Ik heb een Maxtor VL40 5400 rpm als 2e schijf, nooit geen problemen gehad en in winME kon ik lekker op 12x fikken. Toen ik win2k ging installeren ging opeens alles fout. Hij herkende hem nog maar als 32 gieg en heeft toen scandisk eroverheen gegooid (dit was NIET mijn keus, maar hij deed het gewoon) en heeft alle sectors e.d. door elkaar zitten smijten, zodat mijn hele MP3 en een deel van mijn DivX collectie en nog een heleboel andere zooi gewoon naar de klote was. Het meeste had ik nog wel ergens op CD, maar een deel was ook gewoon weg, kwijt, vette pech.
Na een hele hoop gepiel met jumpers en BIOS settings heb ik hem uiteindelijk weer normaal als een 40 gieg schijf aan de praat gekregen. Maar als ik um met de Maxtor tool op FAT32 wou formatteren dan wou ie er 20 partities van maken, en in win2k kon ie hem wel formatteren op FAT32, maar dan was ie te groot om er een partitie van te maken. Dus de enige oplossing was NTFS. Ben hier altijd al een beetje bang voor geweest en mijn angst was niet onterecht. Ik kan nou nog maar op 4x branden en dan nog loopt de buffer langzaam leeg. Gelukkig heb ik een Plextor met BURNproof anders was het helemaal drama.
Mijn vraag: WAT IS ER AAN DE HAND??? Ligt het aan het NTFS systeem, of doe ik gewoon iets helemaal fout??
bij voorbaat dank
PS. Ik fik met Nero 5.nogwat, heeft nooit problemen gegeven
Na een hele hoop gepiel met jumpers en BIOS settings heb ik hem uiteindelijk weer normaal als een 40 gieg schijf aan de praat gekregen. Maar als ik um met de Maxtor tool op FAT32 wou formatteren dan wou ie er 20 partities van maken, en in win2k kon ie hem wel formatteren op FAT32, maar dan was ie te groot om er een partitie van te maken. Dus de enige oplossing was NTFS. Ben hier altijd al een beetje bang voor geweest en mijn angst was niet onterecht. Ik kan nou nog maar op 4x branden en dan nog loopt de buffer langzaam leeg. Gelukkig heb ik een Plextor met BURNproof anders was het helemaal drama.
Mijn vraag: WAT IS ER AAN DE HAND??? Ligt het aan het NTFS systeem, of doe ik gewoon iets helemaal fout??
bij voorbaat dank
PS. Ik fik met Nero 5.nogwat, heeft nooit problemen gegeven