[showcase] Kim - Fantasiemake-up

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Hallo allemaal, deze week had ik tijdens de visagieles onderwerp fantasie make-up. Heb me laten inspireren door de visagie van de laatste shoot van Erwin Olaf in de Elle, met veel beschildering en blauw/geel.

Heb het model opgemaakt met 2 verschillende soorten oogschaduw; daarnaast heb ik de lippen voorzichtig eerst bedekt met lipstick en vervolgens glitters erop gedept. De beschildering is gedaan met vloeibare eyeliner.

Genoeg gekletst, nu de foto's.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/kim1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/kim2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/kim3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/kim4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/kim5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zelf heb ik geen ervaring met dit soort foto's.

Redelijke foto's (want het was les zoals te lezen is), alleen zijn de lippen niet echt goed afgewerkt naar mijn idee.

Foto 3 en 5 zijn je de lippen nog. Op 3 zit rechts een klein beetje glitter op haar gezicht.

Foto 4 linkse kant lijkt er dik op te zitten.

Op foto 1 en 2 is het niet te zien en oogt het prima.

Dit zijn mijn opmerkingen.

Wat is eigenlijk het thema? Ik zelf denk iets van blingbling (door de steentjes en de glitter)

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 29-01-2009 10:19 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

bij de 3e foto heb je een glittertje naast de lippen geknoeid. ff weghalen met spotremoval
Plus de lip-dinges is niet goed aangebracht. Het lijkt net alsof je de een stukje vergeten bent naar de "hoeken" van de lippen doe. Bij foto 4 zie je duidelijk zo'n randje van haar lip over waar niks zit.
Bij foto 5 zie ik de overgang van jukbeenderen naar haar neus toe niet echt. Misschien iets teveel nabewerkt of iets te hard geflitst.....

Verder vind haar blikken eigenlijk allemaal hetzelfde, ze kijkt een beetje "slaperig" uit haar ogen, het lijkt erop alsof ze dit nog nooit gedaan heeft, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Foto 2 vind ik van deze serie de beste.

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 29-01-2009 10:55 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
hoe zag dat spul van erwin olaf er dan uit?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
Deathchant schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:53:
[...]
Verder vind haar blikken eigenlijk allemaal hetzelfde, ze kijkt een beetje "slaperig" uit haar ogen, het lijkt erop alsof ze dit nog nooit gedaan heeft, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Volgens mij kijkt ze ook een beetje scheel (foto 1-3) :o .

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
simon schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:54:
hoe zag dat spul van erwin olaf er dan uit?
Ik gok dat het hier om gaat http://cyanatrendland.com...n-olaf-for-elle-magazine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Deathchant schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:53:
bij de 3e foto heb je een glittertje naast de lippen geknoeid. ff weghalen met spotremoval
Plus de lip-dinges is niet goed aangebracht. Het lijkt net alsof je de een stukje vergeten bent naar de "hoeken" van de lippen doe. Bij foto 4 zie je duidelijk zo'n randje van haar lip over waar niks zit.
Bij foto 5 zie ik de overgang van jukbeenderen naar haar neus toe niet echt. Misschien iets teveel nabewerkt of iets te hard geflitst.....

Foto 2 vind ik van deze serie de beste.
Ze had niet echt heel veel geslapen nee ;) dat klopt.

Ga zo de foto's vervangen met wat bewerkte :) Lip dinges was prima aangebracht, alleen het ware losse glitters ;) dat eet je nogal op zeg maar :P Arme meid :X

@riezebosch; ze kijkt vermoeid ja, niet scheel? :D dat kan ik er toch echt niet in ontdekken :)

@ Herrick; dat was inderdaad de serie die mijn inspiratie aanwakkerde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 29-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik wil niet bot overkomen Timo, maar ik zie eigenlijk bar weinig vooruitgang. Een vermoeid model, veel te krappe beelden, rommelige visage. Jij kan echt beter. Je moet alleen je beter voorbereiden. Kijk eens goed naar de voorbeelden van Erwin Olaf. Zijn werk refereert naar een schilderij, een stijl. Je hebt nu een hele zwakke pastiche van 1 stijl element.

