Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Q]DNS forwarding en Google resultaten

Pagina: 1
Acties:

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb een vraagje:

Mijn .NL-domeinnaam staat geregistreerd bij een andere hostingprovider dan waar de daadwerkelijke inhoud van de site staat.

Als ik een DNS-forward instel van het .NL-domein naar het domein waar de inhoud staat, wat laten de Google resultaten dan zien als op de .NL-naam wordt gegoogled?

Voorbeeld:
www.mijndomein.nl forwarden naar http://p12345.typo3server.info/

Tonen de resultaten de .NL url of de p12345 url?

Voorbaat dank.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Bij gehoste websites is het vaak zo dat deze met meerderen op een enkel IP adres draaien. De webserver kijkt dan voor welke host (p12345.typo3server.info) het request binnenkomt, en handelt het op die manier af. Je kunt dus niet zomaar je DNS van jouwdomein.nl laten doorsturen naar p12345.typo3server.info en verwachten dat het werkt. Eventueel kun je het testen door www.jouwdomein.nl in je lokale hosts-file naar p12345.typo3server.info te laten wijzen, maar waarschijnlijk werkt het niet.

Opties:
1. Er zijn sites die naast het hosten van je DNS ook al je web-verkeer kunnen doorsturen naar een andere website. Dat kan via een reverse proxy of bijvoorbeeld via een iframe. Dyndns is een voorbeeld van een leverancier die dit doet.
2. Je kunt je provider van typo3server.info vragen of ze www.jouwdomein.nl toevoegen aan de lijst van hosts voor deze webserver.

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Ok, dank je voor de info!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik ben een tijd terug ook naar dezelfde configuratie gegaan als jij. Verschillende partijen voor hosting + domeinregistratie, terwijl het voorheen allebei bij eenzelfde host zat. Na het aanpassen de nameservers in de DNS rules werkte alles na +- 24 uur.

Lijkt mij dus dat je even de nameservers aanpast van je domein en alles zou moeten werken. Ook het vinden van je domein bij Google. Net als bij mij.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!