Blu-ray receiver zonder boxenset?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93751

Topicstarter
Ik heb geen geschikt topic kunnen vinden, wat ook kan liggen aan het feit dat ik hier niet heel vaak te zien ben. De search is overweldigend.

Ik heb:
Z-5450, PS3

Nu is dat wel een leuke combinatie, erg mooi staat het niet in mijn woonkamer.
De PS3 gaat dus veld ruimen, ook de Logitech gaat de deur uit.

Wat ik heb gekocht:
Minipod Speakers (classic silver)

Wat ik nodig heb:
Een losse Blu-ray speler/versterker, het liefst onder 600 euro. Ik heb al gezocht naar Blu-ray homecinema, maar ik vind het zonde om een homecinema-set aan te schaffen en daarna de boxen te moeten verkopen zodat ik de Minipods aan kan sluiten. Of zijn er problemen met het aansluiten van andere speakers op een bestaande homecinema-set?

Ik ben tevens 'maar een starter' en ik kan dus niet bergen geld uitgeven.

Gevonden:
Samsung HT-BD2E

Sony HTTP-BD35SS

Ik heb dus maar weinig blu-rayreceivers gevonden. Een van Denon maar die is 2000 euro. Met mijn budget is dat gewoon niet haalbaar.

Kan iemand een idee spuien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aparte blu-ray speler en aparte versterker? Kan je ook je PS3 houden en die aansluiten op je versterker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 19:08
Inderdaad gewoon een losse receiver en een losse bluray speler. Krijg je het meeste waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Gewoon je PS3 houden, is een heel degelijke blu ray speler! Kan je mooi draadloos in je netwerk implementeren zodat hij update's kan binnen halen, of zelfs als mediaserver kan dienen. Koop een nieuwe versterker/reciever een onkyo 606 schijnt heel goed te zijn voor weinig geld. Kijk naar denon/marantz/harman kardon/ onkyo en dat soort merken, die hebben heel leuke receivers voor 600 euro. Dan ben je geheid beter uit dan met een alles in een oplossing. En deze prijs klasse kun je mooi alles schakelen met hdmi, weinig draden wirwar dus. Ideaal!

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 29-01-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed, bedankt voor de reply's, zoals jullie wel merken ben ik nog redelijk onbekend met de materie.

Mijn idee was juist dat ik niet 2 verschillende apparaten wil hebben voor 1 toepassing; te weten blu-ray film en surround.

Ik merkte al dat er dan erg weinig overblijft op de markt.

Jullie advies is dus eerder om de PS3 te houden en ernaast een losse versterker aan te schaffen.

Rest mijn vraag nog of het mogelijk is, of misschien heel onzinnig, om een blu-ray surround aan te schaffen en daar de minipods op aan te sluiten? Doet dat erg af aan de geluidskwaliteit?
Ik heb de pods natuurlijk niet aangeschaft om op 3e rang te komen.

Als bovenstaande moeilijk wordt dan wordt het inderdaad eerder een losse versterker. Al had ik wel informatie ontvangen over een NAD model die Bitstream aankan en die loopt richting de 1000 euro. Dat wordt me toch te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:28:
Aparte blu-ray speler en aparte versterker? Kan je ook je PS3 houden en die aansluiten op je versterker.
Zoals de Sony die ik in het bericht heb gezet maar dan met mijn eigen speakers? Ik vind het design ook nog eens erg mooi. Echter heb ik die niet kunnen vinden zónder die speakers maar alleen als hele set.
Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn zat versterkers die de standaarden van BluRay aan kunnen vanaf een Euro of 400. Het probleem is/was alleen dat de output van de PS3 in sommige gevallen niet optimaal is of bepaalde output niet aan kan/kon (ik weet het niet meer zeker maar een vriend van me met PS3 had problemen met BluRay).

Ik snap niet helemaal waar je "ineens" NAD vandaan haalt; misschien een hint/tip om je eens in te lezen in de functie van AV/Receivers tussen PS3 en speakers en wat je dan wel/niet moet aanschaffen om bepaalde componenten optimaal kan gebruiken.

