Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Lijn invoegen verschuift alles

Pagina: 1
Acties:

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo,

Heb een aantal problemen met een excel sheet. Als ik een nieuwe lijn invoeg ergens in het midden van een sheet verschuift de gehele pagina naar beneden. Wat ik zou willen is dat bepaalde gedeeltes vast komen te staan dat als ik een lijn invoeg dat dan de rest niet gaat schuiven.

Andere probleem is dat de sommige lijntjes niet meer te zien zijn.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5mzfyh.jpg

Als iemand me hierbij kan helpen, graag! Heb al van alles geprobeerd zoals gridlines aan en uit maar dan worden ze nog niet zichtbaar op bepaalde punten. Freeze Panes hielp ook niet voor het verschuiven.

[ Voor 34% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-01-2009 15:05 ]

Verwijderd

Ik snap niet precies wat je wilt, maar een nieuwe lijn (neem aan dat je regel bedoelt?) invoegen zorgt er automatisch voor dat alles wat eronder staat één regel omlaag verschuift. Dat is ingeprogrammeerd Excel-gedrag.
Onzichtbare regels kun je zichtbaar maken door deze regels te selecteren (of liever: de regel erboven en eronder), en dan de regelhoogte af te stellen. Dit doe je door op de regelnummers te gaan staan; je ziet dan een icoontje verschijnen als je op de grens tussen twee regels gaat staan. Linkermuisknop ingedrukt houden, naar boven of beneden slepen en klaar! ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het stomme is dat je gewoon een excel sheet er overheen kunt leggen

Met
Insert -> object -> microsoft excel sheet

maar, deze zie je niet in excel, maar wel in word. dus je kan hem in word inserten maken dan kopieer je de boel naar excel. dan heb je letter 2 sheets over elkaar die je kan vershuiven tov elkaar. als je hem wil editen moet je hem even dubbelklikken
Wellicht moet je even naar het object gaan en bij de properties de eigenschappen te veranderen e.g. "dont move or size with cels"

als het om een laf stukje tekst gaat. kun je ook gewoon een simpel microsoft word inserten, dat scheelt weer moeite.

(office 2003 hier)

Iperf