[KPN] ADSL NT1 S4 en Quatrovox v installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De situatie is als volgt:

Wij zijn voormalig Planet Internet klant en zijn onder de hoede van KPN terecht gekomen. Om het aantal facturen te beperken en iets meer inzicht te krijgen worden we binnenkort overgeschakeld naar zakelijk ADSL. http://zakelijk.kpn.com/b...n/zakelijk-adsl-20-Mb.htm

Nu is de meterkast waar alle hardware in hangt echt een %#$%@ bende. Ik snap niet dat de vorige monteur dit zo achter heeft kunnen laten. Hopelijk zorgt de komende monteur voor iets netter/beter werk.

Binnen de setup is ook een Pinapparaat aanwezig. Op de KPN fakturen is zogenaamde DigiAcces gespecificeerd. DigiAcces is een dienst op een bestaande ISDN lijn. Omdat ik er niet zeker van ben dat de pin blijft werken wanneer DigiAcces wordt afgemeld heb ik CCV (leverancier Pin) wat vragen voorgelegt.

Zouden jullie kunnen meedenken hoe de setup eigenlijk moet zijn, daar het nu een bende is! Om het overzicht inzichtelijk te maken heb ik een schema gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/uploads/Situatie_Resize.png

Quattrovox V
Afbeeldingslocatie: http://albatros.daxx.com/shop/catalog/images/quat_vox_5plus_l.jpg

Update 9:55: Inmiddels heeft CCV (snel) gereageerd en gemeld dat DigiAcces niet meer nodig is bij het aanwezige Pinapparaat. DigiAcces werkt met een appart pinkanaal, het zogenaamde D kanaal. Bij de nieuwe pinterminal is dat niet meer nodig.
De pinterminal kan rechtstreek aangesloten worden op een output van het NT1 kastje.

[ Voor 15% gewijzigd door Friedchicken op 29-01-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik denk dat de setup als volgt moet worden aangesloten (Comments zijn welkom!):

Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/uploads/Situatie_Suggestie_Resize.png

Het aderpaar 2A en 2B zijn nu niet in gebruik, waarvoor kan je die gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 29-01-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ziet er imho helemaal goed uit (die tekening).

2A en 2B vormen het 'tweede' aderpaar. Dat is voor als je een tweede abonnement af wilt nemen of indien het eerste aderpaar beschadigd raakt. Tenzij je er een telefoon//adsl-abonnement op afneemt staat er geen signaal op dat aderpaar en is het dus gewoon 'reserve' in geval van kabelbreuk ed.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
kalizec schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:32:
Ziet er imho helemaal goed uit (die tekening).

2A en 2B vormen het 'tweede' aderpaar. Dat is voor als je een tweede abonnement af wilt nemen of indien het eerste aderpaar beschadigd raakt. Tenzij je er een telefoon//adsl-abonnement op afneemt staat er geen signaal op dat aderpaar en is het dus gewoon 'reserve' in geval van kabelbreuk ed.
Okay, dank. Om te controleren of er signaal op 2A en 2B staat, kan ik daar een analoge telefoon op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Hoe het nu aangesloten is slaat echt nergens op, aders zijn 30 cm buiten hun mantel en dan zo in een plugje gepropt. Verder zitten er ook nog wat "onnodige" doosjes, waar een kabel in gaat en vervolgens female RJ11.

Het is even puzzelen, maar volgens mij heb ik dan een aardig schema om mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ter impressie de bende:

Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/uploads/KPN_Bende.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:35:
[...]

Okay, dank. Om te controleren of er signaal op 2A en 2B staat, kan ik daar een analoge telefoon op aansluiten?
Dat ligt eraan, als er ADSL signaal op zit zal je dit zelf niet kunnen meten. Even KPN bellen en vragen of ze willen kijken of je 2de aderpaar vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Friedchicken schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:35:
Om te controleren of er signaal op 2A en 2B staat, kan ik daar een analoge telefoon op aansluiten?
Indien er een analoog signaal op staat zal een analoge telefoon een kiestoon geven.
Indien er een ISDN-signaal op staat zal een NT1 signaal vinden.
Indien er een Annex A ADSL signaal op staat zal een Annex A ADSL modem een signaal vinden.
Indien er een Annex B ADSL signaal op staat zal een Annex B ADSL modem een signaal vinden.

