Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Omdat men pc zooo traag aan het worden is vond ik het tijd om hem een lekker te formatteren en opnieuw te installeren. Op dit moment draait windows vista 32-bits (business). Maar nu zou ik graag een 64-bits versie gebruiken om de rest van men geheugen ook aan te spreken.

Nu ben ik er echter gekomen dat eigenlijk alle dvd's van vista ongeveer hetzelfde zijn. Er is enkel een verschil tussen 32 en 64 bits.

Nu ben ik in het bezit gekomen van een 64bits dvd van windows vista maar het probleem is dat deze enkel in het engels is. Voor mij is dit geen probleem maar de rest hier thuis zullen er niet gelukkig mee zijn :) .
Maar omdat je enkel taal-pakketten kan installeren bij de ultimate versie is dit dus ook geen optie.

Mijn vraag nu: is het mogelijk een bepaalde taal extra op de dvd te slipstreamen?
Op mijn engelse dvd zie ik een mapje staan en-us waardat volgens mij de engelse taal instaat.
Op een site heb ik het Nederlands-taalpakket gevonden nl-nl.
Hierin zitten dezelfde bestanden als in en-us

Is het voldoende om de inhoud van het mapje en-us te veranderen naar nl-nl en zo vista in het nederlands te installeren?
En gaat deze 64bits installe überhaupt wel werken men mijn 32 bits serial?

Alvast bedankt voor het lezen
Gert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meer info hier? En anders misschien iets op www.msfn.org

Maar, aangenomen dat je x64 Business hebt; kan de leverancier hier niet iets in betekenen voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Een retail key van Vista geeft recht op zowel de 32- als 64-bit versie. Natuurlijk maar 1 installatie tegelijk.
Een oem key is enkel geldig voor de uitvoering waarmee hij geleverd is.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok dan is dat probleem al opgelost want ik denk dat ik de retail key heb. Ik zie hier nl. nergens iets staan van OEM. Enkel op de cd zelf staat 'Nie voor verkoop of OEM-distributie". En dit is de 32bits btw.

Edit: Die MUI's werken volgens mij enkel bij de ultimate versie zover ik kan vinden
Er zijn blijkbaar ook omwegen om die MUI's in andere versie's te installeren
http://www.mydigitallife....remium-and-basic-edition/
Maar als het direct vanaf de dvd kan is het toch een heel stuk gemakkelijker.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees niet welke versie je van x64 nu hebt maar als je een Business-editie hebt, zou je kunnen kijken of je via Software Assurance de MUI van Microsoft kan verkrijgen.

Vraag me alleen af waarom je NL-x386 hebt geruild/verruild voor UK-x64?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tyrian schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:24:
Een retail key van Vista geeft recht op zowel de 32- als 64-bit versie. Natuurlijk maar 1 installatie tegelijk.
Een oem key is enkel geldig voor de uitvoering waarmee hij geleverd is.
Incorrect. Een 32-bit OEM key werkt evengoed op een 64-bit installatie op die machine.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid: Ik heb nu 1xvista business 32-bit in het Nederlands en deze is geïnstalleerd. Ik heb ook 1x vista 64-bit in het engels nu zou ik graag die laatste in het Nederlands willen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Snake schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:40:
[...]
Incorrect. Een 32-bit OEM key werkt evengoed op een 64-bit installatie op die machine.
Hij heeft het over de geldigheid, niet over het wel of niet doen van de key bij 'n andere install ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Snake schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:40:
[...]

Maar lang niet met alle edities! Er zijn 32bit-only keys, dit is een veel verkeerd gedane aanname, in dit geval door Snake.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een mogelijkheid gevonden nl http://www.froggie.sk/index.html heeft hier iemand ervaringen mee? Als dit zou werken zou het wel men installatie in het Nederlands zetten maar dan zou ik dit iedere keer moeten doen als ik opnieuw installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Volgens mij is dit incorrect. Een key werkt op zowel de 32bits als 64bits versie. Ik heb dit iig zelf getest met Home Basic, Home Premium, beide OEMS, en met Business, Ultimate, zowel OEMS als Retail.

Aan de TS: Je kunt ook bij Microsoft een Media-kit bestellen, dan krijg je voor pak-em-beet 25 euro ofzo, een 64bit media zonder key toegestuurd, en dan kun je je 32bits business key gebruiken om de Nederlandse versie te installeren. In de VS kun je dat online bestellen, in Nederland moet je hiervoor naar Microsoft bellen heb ik me laten vertellen. Dit is wel alleen voor de RETAIL versie van Windows Vista, voor de OEM versie werkt een 32bits key prima op 64bits, maar moet je de media kit bestellen bij je computer leverancier, die trouwens 8 van de 10 keer dan geen 64bits kit heeft voor jouw type machine. Je zou eventueel ook een 64bits OEM licentie kunnen kopen.