PS: meerdere replies van jezelf achter elkaar moet je een beetje mee oppassen; wordt niet altijd gewaardeerd hier. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:11
Neem de Marantz SR-5003. Deze heeft 3 HDMI ingangen voor bijvoorbeeld een blu-ray speler. En 1 HDMI uit voor het videobeeld naar de tv. Je sluit de speakerset aan op de receiver en je hebt alles wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rusman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:18:
Neem de Marantz SR-5003. Deze heeft 3 HDMI ingangen voor bijvoorbeeld een blu-ray speler. En 1 HDMI uit voor het videobeeld naar de tv. Je sluit de speakerset aan op de receiver en je hebt alles wat je wil.
No offense maar waarom een Marantz? Dat is een soort van roepen in de woestijn zonder motivatie. Voor ongeveer 60% van dat geld heb je ook een mooie Onkyo 606 (4HDMI in, 1 uit) die 50W meer uitgangsvermogen per kanaal heeft.

Feit is alleen dat we niet weten wat de topicstarter aan apparatuur heeft staan, noch heeft nagedacht over welk component via welke type kabeltje gaat babbelen etc. Hierdoor is het onmogelijk om een merk/type te noemen wat ie over 5 minuten kan gaan aanschaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:21:
[...]

No offense maar waarom een Marantz? Dat is een soort van roepen in de woestijn zonder motivatie. Voor ongeveer 60% van dat geld heb je ook een mooie Onkyo 606 (4HDMI in, 1 uit) die 50W meer uitgangsvermogen per kanaal heeft.

Feit is alleen dat we niet weten wat de topicstarter aan apparatuur heeft staan, noch heeft nagedacht over welk component via welke type kabeltje gaat babbelen etc. Hierdoor is het onmogelijk om een merk/type te noemen wat ie over 5 minuten kan gaan aanschaffen.
In mijn openingspost gaf ik aan dat ik een surroundset heb aangeschaft van Minipods.
2x minipod als voorspeakers, 1x cinepod, 2x micropod SE achter en 1x minibass.

Ik heb dus nu een PS3 maar die moet de deur uit, ik heb nu de Logitech Z-5450 en die gaat ook de deur uit.
Wat overblijft en aangesloten wordt via HDMI is een Philips LCD fullhd, en een nieuwe receiver, blu-ray, danwel een combinatie in 1 apparaat.
Ik dacht dat ik voldoende duidelijk was in mijn startpost. Zo niet, mijn excuses.

Ik zal me even inlezen over de Onkyo!
edit: onkyo

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93751 op 29-01-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
[...]

Sorry, maar de keuze voor Marantz was vooral uit persoonlijk oogpunt. Ik heb zelf deze receiver hier staan en hij bevalt echt super! Verder trekt het merk Marantz mij meer dan Onkyo. Ik heb de Onkyo 606 niet vergeleken met de Marantz maar er zullen vast wel dingen zijn waarom je beter voor de Marantz kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Anoniem: 93751 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:34:
[...]

In mijn openingspost gaf ik aan dat ik een surroundset heb aangeschaft van Minipods.
2x minipod als voorspeakers, 1x cinepod, 2x micropod SE achter en 1x minibass.

Ik heb dus nu een PS3 maar die moet de deur uit, ik heb nu de Logitech Z-5450 en die gaat ook de deur uit.
Wat overblijft en aangesloten wordt via HDMI is een Philips LCD fullhd, en een nieuwe receiver, blu-ray, danwel een combinatie in 1 apparaat.
Ik dacht dat ik voldoende duidelijk was in mijn startpost. Zo niet, mijn excuses.

