Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excelblad aanpassen aan beeldschermresolutie

Pagina: 1
Acties:

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:43
Goedemorgen,

Ik heb een excelblad gemaakt wat door verschillende mensen gebruikt wordt. Ik heb het excelblad zo geordend dat alle informatie zonder te scrollen zichtbaar is. Ik heb dit blad gemaakt op een beeldscherm met resolutie 1280 x 1024. Wanneer een collega het excelblad opent en zijn beeldscherm heeft ingesteld op een andere resolutie dan 1280 x 1024, moet hij scrollen om een bepaald deel van het excelblad te kunnen zien. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen? Bijvoorbeeld dat het excelblad zich aanpast aan de ingestelde resolutie?

Ik heb uiteraard dit al gegoogled maar dit gaf geen goed resultaat. Ik vond een forum waar iemand dezelfde vraag als mij stelde, maar het enige antwoord daar bevatte een link die niet werkt.

Ik heb proberen te werken met custom view, maar dit werkt ook niet helemaal naar tevredenheid. Ik moet de custom views dan instellen op ieders PC en wanneer het blad wordt geopend, moet telkens een andere view gekozen worden. Dit werkt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• RonG
Niemand een idee?

Verwijderd

Wat ik zogauw kan bedenken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Worksheet_Activate()

Me.UsedRange.Select
ActiveWindow.Zoom = True
Me.UsedRange.Cells(1, 1).Select

End Sub

Niet ideaal, maar als iemand een beter idee heeft: shoot! ;)

• RonG
Mmm... dat is werken met VBA neem ik aan? Ik heb daar nog nooit mee gewerkt, maar ik ga het even proberen! Het is toch overigens niet zo'n vreemde vraag? Zeker in een bedrijf waar excel bladen door meerdere personen gebruikt worden, lijkt het me dat iemand hier weleens eerder tegenaan gelopen is.

Verwijderd

Geen enkele vraag is vreemd... ;)
Let wel dat je deze code onder het betreffende werkblad moet plaatsen (rechtermuisknop op tabje klikken; View Code/Programmacode Weergeven; plak de code in het witte scherm).