Je kan niet zomaar 'visagie' doen zoals Erwin Olaf doet, op basis van puur de visagie. Helemaal met visagie, wat echt altijd in dienste staat van iets. Bij hem is 't een extravagantheid, een expressie. Waarom bouw je niet een shoot zoals je 't eigenlijk zou moeten doen, met een idee, en verzin je die visagie eromheen?

Je wilt vooruit neem ik aan, zet die stap. Ga d'r op uit, in 't diepe. Niet meer achter excusen proberen te verschuilen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Inhoudelijk is er in mijn ogen al alles over gezegd, maar ik wil nog een ding toevoegen: de lijntjes zijn rommelig. Als je zoiets wilt uitvoeren dan moeten de lijnen echt strak zijn, zeker bij close-ups. Het is 't net niet.

Misschien moet je een vaste hand 'trainen'. Veel gewoon tekenen zal hierbij ongetwijfeld helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat er helemaal niets met haar haren is gedaan. Er is veel aandacht aan de make-up besteedt. Of dat nou wel goed of niet goed is, dat laat ik in het midden. Ik kan mij de reactie van Simon wel een beetje voorstellen. Maar ondanks dat vind ik het futloze, onverzorgde haar het meest storende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vind het best een leuke serie om naar te kijken. :)
Make-up had inderdaad wel preciezer gekund. Een foto van de zijkant ontbreekt, wat het dichtste in de buurt komt is nog steeds onder een scherpe hoek.
Het haar hoeft wat mij betreft niet per se strak of netjes, wild mag ook, maar variatie had gemogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Het was de opdracht om de haren strak achterover in een knot te zetten ;) om puur de visagie als middel te gebruiken ipv ook haren :) Ben het wel met jullie eens dat daar ook veel mee gedaan had kunnen worden :)

@Soid, inderdaad, tekenen met eyeliner was verrekte moeilijk. :)

Ik kan mezelf ook in Simons opmerkingen vinden, maandag heb ik een kans om het misschien dit keer wel goed te doen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Timo op 29-01-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31426230,noline]
Je kan niet zomaar 'visagie' doen zoals Erwin Olaf doet, op basis van puur de visagie. Helemaal met visagie, wat echt altijd in dienste staat van iets. Bij hem is 't een extravagantheid, een expressie.
en niet te vergeten: kleding - de kleuren komen overal in terug. Bij dit werk zien we de regenboog langs komen waarbij er geen rust word gecreeerd. Het gaat allemaal om een bepaalde subtiliteit en balans die hier mist.

Als ik je een advies mag geven (deed ik in je vorige topic ook) - laat die steentjes voor wat het zijn, het word in de fashion-industrie echt niet serieus genomen, is spielerie, tenzij je het er voor doet, of heel subtiel (zie je ook bij een shot in die serie van Olaf), ze dragen nu niets bij anders dan "amateurisme".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde dat de make-up een beetje rommelig is, vind het ook niet zo mooi dat ze geen mascara op heeft. Jammer, want ik vind de laatste 3 foto's van compositie mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hoewel ik me kan vinden in het commentaar hier boven, vind ik ook dat het een 100% verbetering is ten opzichte van de vorige testcase. Wat dat betreft mijn complimenten; dat mag ook gezegd worden.

Oefening baart kunst; ik doe het je niet na (niet dat ik dat wil, maar dat terzijde :))

[ Voor 18% gewijzigd door J3roen op 29-01-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

J3roen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:43:
Hoewel ik me kan vinden in het commentaar hier boven, vind ik ook dat het een 100% verbetering is ten opzichte van de vorige testcase. Wat dat betreft mijn complimenten; dat mag ook gezegd worden.

Oefening baart kunst; ik doe het je niet na (niet dat ik dat wil, maar dat terzijde :))
Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik vind het een hele mooie showcase, ik kan me persoonlijk ook niet ergeren aan kleine foutjes in de visagie, juist als het allemaal strak is spreekt het me minder aan.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Het komt bij mij nog steeds over als spelerij en niet als serieuse fotografie..daarvoor zijn de lijnen gewoon niet strak genoeg. Ik vind de tip om veel te teken niet zo'n verkeerde.

[edit] ik bedoel de visagie dan..

[ Voor 9% gewijzigd door Frank|A op 30-01-2009 09:37 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Pagina: 1