Ik zal me even inlezen over de Onkyo!
edit: onkyo
De PS3 kan geen full kanaals blu ray encoden, dit wil zeggen dat hij niet alle 7.1 geluids kanalen van blu ray out-put. Maar in jouw geval maakt dat niet uit, want je hebt een 5.1 set. Dus als blu-ray speler voldoet de PS3 meer dan genoeg, kun je zelf af en toe nog eens een spelletje spelen.

Dus het geld dat je wilde investeren in een nieuwe blu-ray speler kun je het best stoppen in een receiver (dit is een versterker, waarop je al je media kan aansluiten, dan regelt de receiver dat het over de juiste boxen eruit komt).

Enkele voorbeelden als je een budget van 600,- euro hebt:

Harman Kardon:
http://www.kieskeurig.nl/...an_kardon/avr_255/219135/

Marantz:
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr7001/189701/
of
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr5003/237188/

Cambridge audio:
http://www.kieskeurig.nl/...ur_540r_version_2/158591/
of
http://www.kieskeurig.nl/...udio/azur_540r_v3/267465/

Dit zijn allemaal topmerken, met elk een verschillend geluidsbeeld. Ga eens luisteren in een winkel naar bovenstaande merken. En probeer het verschil ertussen te vinden, als je het niet hoort ga je op design af. ;)

Ik weet het dit is vloeken in de audiofile kerk, maar sommige mensen zijn gewoon minder geïnteresseerd in audio en willen een snelle en simpele oplossing voorgeschoteld krijgen. Dit zijn allemaal topmerken om hem een indicatie te geven waarna hij kan gaan luisteren, niet iedereen heeft zin om naar 10talle receivers te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 238860 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:17:
[...]

De PS3 kan geen full kanaals blu ray encoden, dit wil zeggen dat hij niet alle 7.1 geluids kanalen van blu ray out-put. Maar in jouw geval maakt dat niet uit, want je hebt een 5.1 set. Dus als blu-ray speler voldoet de PS3 meer dan genoeg, kun je zelf af en toe nog eens een spelletje spelen.

Dus het geld dat je wilde investeren in een nieuwe blu-ray speler kun je het best stoppen in een receiver (dit is een versterker, waarop je al je media kan aansluiten, dan regelt de receiver dat het over de juiste boxen eruit komt).

Enkele voorbeelden als je een budget van 600,- euro hebt:

Harman Kardon:
http://www.kieskeurig.nl/...an_kardon/avr_255/219135/

Marantz:
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr7001/189701/
of
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr5003/237188/

Cambridge audio:
http://www.kieskeurig.nl/...ur_540r_version_2/158591/
of
http://www.kieskeurig.nl/...udio/azur_540r_v3/267465/

Dit zijn allemaal topmerken, met elk een verschillend geluidsbeeld. Ga eens luisteren in een winkel naar bovenstaande merken. En probeer het verschil ertussen te vinden, als je het niet hoort ga je op design af. ;)

Ik weet het dit is vloeken in de audiofile kerk, maar sommige mensen zijn gewoon minder geïnteresseerd in audio en willen een snelle en simpele oplossing voorgeschoteld krijgen. Dit zijn allemaal topmerken om hem een indicatie te geven waarna hij kan gaan luisteren, niet iedereen heeft zin om naar 10talle receivers te gaan luisteren.
Uhm, de PS3 kan 7.1 niet als bitstream, wel als PCM uitsturen. In combinatie met een onkyo of denon of whatever receiver gaat dat dus gewoon prima werken. Verschil in geluidskwaliteit zit daar niet tussen.

Als het punt vooral is dat je je nieuwe speakers wil gebruiken en je dus ook een receiver nodig hebt zou ik als bluray speler ook gewoon de PS3 houden, tenzij die ook weg moet (om een of andere reden). Dan moet je een receiver + losse br speler kopen.

