[PHP] stats script

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 14:23
Hallo allemaal.

Ik ben momenteel bezig een statistieken script te maken. Gewoon het standaard soort os, browser, ip je kent ze wel. Dit doe ik puur omdat ik het leuk vindt en wie weet ooit verder.

Nu wil ik op deze manier vragen of iedereen die dit leest deze pagina wil bezoeken http://www.jere.remcom.eu/stats/stats.php.

Iedereen die deze pagina bezoekt zou ik willen vragen de pagina te kopiëren en erbij te vermelden of de data klopt en zo niet wat het dan wel moet zijn. Dit allemaal kan gemailt worden naar stats[at]remcom.eu.

Ik hoop op deze manier meer en verschillende os/browsers tegen te komen zodat ik mijn detectie database kan uitbreiden en wat bugs kan opsporen.

Verder wil ik niet ingaan op meningen dat er al zat van dit soort scripts zijn. Ik doe dit puur omdat ik het 1) leuk vind en 2) ik het voor een speciaal doel wil gebruiken.

Ik hoop dat er een aantal mede-tweakers mij bereid zijn te helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17

xiD

12345

Waarom vraag je mensen dit te mailen? Kan je niet van iedereen die de pagina bezoekt de gegevens opslaan in een database?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, lijkt me ook nogal nutteloos. Ik zou best wel op een knopje willen klikken met iets als 'dit is ok!'. Maar mailen is toch weer een extra handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 14:23
xiD schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:35:
Waarom vraag je mensen dit te mailen? Kan je niet van iedereen die de pagina bezoekt de gegevens opslaan in een database?
Voor de zekerheid. Zelf in de DB opslaan doet ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan je in ieder geval vertellen dat je OS-detectie niet klopt omdat je (waarschijnlijk) op kernel-versie controleert en niet op OS-naam (in mijn geval Windows NT 6.0 is niet gelijk aan Vista).

Je kan natuurlijk ook redelijk veel zelf testen door VMWare te installeren, een aantal OS'en (desnoods trials) te installeren en tegen je eigen pagina te laten babbelen; lijkt me meer iets wat je zelf beter kan troubleshooten dan dat mensen pagina's gaan mailen. Als in; als ik je iets mail en ik zeg A en jij snapt niet waarom iets A is, wil ik namelijk geen mail terug hebben hoe/wat ik heb getest.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
mail dat dan toch automatisch naar je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
XP-X64 wordt niet goed gedetecteerd in ieder geval: onder IE7 denkt hij dat ik XP gebruik, en onder FF3 denkt hij dat ik Windows 2003 draai.
Your provider is :nl

[ Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 29-01-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, testen mag je gewoon zelf doen. ;) Ik zal je linkje verder laten staan, maar aangezien dit topic verder geen discussiewaarde heeft doe ik het op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.