Kort gezegd, kwestie van het apparaat aansluiten dat voor dat signaal zou moeten werken, maar persoonlijk raad ik je aan geen moeite te doen, de kans is erg klein dat KPN er een signaal op laat staan zonder je er voor te laten betalen :P dus tenzij je er rekeningen voor krijgt heeft het geen zin te gaan 'testen'.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:43:
[...]

Indien er een analoog signaal op staat zal een analoge telefoon een kiestoon geven.
Indien er een ISDN-signaal op staat zal een NT1 signaal vinden.
Indien er een Annex A ADSL signaal op staat zal een Annex A ADSL modem een signaal vinden.
Indien er een Annex B ADSL signaal op staat zal een Annex B ADSL modem een signaal vinden.

Kort gezegd, kwestie van het apparaat aansluiten dat voor dat signaal zou moeten werken, maar persoonlijk raad ik je aan geen moeite te doen, de kans is erg klein dat KPN er een signaal op laat staan zonder je er voor te laten betalen :P dus tenzij je er rekeningen voor krijgt heeft het geen zin te gaan 'testen'.
Je wilt niet weten hoe vaak er nog signaal van vorige bewoners op de lijn staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik denk dat je er redelijk uit bent. Misschien handig, ik weet niet of het ertoe doet, om even te kijken welk telefoonnummer op de Qvox en de NT1 per poort staan. Anders zegt de pin: "Doe het zelf maar!" en Faxen mensen naar een verkeerd nummer.

Verder ziet het er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,,

kan iemand mij helpen, ik heb namelijk adsl en natuurlijk een adsl modem.
nou is het zo dat mijn huistelefoon kapot is.
ik heb hier een isdn centrale liggen...
heb me de hele avond kapot gezocht naar een omzetter van 2 een twee aderige kabel naar een 4 aderige kabel!
nou is het me duidelijk dat de NT1 dat doet... maar dan komt het volgende.
mijn vraag is kan ik de NT1 ook gewoon aansluiten op de telefoon aansluiting van mijn modem???
zodat ik verder kan gaan met bellen via een isdn telefoon??? op 1 telefoon nummer???
want dat zou ik dan weer in kunnen stellen in de centrale.
ik krijg als ik via google zoek allemaal met splitters te maken adsl en isdn samen in 1.
ik wil geen isdn enige wat ik graag voor elkaar wil hebben is '' de isdn centrale door middel van er een NT1 tussen te plaatsen gewoon kan blijven bellen via de modem''?

met vriendelijke groeten ND Jansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens ik heb de centrale type vox chicago 220 isdn maar er moet toch wel een omzetter zijn???

met vriendelijke groet ndjansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
@leutjenicky
Als ik het goed begrijp heb je geen ISDN en gewoon analoge telefonie. Dan heb je helemaal niks aan een NT1 kastje en kan je die ook niet gebruiken. Een NT1 kastje is namelijk geen omvormer van analoog naar digitaal, en dat is wat jij wilt als ik je verhaal goed begrijp.
Enige oplossing is gewoon een andere telefoon kopen. Aan ISDN apparatuur heb je niks als je geen ISDN afneemt van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartstikke bedankt, nu weet ik wat ik kan doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:52:
Aan ISDN apparatuur heb je niks als je geen ISDN afneemt van KPN.
Jawel hoor, je kunt bijvoorbeeld een Fritzbox gebruiken om met een ISDN-telefoon op een analoge of zelfs VOIP-lijn te bellen. Of het praktisch handig is is een tweede.
Pagina: 1