Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Merkwaardig probleem met HP BJ2300

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Op m'n werk hebben we een eigenaardig probleem met een HP BusinessJet 2300. Deze is op 't LAN verbonden met een JetDirect kaart, en komt vervolgens bij een Linksys-switch uit.

We hebben een bepaald programma die een brievenrun doet, het programma haalt wat adresgegevens van een ftp server af, parsed deze vervolgens met een normal.dot bestand tot een Word-document, en print 'm vervolgens uit. Daarna wacht 'ie twee seconden en gaat 'ie de volgende brief parsen en printen.

Dit ging altijd goed toen de printer rechtstreeks verbonden was met een USB-kabel. We hebben afgelopen winter (toen er geen brievenruns gedraaid werden) de printer via een JetDirect kaart op 't LAN gezet, er verder niet meer naar gekeken en we zijn eigenlijk pas geleden weer begonnen met het uitprinten van brieven.

Bij de eerste 30 of zoiets gaat 't wel goed, daarna wordt er slechts één blaadje met een koptekst en voettekst uitgeprint (de body ontbreekt) en stopt de printer. Hij zegt dan dat 'ie nog wel bezig is en dergelijke, maar print niet meer. Als we op het scherm van de computer kijken zien we dat alle brieven er gewoon in z'n totaliteit opstaan en kunnen we niks geks ontdekken. Dat is ook niet zo raar, want zoals reeds vermeld werkte de software altijd vlekkeloos.

En ja, het is natuurlijk wel raar dat de koptekst en voettekst van de laatste pagina die 'ie uberhaupt print wel geprint worden (wat een zin), maar dit kan misschien te maken hebben met de wijze waarop het document naar de printer gestuurd wordt. Er valt verder trouwens niet echt een patroon in te ontdekken.

Verder wordt er sporadisch wat geprint op kantoor en dit gaat altijd goed op die printer. Het treed dus alleen op bij grote hoeveelheden.

Ik ben nu niet op kantoor dus ik heb niet kunnen testen of 'ie het met USB kabel wel doet (dit ga ik zeker nog doen) maar ik vraag me af of het fout kan gaan met die JetDirect kaart, en wat daarvoor de aanleiding kan zijn.

Ik denk dat we de software uit kunnen sluiten, hooguit de printerdrivers ofzo (kan ik me ook niet voorstellen), dus moeten we het toch in de printer zoeken, of dan misschien de JetDirect kaart.

Heeft iemand al iets vergelijkbaars ondervonden, en kan 'ie me helpen met het zoeken naar de juiste oplossing ?

Ik heb al heel wat pogingen gedaan om 't te zoeken op internet, maar tot op heden niks gevonden wat in de buurt komt van dit toch wel vrij specifieke probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door mcdronkz op 29-01-2009 12:58 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht de buffer op de JetDirect. Kun je sowieso niet eens proberen om de timeout te verhogen op die JetDirect? Die staat standaard op 90, maar als je hem hoger zet zou dat een positief effect kunnen geven.