Tevens omdat de topictitel daar geen duidelijk over geeft: Een "upgrade" is onmogelijk als je van 32bits naar 64bits wil. Daarvoor is altijd een her-installatie nodig op een schone partititie.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
maartena schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:10:
[...]

Volgens mij is dit incorrect. Een key werkt op zowel de 32bits als 64bits versie. Ik heb dit iig zelf getest met Home Basic, Home Premium, beide OEMS, en met Business, Ultimate, zowel OEMS als Retail.
Ik heb zelf een key van MS die niet werkt op x64, en dat is ook hoe MS het voorschreef. Vandaar, het is dus lang niet bij alles, maar eenvoudig te testen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat ik nu al duidelijk is, is dat mijn key waarschijnlijk zal werken op men 64bits dvd. Dat ik na de installatie men taal op nederland kan zetten met Vistalizator. Maar de ham-vraag is nog niet echt duidelijk voor me.
O ja zou iemand mss de topic titel iets specifieker willen maken bvb "[vista]language-packs slipstreamen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom regel je niet gewoon een 64bit dvd in het Nederlands? Die download/kopieer je even en dan ben je klaar en heb je gewoon een goede installatie zonder te moeten klooien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle Vista DVD varianten (Home, Bussiness, etc.) staan op dezelfde DVD; de installatiecode bepaalt welke variant geinstalleerd wordt.

Het lijkt me toch niet zo lastig om ergens een Vista NL 64bit DVD te regelen, je installatiecode in te kloppen en te installeren? Desnoods even in een virtual machine laden om te kijken of je installatiecode echt wel geldig is voor de 64bit varianten.

Edit: Wat Tsurany zegt. Ik ben te lang van stof.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:31
Tsurany schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:46:
Waarom regel je niet gewoon een 64bit dvd in het Nederlands? Die download/kopieer je even en dan ben je klaar en heb je gewoon een goede installatie zonder te moeten klooien.
Ja......ik heb zelf een NL Versie (retail) van Windows Vista (zowel 32 als 64 dvd btw), maar heb zelf toch liever een Engelstalige versie. Die heb ik dus gewoon gedownload (wel van TechNET, maar toch)....en daarna geinstalleerd!

Ik moet er wel ff bij vermelden dat ik met het activeren van een 64bits installatie (met dus een key die ook al eens voor install van een 32bits versie gebruikt is) niet lukte, maar na het bellen met Microsoft is dit zo geregeld :+

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:56:
[...]

Ja......ik heb zelf een NL Versie (retail) van Windows Vista (zowel 32 als 64 dvd btw), maar heb zelf toch liever een Engelstalige versie. Die heb ik dus gewoon gedownload (wel van TechNET, maar toch)....en daarna geinstalleerd!

Ik moet er wel ff bij vermelden dat ik met het activeren van een 64bits installatie (met dus een key die ook al eens voor install van een 32bits versie gebruikt is) niet lukte, maar na het bellen met Microsoft is dit zo geregeld :+
Misschien kan je wel schijfjes ruilen met TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
TheVMaster schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:56:
In de geschiedenis van mijn computergebruik heb ik De volgende versies in het Nederlands gebruikt:

- DOS 6.0 (Ik had DOS 3.3, 4.0 en 5.0 in het Engels en had 6.0 GEKOCHT vanwegen DoubleSpace :') )

- Windows 3.1 (En daar kon ik niet aan wennen omdat ik een Engels pakket had waar ik veel mee werkte en alle windows/meldingen waren half Engels half Nederlands.

- De eerste twee weken Windows 95, omdat ik geen Engelse versie beschikbaar had. Toen ik een paar weken later de Engelse versie - op floppies - tot mijn beschikking had, is die er meteen op gegaan..... en daarmee was het tijdperk van Nederlands talige OS-en en programma's echt ten einde. Windows 98 en alle andere versies van Windows heb ik exclusief in het Engels gedraaid. En tja.... sinds 2002 woon ik in de VS, dus draai ik sowieso Engels. :P

Ik zou ook echt niet meer kunnen wennen aan een Nederlandse windows met "snelkoppelingen" en "apparatenbeheer" en dat soort geneuzel.... :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb zonet vista geïnstalleerd en zonder problemen. Ik ben nu bezig met het installeren van de drivers enz. Ik ge de installatie nog een tijdje in het engels laten staan
alvast bedankt voor jullie input thc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandaag geinstalleerd:
Windows Vista Home Premium 64 bit NL, met 'n OEM Windows Vista Home Premium 32 bit key :D
Vandeweek even de Betaversie van Windows 7 64 bit UK erbij zetten, en als Engels me bevalt, ga ik wel
kijken naar languagepacks om m'n Windows Vista Home Premium NL in UK te veranderen qua taal _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1