Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een 3-tal printers:
Aangezien 4 printers in huis enigszins overkill is wil ik mij van 3 van de 4 printers ontdoen. Aangezien de 5100 momenteel naar tevredenheid werkt is dat de eerste gegadigde om te blijven en kan de 4100 sowieso vertrekken aangezien deze boven de andere drie geen enkele meerwaarde heeft., maar.... dan zijn er nog 2 printers over die met enige investering mogelijk weer aan de gang te krijgen zijn. De vraag is dus: welke te houden en welke te verkopen?
De 4550 vereist minimaal een transferkit vervanging à €120,00 en mogelijk blijken na het vervangen van de transferkit nog meer investeringen nodig, dat kan ik op dit moment niet overzien. Hij heeft wel als voordeel dat hij op A3 kan printen. Iets waar ik zeker gebruik van zal maken. Nadeel is dat het al een oudere printer is met een relatief lange opstarttijd. Verder is het wel de meest veelzijdige printer (kleur+A3)
De 4600 heeft in ieder gaval een cartridge nodig van €142,00. Deze printer is moderner dan de 4550. Dit resulteert in ieder geval in een snellere opstarttijd. Nadeel is geen A3. Voordeel is weer dat hij aanmerkelijk lichter is dan de 4550, dat ding is echt lomp zwaar.
Dus wat nu? Beide kleurenprinters verkopen "as is", erg veel levert dat niet op maar het is een easy way out. Ik blijf over met een zwart/wit A3 printer die sowieso werkt, zij het met enige relatief onbelangrijke mankementen.
De 4550 houden en de 5100 en de 4600 verkopen. Hiervoor moet ik investeren in een transferkit en mogelijk nog meer (drumkit, cartridges).
De 4600 houden en de 4550 en de 5100 verkopen. Hiervoor moet ik investeren in een zwarte tonerkit maar ik denk dat het daarbij blijft.
Uiteraard wil ik zoveel mogelijk cashen, maar aan de andere kant toch ook de leukste printer hier houden. Vast staat dat er maar één printer kan blijven, maar welke?
Wat zouden jullie doen, en waarom?
- HP 5100 LaserJet A3 met extra papierbak. Deze printer werkt na wat aanvankelijke problemen goed, ware het niet dat de extra papierbak niet herkend wordt (dit is vast en zeker redelijk simpel op te lossen, ik gok op rotte contacten op de bak en/of in de printer, in het ergste geval is de printer ook zonder de extra lade te gebruiken. Verder is het mechanisme van lade 1 (de "losse vellen" invoer kapot, schijnbaar missen daar wat onderdelen maar mogelijk zijn die relatief goedkoop te verkrijgen en daarnaast boeit dat niet zo heel erg. Die enkele keer dat je dat gebruikt is de klep wel eventjes te ondersteunen met de hamsterkooi o.i.d. (heb geen hamsters maar jullie snappen het idee neem ik aan). Verder lijkt één van de uitbreidingssloten defect, de JetDirect werkt niet meer in dat slot, maar wel in het tweede slot, maar er kan waarschijnlijk geen HD meer bijgeplaatst worden maar dat was ik toch al niet van plan.
- HP 4550 ColorJet A3. Deze geeft bij aanzetten een melding dat de transfer kit fucked-up is (à €120,00 http://www.beslist.nl/com...nsfer_Kit_(_C4196A_).html) en tevens geeft de printer een melding "paper jam" maar mogelijk heeft dat te maken met de transfer kit of is dit op te lossen door het schoonmaken en/of opruwen van enige drukrollen. Meer valt er nog niet te testen aangezien het geheel moet functioneren om een testafdruk te kunnen maken. Ik heb echter het vermoeden dat hij verder wel goed is, mogelijk zijn enkele toner catridges niet echt super meer en met een beetje pech is de drum ook rip.
- HP 4600 ColorJet A4. Hier ontbreekt de zwarte tonercartridge. De overige cartridges zijn gemiddeld nog voor zeker 50-70% vol. Zonder die zwarte cartridge valt er echter verder weinig te testen verder maar ook hier vermoed ik dat de printer verder ok is. D'r moet nog wel een beheer password uit worden gesloopt maar dat is vast ook niet zo heel moeilijk te regelen.
- Verder had ik al enige tijd een HP4100 A4 LaserJet in bezit. Deze is inmiddels vervangen door de 5100 en is dus over. Probleem hierbij is dat hij het papierformaat niet goed herkent. Ook hier verdenk ik vuile contacten o.i.d.
Aangezien 4 printers in huis enigszins overkill is wil ik mij van 3 van de 4 printers ontdoen. Aangezien de 5100 momenteel naar tevredenheid werkt is dat de eerste gegadigde om te blijven en kan de 4100 sowieso vertrekken aangezien deze boven de andere drie geen enkele meerwaarde heeft., maar.... dan zijn er nog 2 printers over die met enige investering mogelijk weer aan de gang te krijgen zijn. De vraag is dus: welke te houden en welke te verkopen?
De 4550 vereist minimaal een transferkit vervanging à €120,00 en mogelijk blijken na het vervangen van de transferkit nog meer investeringen nodig, dat kan ik op dit moment niet overzien. Hij heeft wel als voordeel dat hij op A3 kan printen. Iets waar ik zeker gebruik van zal maken. Nadeel is dat het al een oudere printer is met een relatief lange opstarttijd. Verder is het wel de meest veelzijdige printer (kleur+A3)
De 4600 heeft in ieder gaval een cartridge nodig van €142,00. Deze printer is moderner dan de 4550. Dit resulteert in ieder geval in een snellere opstarttijd. Nadeel is geen A3. Voordeel is weer dat hij aanmerkelijk lichter is dan de 4550, dat ding is echt lomp zwaar.
Dus wat nu? Beide kleurenprinters verkopen "as is", erg veel levert dat niet op maar het is een easy way out. Ik blijf over met een zwart/wit A3 printer die sowieso werkt, zij het met enige relatief onbelangrijke mankementen.
De 4550 houden en de 5100 en de 4600 verkopen. Hiervoor moet ik investeren in een transferkit en mogelijk nog meer (drumkit, cartridges).
De 4600 houden en de 4550 en de 5100 verkopen. Hiervoor moet ik investeren in een zwarte tonerkit maar ik denk dat het daarbij blijft.
Uiteraard wil ik zoveel mogelijk cashen, maar aan de andere kant toch ook de leukste printer hier houden. Vast staat dat er maar één printer kan blijven, maar welke?
Wat zouden jullie doen, en waarom?