Toon posts:

Internet via DLan, krijg geen verbindig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn appartement heb ik wat problemen met mijn Wlan netwerk. Mijn vaste computer staat in de buurt van de koelkast, wasmachine, droger en magnetron. Ondanks dat de afstand niet groot is, heeft deze computer de grootste moeite om verbinding met Internet te krijgen. Omdat het signaal daar dus niet goed is, is de snelheid ook erg traag.

Nu werd ik gewezen op een dLan adapter als mogelijk oplossing. Nadat ik dit alles had aangesloten probeerde ik contact te maken met Internet. Echter blijft de connectie steken bij het aanmelden op het netwerk en het toekennen van een IP adres. Na lang proberen krijg ik het uitroepteken bij de verbinding. Ik heb dit geprobeerd met verschillende stopcontacten, maar steeds dezelfde melding.

Ik heb dit ook geprobeerd met mijn laptop maar krijg dezelfde melding. Ik heb een UPC 3 in 1 router/modem van Thomson.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt! _/-\o_

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heb je twee van die DLan adapters ?
Want dat moet wel.

Tenzij je een Zyxel NBG-318S hebt, die naast (Wifi) router ook Homeplg / DLan ingebouwd heeft zitten ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad 2 dlan adapters. Eén heb ik aangesloten op mijn Thomson modem/router en de andere op mijn PC.

• aZuL2001
Zien de twee DLan adapters elkaar wel ?
Gebruik je de stopcontacten in de muur of via stekkerdozen ?
Echter blijft de connectie steken bij het aanmelden op het netwerk en het toekennen van een IP adres. Na lang proberen krijg ik het uitroepteken bij de verbinding.
Waar krijg je dat ? Op OS nivo ?

Om wat voor spul gaat het eigenlijk ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel dat ze elkaar zien, omdat er toch geprobeerd wordt om op het netwerk aan te melden. Ik heb zowel stopcontacten in de muur als via stekkerdozen geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde melding. Ook heb ik stopcontacten op verschillende kamers geprobeerd. Wel knippert af en toe het Activity lampje.

De genoemde melding krijg ik inderdaad in Windows XP.

Het product wat ik gebruik is de dLAN Highspeed Ethernet II.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen...

• aZuL2001
Toch zul je er eerst voor moeten zorgen dat de twee DLan adapters elkaar zien.
Anders kan er geen tcpip overheen, en dus geen internet.

Als ik op google zoek op "dLAN Highspeed Ethernet II" kom ik het merk Devolo tegen. Klopt dit ?
Dan zitten er 3 Ledjes op :
  • Power
  • dLAN
  • ETH
Als het middelste ledje uitblijft zien ze elkaar niet.

Er staat op de Devolo site ook een firmware upgrade.
Als de key's onderling niet gelijk zijn dan kunnen ze ook niet connecten.

Probeer alle relevante info te verstrekken. Als ik wil gokken dan ga ik wel pokeren ;)

Abort, Retry, Quake ???

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Ik heb hier ook zitten knoeien. Bleek dus dat het ligt dat de fases/groepen te ver uit elkaar liggen. Als ik 1 stopcontact verder ga dan krijg ik geen ip (ziet wel een link).

Gewoon eerst bij je op de kamer zelf uitproberen. Kun je het heel gemakkelijk uitproberen. Oude bedradingen had ik ook last van, veel ruis/ storing op de lijn. (ok het was dan ook gewoon in een restaurant waar de keuken nog tussen zat :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een Devolo.

Wat bedoel je met:
Als de key's onderling niet gelijk zijn dan kunnen ze ook niet connecten?

Het ETH lampje knippert af en toe inderdaad, maar het Dlink lampje blijft uit.

Het updaten van de Firmware ga ik zeker proberen. Toch heb ik het idee dat het zonder deze update wel zal moeten werken.

lordloeder wat bedoel je met ziet wel een link?

Ik heb inderdaad wel het idee dat het allemaal wat verouderd is bij mij thuis. Maar volgens de website van Devolo moet dit niet echt een probleem zijn. Ik woon boven een lunchroom en de centrale stoppenkast zit twee verdiepingen onder mij. Hoe precies de bekabeling loopt, durf ik niet te zeggen. Maar wellicht dat het daar iets mee van doen heeft...

• aZuL2001
Heb je het intussen werkend ?

Op zich is DLan namelijk een leuke oplossing/alternatief voor WLan.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1