Ik kan me overigens niet herinneren ooit een receiver met ingebouwde DVD/bluray/whatever speler gezien te hebben ZONDER ook speakers in de doos. Meestal is het punt van zo'n geintegreerd ding dat mensen alles tegelijk willen kopen. Zo'n doos kopen en dan die speakers wegdoen zou ik afraden, vaak gebruikt zo'n alles in 1 set specifieke stekkertjes die al aan dingen vastzitten om het aansluiten makkelijker te maken enzo, daar kan je ook wel weer omheen knippen en plakken maar echt handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:27
rusman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Sorry, maar de keuze voor Marantz was vooral uit persoonlijk oogpunt. Ik heb zelf deze receiver hier staan en hij bevalt echt super! Verder trekt het merk Marantz mij meer dan Onkyo. Ik heb de Onkyo 606 niet vergeleken met de Marantz maar er zullen vast wel dingen zijn waarom je beter voor de Marantz kunt kiezen.
Dat ligt aan je speakers en aan je eigen luisterervaring. Ik heb zelf B&W speakers en vind daarbij Denon het 'mooiste' geluid geven. Dus koop ik waarschijnlijk een Denon. Maar misschien vind de TS Marantz bijvoorbeeld te apart klinken.

Ik kan dus alleen maar het advies geven. Ga luisteren en het liefts met Micropods dat weet je meteen welke versterker het beste erbij past.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 238860 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:17:

Precies!

Bedankt voor jullie adviezen, ik kan weer aan de slag. Zo schiet het op, ik kan gerichter gaan zoeken want als je er geen verstand van hebt is het koffiedik kijken, vrees ik, in de jungle van versterkers.

Wat ik ga doen
- toch de ps3 verkopen (60gb is nu nog gewild)
- een der topics receivers kopen
- een blu-rayspeler (ik hou het op Sony, heeft me nooit teleurgesteld)
- en vooral géén volledige package kopen om de speakers dan weg te halen.

Nogmaals merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Maar een nieuwe Blu-Ray zal net zo duur zijn als je PS3 (verkoopprijs), maar je kan er minder mee. Waarom zou je dat dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Anoniem: 215257 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:14:
Maar een nieuwe Blu-Ray zal net zo duur zijn als je PS3 (verkoopprijs), maar je kan er minder mee. Waarom zou je dat dan doen.
Omdat je dan een apparaat koopt dat speciaal is gemaakt om blu-ray schijfjes te lezen, ipv dat je een apparaat hebt dat als "extra" blu-ray schijfjes kan lezen. Ik zou ook liever een stand-alone speler hebben dan een PS3. Alleen al om het feit dat er normaal gesproken betere onderdelen gebruikt worden.

[ Voor 29% gewijzigd door rusman op 29-01-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232094

Anoniem: 93751 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:02:
Ik heb:
Z-5450, PS3

Nu is dat wel een leuke combinatie, erg mooi staat het niet in mijn woonkamer.
De PS3 gaat dus veld ruimen, ook de Logitech gaat de deur uit.
Voor hoeveel gaat de Logitech Z5450 de deur uit ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 93751 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:56:
Wat ik ga doen
- toch de ps3 verkopen (60gb is nu nog gewild)
- een der topics receivers kopen
- een blu-rayspeler (ik hou het op Sony, heeft me nooit teleurgesteld)
- en vooral géén volledige package kopen om de speakers dan weg te halen.

Nogmaals merci.
Jij zegt 600 euro?

Ik zeg: dat kan :)
Onkyo 606: 391 euro bij Foka
Sony BDP-S350 BR-speler: 200 euro bij Foka
Houd je nog 9 euro over voor de verzendkosten wat voldoende is :P

Ik heb thuis zelf de 606 (gekocht bij, jawel foka :P ) met deze BR speler (gekocht bij selexion BE, stelletje rukkers :( ). Deze BR-speler bitstreamt alles door naar de receiver welke alles perfect afspeelt.

