Toon posts:

Slome HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor VL40 5400 rpm als 2e schijf, nooit geen problemen gehad en in winME kon ik lekker op 12x fikken. Toen ik win2k ging installeren ging opeens alles fout. Hij herkende hem nog maar als 32 gieg en heeft toen scandisk eroverheen gegooid (dit was NIET mijn keus, maar hij deed het gewoon) en heeft alle sectors e.d. door elkaar zitten smijten, zodat mijn hele MP3 en een deel van mijn DivX collectie en nog een heleboel andere zooi gewoon naar de klote was. Het meeste had ik nog wel ergens op CD, maar een deel was ook gewoon weg, kwijt, vette pech.
Na een hele hoop gepiel met jumpers en BIOS settings heb ik hem uiteindelijk weer normaal als een 40 gieg schijf aan de praat gekregen. Maar als ik um met de Maxtor tool op FAT32 wou formatteren dan wou ie er 20 partities van maken, en in win2k kon ie hem wel formatteren op FAT32, maar dan was ie te groot om er een partitie van te maken. Dus de enige oplossing was NTFS. Ben hier altijd al een beetje bang voor geweest en mijn angst was niet onterecht. Ik kan nou nog maar op 4x branden en dan nog loopt de buffer langzaam leeg. Gelukkig heb ik een Plextor met BURNproof anders was het helemaal drama.

Mijn vraag: WAT IS ER AAN DE HAND??? Ligt het aan het NTFS systeem, of doe ik gewoon iets helemaal fout??

bij voorbaat dank

PS. Ik fik met Nero 5.nogwat, heeft nooit problemen gegeven

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Beetje raar allemaal

Maareeeh kan niet aan NTFS liggen, heb zelf W2K, en daar kan ik op 12x on the fly branden :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

UDMA aanzetten.....is al langs geweest hoe, dus even zoeken, wat ik ga nu niet kijken...

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

art2d2

art2d2

heb je niet toevallig een beta bios van je moederbord geladen vaaak zit het daar in .

http://www.art2d2.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen beta BIOS, zoals ik zei, met WinME werkte het met precies de zelfde instellingen wel gewoon goed...

Heb gezocht naar hoe ik UDMA aanzet, maar kan zogauw niks vinden, kan iemand me daar ff mee helpen, heb er de ballen verstand van...

Zit trouwens op een MSI K7T Pro 2a

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de grap ff een SiSoft Sandra Drive Benchmark gedaan, en ik haal een score van 1642. Ik heb er niet veel verstand van, maar dit is echt veels te laag...

plz help, wat moet ik hieraan doen

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor 7200 RPM 15 GB ata 66

18949 :9:9:9:9:9:9

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat bedoel ik, heel fijn hoor, dat je het ff zegt, maar dat soort onzin heb ik dus niks aan...

Verwijderd

Je moet "met de hand" de UDMA instellingen aanpassen, dit doet Win2K ( tenminste niet mijn devices) niet automatisch.

Dit kun je aanpassen in START->INSTELLINGEN->CONFIGURATIESCHERM->SYSTEEM->HARDWARE->APPARAATBEHEER->IDE ATA/ATAPI CONROLLERS ->PRIMAIR IDE KANAAL->rechtermuisknop klikken op EIGENSCHAPPEN->GEAVANCEERDE INSTELLINGEN->OVERDRACHTSMODUS op DMA INDIEN BESCHIKBAAR instellen op apparaat 0.

Hetzelfde bij apparaat 1 en de hele cyclus opnieuw voor het 2e IDE kanaal.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 26 februari 2001 01:32 schreef Sjtienkert het volgende:
Juist, dat bedoel ik, heel fijn hoor, dat je het ff zegt, maar dat soort onzin heb ik dus niks aan...
Zegt een indicatie jou niks?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 01:50 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Zegt een indicatie jou niks?
Jewel, maar dit soort nummertjes staan ook in het programma zelf, ik denk dat je zelf wel kunt bedenken dat ik hier echt niks aan heb...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Evolution, ik weet nou een hele hoop meer...

Maar nu dit:

Primary IDE Channel:
Device 0 - DMA if available
Device 1 - PIO Only
Secondary IDE Channel:
Device 0 - DMA if available
Device 1 - PIO Only

Channel 0 - Device 0 --> 4 GB ATA33 (Seagate)
Channel 0 - Device 1 --> IDE/ATAPI CDrom
Channel 1 - Device 0 --> 40 GB ATA100 Maxtor VL40
Channel 1 - Device 1 --> Plextor 12/10/32A

Het gaat bij mij dus om Channel 1 Device 0 die het probleem geeft. Hij staat op DMA if available, maar de Current Transfer Mode is nog steeds PIO Mode. De enige die op Ultra DMA Mode werkt is Channel 0 Device 0.

Iemand enig idee hoe dit veranderd kan worden? Of moet ik mijn Plextor ook op UDMA Mode zetten?

In de BIOS staan voor alle IDE channels de PIO op Auto en de UDMA op Enabled.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb um door, de oplossing ligt voor de hand :P

Disable in de BIOS UDMA, en hij gaat vanzelf in DMA mode lopen, nu nog ff kijken of ie ook in Ultra DMA kan...

bedankt allemaal voor de info, dit topic mag gesloten

PS. heb trouwens een Sandra score van over de 10000, dus ik ben dik tevreden *D
Pagina: 1