Toon posts:

Vraag: opzetten media installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen

Ik zit met het probleem dat ik geen DTS geluid kan afspelen vanuit .mkv files omdat ik geen decoder heb hiervoor.
Ik ben dus aan het uitkijken naar iets dat dit probleem kan verhelpen. Enkel, ik heb hier geen verstand van en met googlen krijg ik enkel meer verwarring zo lijkt.

De zaken waarover ik beschik:

PS3: aangesloten via HDMI op LCD
Nintendo Wii: aangesloten via component op LCD
Belgacom Digitale TV: aangesloten via HDMI op LCD
Samsung Full HD TV: heeft 3 x HDMI aansluiting, S-video, component, SCART en ook een audio optical out
Conceptronic CFULLHDMAi: via HDMI naar televisie

Films met DTS spelen dus geen geluid af en om dit te verhelpen wil ik een receiver kopen.
Natuurlijk moet alle bovenvernoemde apparatuur ook opnieuw volledig functioneren.

Kennen jullie receiver die dit alles werkende kunnen krijgen?
Moet al deze apparatuur op de receiver aangesloten worden of kan het meeste op de LCD aangesloten worden om dan via de Optical Out van de LCD naar de receiver te gaan?
Welk bedrag moet ik in gedachten houden voor een dergelijke aankoop?

Dit is me namelijk niet duidelijk.

Ik zou wel graag willen meegeven dat ik geen discussie wil voeren over zaken die niet over de kern van mijn vraag gaan (pro of cons HDMI, legaal of illegaal zijn van MKV's,...)

Bedankt alvast voor de uitleg die ik zal krijgen en de lessen die ik zal leren hieruit.

Mvg
Rode_Ridder

PS.: ingebouwde dvd en/of bluray playback hoef ik niet

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je hebt geen aparte speaker set? Neem dan gewoon de allergoedkoopste versterker met HDMI ondersteuning en sluit alle apparatuur op je versterker aan en dan vanaf je versterker 1x HDMI naar de tv toe. Kan je gewoon via je versterker wisselen.
Zal wel een duur grapje worden vrees ik, zeker als je toch de speakers van je LCD tv zal gebruiken. Dan is het dus puur om MKV met DTS af te kunnen spelen (downmixen van DTS naar stereo) en niet om beter geluid te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Zoals Tsurany zegt, als je dit enkel voor DTS uit .mkv bestanden doet, ben je gewoon duur uit. Nieuwprijzen van recievers (met HDMI) liggen in NL rond de €300,- en als je 2e hands/occasions wilt, dan kan er zeker wel wat vanaf, maar je zit nog steeds aan €200,- te denken. Als je niet van plan bent om op termijn aparte speakers aan te schaffen lijkt het mij de investering absoluut niet waard, maar dat is aan jou om te bepalen.

Een alternatief is, mits je bereid bent om een paar honderd € op tafel te leggen, om een goedkoop HTPC'tje samen te stellen. Je komt zeker wel op/over de €200,-, maar dan ben je wel in één keer klaar. Net even wezen spelen met de pricewatch en het kan (excl. verzending) voor €280,-. Grote voordeel is dat je meteen futureproof bent wat nieuwe audio/videoformaten betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door PhatFish op 29-01-2009 14:04 ]

...

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is omzetten van DTS naar AC3 geen optie?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
Omzetten van DTS naar AC3 neemt meer tijd in beslag dan ik kan vrijmaken. Ook beschik enkel over een laptop van het werk. Een desktop heb ik niet meer wegens een gebrek aan tijd om mij hiermee bezig te houden.

Een set met boxen zou wel een optie zijn maar ik woon op een appartement en ik denk dat ik dan de buren de kast op jaag :-)

Hebben jullie voorstellen voor degelijke receivers al dan niet met extra boxen (ik denk bijvoorbeeld aan iets genre 321 van Bose maar dan zonder de dvd module).
Dus een goed idee voor een receiver + eventueel extra boxen en de mogelijkheid om al mijn equipement werkend te houden. Geen DVD/Bluray module want daarvoor heb ik andere apparatuur (PS3 & Wii).

Bedankt alvast voor de reacties

Mvg
Rode_Ridder

Verwijderd

Als ik jou was zou ik niet voor bose gaan ;)

Zijn veel betere dingen voor de prijs van die 321 bose dingen te halen

Verwijderd

Koop alsjeblieft geen Bose,voor hetzeflde geld kun je 2 betere sets kopen. (geen praatjes) !

Verwijderd

Topicstarter
Bose was maar iets waar ik aan dacht.
Je mag altijd een voorstel doen natuurlijk.

Mvg
Rode_Ridder

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Als je geen tijd hebt om om te zetten, waar haal je dan de tijd om films te kijken?

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
eum...

Als ik een filmpje wil kijken dan kijk ik liefst een filmpje. Als ik eerst nog moet gaan omzetten dan kan ik niet naar dat filmpje kijken hé ...
Ik beschik ook niet over een pc die hiertoe in staat is

Maar toch, dit is naast de kwestie

Mvg
Rode_Ridder

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomende vraag.
Het blijkt dat een PS3 geen moeite heeft om DTS geluid af te spelen.
Weet iemand hoe het komt dat een PS3 dit kan en de Conceptronic CFULLHDMAi niet?

Mijn vermoeden is dat dit met een firmware upgrade aangepast kan worden dan.

Correct?

Mvg
Rode_Ridder

Verwijderd

misschien een Logitech Z-5500 ?
Ik heb zelf er alles op aangesloten O+

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Je hoeft geen nieuwe hardware te kopen, gewoon even zoeken hoe je Conceptronic de DTS decodeert en die in stereo PCM naar je TV stuurt. Je PS3 kan 't ook gewoon, kijk even de instellingen door.

Als je toch een reciever zoekt, kun je ook een home cinema set als die van Onkyo overwegen. Bijv de HTX-22HD heeft een ingebouwde reciever die alle digitale geluidsformaten (zelfs Dolby en DTS HD) kan decoderen en je video tot full HD doorstuurt. Dat alles onder HDMI1.3 (met automagische lip sync dus) en 2 HDMI inputs. Dan heb je voor die 400 euro er ook nog eens een 5.1 speakerset bij, dat zeker beter geluid levert dan jouw ingebouwde speakers van de TV (en heb je ook wat aan het surround formaat).

Logitech Z-5500 idd ook een hele goede optie, met nog beter prijs/kwali (250 euro?) ratio vind ik. Zeker voor films, die sub is zooo lekker, beter dan de Onkyo. Dolby of DTS HD is geen gemis, aangezien het toch geen 7.1 speakersetup is en je lossless pas hoort bij hele dure speakers (en alle films naast HD ook de standaard Dolby of DTS biedt). Moet je wel je geluid apart via een optische kabel of coax uit kunnen uitsturen, want die biedt geen HDMI. Dat is het nadeel, deze set is zeeer beperkt in zijn opties en in- en uitgangen. Maar met Conceptronic op optisch en PS3 op coax (heeft tie dat?) zou dat precies voldoen. Wii kun je met een tulp-->3.5mm jack omzetstukje ook nog aansluiten (analoog, maar Wii biedt ook alleen stereo).

(dit was een eenmalige reply)
offtopic:
Ohja, je hoeft niet steeds te groeten bij ieder bericht hoor ;) doen we hier niet, net als met chatten

[ Voor 54% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 02:23 ]

Pagina: 1