De enige vraag wat rest: hoe klinkt deze 606 met jouw micropods? Mijn Monitor Audio BR6 speakers waren aangesloten op een Marantz SR-7002 welke een mooi geluid produceerde. Met diezelfde speakers op een Onkyo 505 viel wat tegen qua hoge tonen, een erg dreunerig geluid. Maar met de 606 klinken deze BR6 speakers heerlijk zoals op de Marantz. Maar KEF speakers op de 606 klinken daarintegen weer "hard" wat prachtig is voor muziek met de klassiekere instrumenten. Kortom: de keuze van de receiver beïnvloedt het uiteindelijk geluidsbeeld... Luisteren is echt nodig maar ik denk dat de 606 een goede keus gaat zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 19:49
TS zou ook eens naar de Marantz SR7001 kunnen kijken. Dan zit je qua versterking toch een klasse hoger dan de Onkyo 6-serie. Je hebt dan geen decoders voor de HD-audio formaten aan boord, maar daar heb je met een PS3 als bron toch niks aan, aangezien de PS3 die formaten intern decodeert en uncompressed uitstuurt over HDMI.

Heb zelf dezelfde setup, prima tevreden over. De SR7001 klinkt erg mooi, ook voor muziek. Had hiervoor een wat oudere 6-serie Onkyo, en het verschil zit `m erin dat de Marantz de speakers (Kef Q7/Q5) gewoon veel beter aanstuurt, meer power. En persoonlijk vind ik de Marantzen mooier, maar dat is natuurlijk geen argument voor je :)

Heb de Marantz online voor 499 zien staan, weet alleen niet meer waar. Even zoeken dus bij de bekende zaken, of kieskeurig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
rusman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Omdat je dan een apparaat koopt dat speciaal is gemaakt om blu-ray schijfjes te lezen, ipv dat je een apparaat hebt dat als "extra" blu-ray schijfjes kan lezen. Ik zou ook liever een stand-alone speler hebben dan een PS3. Alleen al om het feit dat er normaal gesproken betere onderdelen gebruikt worden.
Ik zou eerst eens goed gaan vergelijken of een standalone wel echt brengt wat je ervan verwacht. In veel reviews zie je toch dat het qua beeld er niet zoveel beter wordt (zelfs niet bij een model als de Denon 3800 a 2K euro). Het verschil zit volgens die reviews vaak in de kwaliteit van het geluid, en dan is de vraag of je dat gaat horen, dat ligt natuurlijk helemaal aan de versterker/speaker combi waar je op draait.

Nog wel een tip; als de bediening van de PS3 als BR-speler niet bevalt, probeer dan eens de Sony Blu-ray remote, dat werkt een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Wat ik nodig heb:
Een losse Blu-ray speler/versterker, het liefst onder 600 euro. Ik heb al gezocht naar Blu-ray homecinema, maar ik vind het zonde om een homecinema-set aan te schaffen en daarna de boxen te moeten verkopen zodat ik de Minipods aan kan sluiten. Of zijn er problemen met het aansluiten van andere speakers op een bestaande homecinema-set?
Ken die minipods qua geluid niet, maar bij kleinere speakers loont het vaak de moeite om er een (actieve) subwoofer bij te zetten, dat geeft de soundtrack van films toch een stuk meer impact. Goeie subs zijn er vanaf een honderd of 4.

Zou in ieder geval niet voor zo'n alles in een gaan, maar gewoon een receiver kopen van een degelijk merk (Denon, Onkyo, Marantz, etc), dat kan gemakkelijk met een budget van 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:03
[...]

Toch vreemd dat de PS3 dan in bijna elke review geroemd wordt om

1) z'n snelheid, het is één van de snelste blu ray spelers op de markt (laadtijd van blu ray films)
2) z'n uitstekende beeldkwaliteit welke vaak beter is dan stand alone spelers.
3) hij is future proof, met andere woorden bij een nieuw blu ray profile is de PS3 gratis te upgraden (zoals sony al eerder heeft gedaan. (PS3 is blu ray profile 1.3 compatible --> Live content op schijfjes)

Het enige nadeel dat men noemt aan een PS3 is dat een een compleet stille omgeving je soms de ventilator kunt horen. Alhoewel ik zelf de ventilator nog nooit van m'n PS3 gehoord heb tijdens het kijken van een film.

