu weer last van pop-ups op mijn computer, terwijl ik Windows Defender en McAfee Internet Security 2008 helemaal up-to-date heb draaien.

Ik word er erg moe van, dat ik betaal voor een anti-virus/anti-spyware/anti-alles programma en dat er alsnog zoveel dingen doorheen slippen.

Windows Defender bleek al 2 maanden niet meer te kunnen updaten, totdat ik dit handmatig deed. Deze heeft 2 spyware-infecties gevonden na de handmatige update. McAfee heeft helemaal niets gevonden en deze werd gewoon keurig geupdate.

Nu draai ik Hitman Pro 3 en vindt deze ook al direct 6 infecties (waaronder onterecht combofix.exe)...
code:
1
2
3
4
5
Trojan-Spy.Finanz.J!K
Virus.Win32.Lineage.351!IK
TR/Dropper.Gen
TR/Crypt.XPACK.Gen
GEN:Trojan.Heur.544453

Dit is me ook al eerder overkomen met het Vundo virus. Windows Defender en McAfee Internet Security hebben hier niets van gemerkt. vundofix.exe had ook weinig zin en na 2 uur zoeken, heeft combofix.exe uiteindelijk destijds de oplossing gebracht.

Ik download geen exe bestanden via Limewire e.d., open geen onveilige bijlagen, hoogstens 1x in de maand een bestand via torrents, maar dan draait er ook altijd een geupdate McAfee Internet Security suite.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al contact gezocht met McAfee of hun KB-artikelen doorgespit? Ik heb het vermoeden, McAfee kennende, dat je bepaalde exclusions hebt gedefinieerd (al dan niet handmatig/automatisch) waardoor op die plekken virussen zichzelf wel mogen repliceren/activeren.

Aan de andere kant vraag ik me af waar je die virussen hebt gevonden (in wat voor bestand ofzo) en of Internet Security die bestanden wel kan/mag scannen; er is niet voor niets het aparte McAfee Virusscan die tot x lagen die in (bijvoorbeeld) compressed files kan scannen.

Ik vermoed, maar kan dat niet bevestigd krijgen, dat Internet Security minder veiligheid biedt dan "de reclame" doet voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 29-01-2009 16:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof