Sinds ik in december mijn moederbord, geheugen, processor en grafische kaart heb vervangen crasht mijn pc bij zware belasting (voornamelijk bij he spelen van veel eisende games, Call of Duty 5, GTA IV, FarCry 2).
De crash trad in het begin op na 2-5 minuten gamen.
Wanneer de crash optreed ziet mijn beeldscherm eruit als op de onderstaande afbeelding:

Daarnaast blijft het geluid hangen (als een soort error sound, "errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr").
Sindsdien heb ik de volgende acties ondernomen om het probleem op te lossen:
Echter alle pogingen hebben het probleem niet kunnen verhelpen.
Mijn configuratie is als volgt:
OS: Windows XP Proffesional SP3 (Het probleem treed ook op bij Windows XP Home SP3)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: Intel Quad Core Q6600
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-8500C5DF (2x2GB)
Grafische Kaart: XFX GTX260 Black Edition
Voeding: Thermaltake Toughpower CM (750W)
DVD-ROM: Medion IDE-DVD-ROM
Brander: LG GGW-H20LRB (Blu-ray brander)
Harde Schijven: Western Digital WD2500JD (250GB) & Maxtor DiamondMax 21 320GB SATA2
Konig CMP-MULTIPAN25 20-1 Cardreader
Sweex WirelessPCICard 11G
Mijn kast zier er van binnen als volgt uit:

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Bij voorbaat dank,
Corné de Bruin
De crash trad in het begin op na 2-5 minuten gamen.
Wanneer de crash optreed ziet mijn beeldscherm eruit als op de onderstaande afbeelding:

Daarnaast blijft het geluid hangen (als een soort error sound, "errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr").
Sindsdien heb ik de volgende acties ondernomen om het probleem op te lossen:
- OS Opnieuw geïnstalleerd en drivers handmatig opgezocht en geïnstalleerd (de 1e keer had ik dit via de Asus driver Utility gedaan meegeleverd bij mijn P5Q Pro moederbord).
- Geheugen modules handmatig geconfigureerd in de bios.
DRAM Frequency = DDR2-1066
CAS# Latency = 5 DRAM Clocks
DRAM RAS# to CAS# Delay = 5 DRAM Clocks
DRAM RAS# Precharge = 5 DRAM Clocks
DRAM Voltage = 2.10 V - De maximale temperatuur die ik gemeten heb van mijn GPU is 82 graden dit na ongeveer anderhalf uur Call of Duty 5
- 45 Minuten Memtest86 gedraaid zonder dat er een probleem gevonden is.
- Andere geheugen modules gebruikt, Mijn corsair setje eruit gehaald en 2x1GB DDR2-800 geheugen modules ingebouwd.
- De Grafische Kaart om wezen ruilen voor een nieuwe.
- Beide harde schijven 1 voor 1 eruit gehaald en getest met maar 1 van beide in het systeem
Echter alle pogingen hebben het probleem niet kunnen verhelpen.
Mijn configuratie is als volgt:
OS: Windows XP Proffesional SP3 (Het probleem treed ook op bij Windows XP Home SP3)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: Intel Quad Core Q6600
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-8500C5DF (2x2GB)
Grafische Kaart: XFX GTX260 Black Edition
Voeding: Thermaltake Toughpower CM (750W)
DVD-ROM: Medion IDE-DVD-ROM
Brander: LG GGW-H20LRB (Blu-ray brander)
Harde Schijven: Western Digital WD2500JD (250GB) & Maxtor DiamondMax 21 320GB SATA2
Konig CMP-MULTIPAN25 20-1 Cardreader
Sweex WirelessPCICard 11G
Mijn kast zier er van binnen als volgt uit:

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Bij voorbaat dank,
Corné de Bruin