Buiten dat is de PS3 instaat om 7.1 kanaals geluid gewoon via PCM naar een receiver te sturen waardoor je DTS HD Master audio tracks kunt draaien zonder gebruik te maken van een receiver waar een DTS HD Master decoder chip in zit. Meeste blu ray spelers op de markt maken gebruik van bitstream om de DTS HD Master track door te sturen (en dan alleen via HDMI!), met dus als gevolg dat je een dure receiver met decoder chip moet hebben om deze te beluisteren en eentje die een HDMI interface ondersteund.

Ik zou zeggen hou de PS3, een van de beste blu ray spelers op de markt en geef een paar honderd euro uit aan een leuke receiver en je houd nog geld over ook. Zoals hierboven staat voor bv een leuke subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik de PS3 met een top-of-the-line 47" LCD TV en ik zou niet weten wat een andere BR speler beter zou kunnen doen. Zo'n speler decodeert gewoon de H264 informatie en geeft die digitaal weer via HDMI. Toen de DVD nog nieuw was en alle apparaten SCART of hooguit component gebruikten waren er nog duidelijk verschillen, maar nu met HDMI en Bluray ziet alles er perfect uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Ok, nu gaat hier dus de discussie over of de ps3 wel of niet een goede blu ray speler is, en of een stand alone beter zou zijn.

Uiteraard komt de ps3 in veel test als goede blu ray speler uit de bus die ook nog updates kan krijgen, ideaal.

Maar wat ik alleen niet snap, naar de TS, waarom wil je de ps3 kwijt en een nieuwe blu ray speler kopen. Dat is niet logisch. Ik heb kort geleden ook naar een losse blu ray speler gezocht. De uitkomst, de ps3. Vanwege kwaliteit van afspelen, extras die andere niet hebben en de prijs.

Dus als je al een ps3 hebt, waarom zou je die in godsnaam om willen ruilen voor een losse blu ray speler? Het is gewoon niet logisch. Want het is al een losse blu ray speler.

Misschien herhaal ik mezelf een keertje in mijn post, maar zoals ik zei, ik zie de logica er niet in om iets weg te doen voor hetzelfde/minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sevenhunt schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:58:
Misschien herhaal ik mezelf een keertje in mijn post, maar zoals ik zei, ik zie de logica er niet in om iets weg te doen voor hetzelfde/minder.
We hoeven de beweegredenen van de TS niet af te vragen. Het is zijn wens.

Ik zou de PS3 wel wegdoen om de volgende redenen:
je speelt geen games meer
je kijkt enkel nog maar BR's / DVD/'s / muziek
je kunt de PS3 niet via IR met een harmony bedienen. (ja kan wel maar dan moet je verscheidene truukjes uithalen)
De PS3 is een vreemde eend in de bijt met zijn design als je een "uniforme" HT wilt hebben.

Laten we de discussie PS3 vs losse BR speler maar voor een ander topic houden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:33
[...]
Wederom no offense maar een Marantz levert in de praktijk (bij surround geluid) ruim twee maal zoveel vermogen als de Onkyo hoor. De 606 levert als je 5-kanaals audio gebruikt bij 8 Ohm slechts 38 Watt, tegen 88 Watt van de Marantz. In stereo presteert de Onkyo wel okay (110 Watt tegen 124 Watt voor de Marantz). Waarschijnlijk is de voeding van de Onkyo niet in staat veel vermogen te leveren bij meerkanaals audio. Niet heel vreemd natuurlijk, voor de prijs van het apparaat.

Zo klakkeloos specs geloven is helaas niet mogelijk. Blijkbaar is Marantz nogal wat eerlijker met het opgeven van het vermogen dan Onkyo. Niet ongebruikelijk is dit, in de lagere segmenten in ieder geval.

Voor het gemak hierbij de links van de testresultaten van de Onkyo en de Marantz, mocht men dat zelf willen lezen ;)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1