Licentievrije wachtmuziek voor telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 2.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239519

Topicstarter
Weet iemand misschien of er licentievrije muziek bestaat die ik kan gebruiken als wachtmuziek? Dus als een klant mij probeert te bereiken, dat hij kan wachten met wachtmuziek.

En het belangrijkste is dus dat ik er niet voor hoef te betalen en dat het legaal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pingel zelf een deuntje in en zet dat op de telefooncentrale?

En anders hier?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 29-01-2009 15:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239519

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:36:

En anders hier?
Zelf deuntjes pingelen gaan me klanten niet zo blij van worden.

En op die website vind ik nog steeds weinig tot niets wat ik kan downloaden en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk ook dat het zelf in elkaar pingelen word.
Volgens mij is er wel licentievrije muziek te krijgen, maar stel je daar niet heel veel van voor :)
MAX3400 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:36:

En anders hier?
OMG; dat linkje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bastiaan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:43:
Volgens mij is er wel licentievrije muziek te krijgen, maar stel je daar niet heel veel van voor :)
Waarom niet? Je brengt het nu alsof je denkt dat het bestaat, maar nog nooit hebt gehoord. Hoe kan je dan weten hoe goed het is? :P

Alsof muziek alleen goed kan zijn als er voor betaald moet worden? En je kunt je ook afvragen of het helemaal perfect moet zijn als je het een paar minuten over een brakke telefoonlijn hoort.

TS: je kunt ook nog zoeken naar muziek die wel onder een licentie valt, maar waar je vaak wel bijna alles mee mag doen. Bijvoorbeeld materiaal met een 'Creative Commons' licentie. Dan kom je dit soort sites tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 29-01-2009 15:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gizz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:46:
[...]

Waarom niet? Je brengt het nu alsof je denkt dat het bestaat, maar nog nooit hebt gehoord. Hoe kan je dan weten hoe goed het is? :P

Alsof muziek alleen goed kan zijn als er voor betaald moet worden? En je kunt je ook afvragen of het helemaal perfect moet zijn als je het een paar minuten over een brakke telefoonlijn hoort.
Ik wéét dat het bestaat, ik heb het alleen nooit zelf nodig gehad en daarom nooit specifiek naar voorbeelden gezocht :)

Ik zeg overigens niet dat de muziek niet goed is; dat is aan persoonlijke smaak onderhevig. Maar een top40-hit zal het ook zeker niet zijn. Als ik ergens in de wacht moet staan luister ik liever naar een bekend deuntje dan een onbekend saxofoon-solootje van Bert-van-2-dorpen-verder. Maar nogmaals; ook dat is aan eigen smaak onderhevig :)

Edit: vooruit; laat ik eens met een aanbieder over de brug komen: Boomr. Alleen heb ik niet gekeken of het mogelijk is de muziek ook op de een of andere manier lokaal op je systeem te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastiaan op 29-01-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bastiaan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:58:
[...]
Ik zeg overigens niet dat de muziek niet goed is; dat is aan persoonlijke smaak onderhevig. Maar een top40-hit zal het ook zeker niet zijn.
Ik denkt dat zoiets meer met marketing te maken heeft zoals videoclips overal spammen, radiostations overladen met cd's en studios die zelf cd's kopen om hoog in de rankings te komen (dat gebeurde iig..) dan met kwaliteit.

Als iemand een geweldig liedje maakt dat hij/zij wil weggeven, dan zal je het sowieso niet in de top40 zien want dan kun je het niet eens kopen. Maar dat zegt weinig over het liedje zelf? :)

Zo heb je ook hele goede fotografen die vooral gratis, voor de lol, werken. En echte beunhazen die een paar honderd euro voor een bruiloft vragen en dan met mislukte foto's aan komen zetten bij de klant. Prijs zegt niet direct iets over de kwaliteit!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 18:38
Probeer eens te zoeken op 'free Podsafe music'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Er is zat licentie vrije muziek :? Maar dat is echt té simpel om op te googlen.

http://www.opsound.org/
http://www.dejunair.com/
http://www.opensourcemusic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gizz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:02:
[...]

Ik denkt dat zoiets meer met marketing te maken heeft zoals videoclips overal spammen, radiostations overladen met cd's en studios die zelf cd's kopen om hoog in de rankings te komen (dat gebeurde iig..) dan met kwaliteit.
Maar dan blijft nog staan dat als het niet om aan te horen is je niet ver zult komen. Dus je niet veel verkoopt. Dus etc. etc.
Als iemand een geweldig liedje maakt dat hij/zij wil weggeven, dan zal je het sowieso niet in de top40 zien want dan kun je het niet eens kopen. Maar dat zegt weinig over het liedje zelf? :)
Maar dat liedje krijgt dan toch bekendheid, en is daarom weer prettig om naar te luisteren wanneer je ergens in de wacht hangt, zoals bij... laten we zeggen... de TS! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
http://www.simuze.nl

Staat veel (amateur) muziek met CC licentie. Altijd handig als je een muziekje nodig hebt voor onder een filmpje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wist je dat veel klassieke muziek licentievrij is? Ik gebruik zelf vaak klassieke muziek aangezien het niet zo druk is en vaak 100x beter klinkt door een telefoon dan moderne muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij asterisk zitten drie liedjes die daar ook vrijelijk voor te gebruiken zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:31

IEF

Why so serious?

Afgezien van het feit dat dit *niets* met I&H te maken heeft,
toon je geen tot amper eigen inzet.

Wat heb je zelf gezocht?
Wat heb je gevonden?
Wat lukt er niet?

We verwachten op GoT dat je eerst wat moeite doet voordat je een vraag neerplempt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.