Toon posts:

[Boot Camp] "Schijffout, druk toets om opnieuw te starten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden Windows XP eraf gehaald omdat er teveel rotzooi op kwam te staan. Nu wil ik het er weer graag op hebben dus ik weer een Bootcamp partitie aanmaken en Windows XP weer installeren. Tijdens het installeren vroeg die op welke partitie ik hem wilde installeren en toen koos ik gewoon voor de Bootcamp partitie zoals staat aangegeven in de handleiding. Daarna hoor ik een scherm te krijgen waar ik kan kiezen voor FAT32 of NTFS formatteren maar dit krijg ik helemaal niet meer. Dus hij begon gewoon met installeren en dat ging ook nog goed. Tot dat die opnieuw op ging starten en toen kreeg ik de melding: 'Schijffout, druk toets om opnieuw te starten'. Volgens mij zit het hem in dat formatteren waar iets niet goed gaat? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want heb heel hard AutoCad nodig op mijn Windows partitie.
Harstikke bedankt.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 19:20

amahusu

taking over the world!

je moet je schijf idd nogmaals formatteren tijdens de windows installatie, anders krijg je die fout. Dus gewoon even nog een keer installeren en dan tijdens het blauwe setup scherm kiezen voor ntfs/fat32. Dat scherm kan ie niet overslaan, dus ik denk dat je er wellicht iets te snel langs bent geklikt

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Topicstarter
Als ik heb gekozen voor de C partitie begint hij gelijk met installeren van Windows dus ik mis die hele stap? Moet ik nog ergens op drukken op een bepaalde toets voordat ik begin met installeren, dit staat niet in de handleiding dus daarom snap er ik echt niks meer van. Heb hem nou al 2x opnieuw geinstalleerd en nog geen resultaat.. Elke keer Bootcamp weer netjes verwijderd met de Bootcamp applicatie en hersteld en dan weer nieuwe aangemaakt.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 19:20

amahusu

taking over the world!

dus na dit scherm

Afbeeldingslocatie: http://www.sumedh.info/pictures/install-xp-usb/xp-setup-partition-format.png

begint ie meteen met het kopieeren van files?

en je krijgt dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.myitbyte.com/wp-content/uploads/2007/06/xp-setup-4-format.jpg

uberhaupt niet?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Topicstarter
Nee die krijg ik helemaal niet te zien. De vorige keer dat ik Windows XP installeerde kreeg ik wel gewoon dat scherm en ging alles goed! Het lijkt wel alsof ik de tweede keer geen XP meer mag installeren, heel apart.. Of het nou opeens aan de CD ligt dat weet ik ook niet.. Misschien vanavond maar is een andere CD proberen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:55:
Nee die krijg ik helemaal niet te zien. De vorige keer dat ik Windows XP installeerde kreeg ik wel gewoon dat scherm en ging alles goed! Het lijkt wel alsof ik de tweede keer geen XP meer mag installeren, heel apart.. Of het nou opeens aan de CD ligt dat weet ik ook niet.. Misschien vanavond maar is een andere CD proberen?
Indien je al een file system hebt krijg je dat scherm ook niet meer.. wat je zou moeten doen is terug gaan naar OS X, je hdd mounten. En dan met FDISK het filesystem weggooien.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om een softwareprobleem gaat, een move naar Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
@ To Tall
Kan je misschien precies uitleggen wat ik dan moet doen en op een veilige manier? Wat is precies FDISK en hoe kom ik daar etc?
Thanx

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij moet je eerst in de Bootcamp utility je Windows weggooien, oftewel "restore" zoals Apple het noemt, dan is je bootcamp partittie weg.

Vervolgens ga je weer naar de bootcamp utility, maak je die FAT32 partitie, en dan zou XP sowieso moeten vragen of ie de partitie naar NTFS moet converteren. Je moet dat dus niet kiezen, maar wel format as FAT32 oftewel format as NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:06:
Volgens mij moet je eerst in de Bootcamp utility je Windows weggooien, oftewel "restore" zoals Apple het noemt, dan is je bootcamp partittie weg.

Vervolgens ga je weer naar de bootcamp utility, maak je die FAT32 partitie, en dan zou XP sowieso moeten vragen of ie de partitie naar NTFS moet converteren. Je moet dat dus niet kiezen, maar wel format as FAT32 oftewel format as NTFS.
Dat heb ik al 2 x gedaan. Bootcamp Assistent opstarten: partitie herstellen en weer een nieuwe aanmaken. Al 2 x achter elkaar vraagt hij niet om de format opties in de Windows Setup. Eerst vraagt hij waar ik Windows wil installeren en dan kies ik C:/Bootcamp en dan begint hij gelijk met installeren..

Verwijderd

Herkenbaar, hier exact hetzelfde, help!
Pagina: 1