Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08
Probleem

Ik heb twee gebruikers onder vista gebruiker 1 en gebruiker 2 die hebben beide hetzelfde email adres,
en willen dit zo gebruiken maar windows mail heeft twee mappen voor elke gebruiker één, die heb verplaatst naar een gezamelijke map.

Nu kunnen beide gebruikers de mail zien (gezamelijke mail dus).

Mail gegevens ingesteld bij gebruiker 1 en dan kan ik mail ophalen.

Maar nu het probleem, bij gebruiker 2 waren de email gegevens ook al ingesteld, maar daar krijg je dan nu als je de mail wilt ophalen een popup om je mail en paswoord in te vullen.

Als je nu voor gebruiker 2 weer de account gegevens invult werkt het.

Maar als je dan weer naar gebruiker 1 gaat krijg je hier het popup scherm
om je email adres in te vullen en paswoord.

Het lijkt er dus op dat windows live mail dan je account settings wijzigd op een of andere manier.
Heb al op google gezocht enz maar geen antwoord.

Heb ook nog van de bestanden de rechtengewijzigd naar adminstators. (beide gebruikers zijn admin).

edb.chk
edb
WindowsMail.MSMessageStore
Bij deze bestanden zag ik een verandering in tijd !

Dit gaf geen resultaat.

Iemand die dit wel gelukt is ??
Is dit wel mogelijk uberhaupt?

Eventueel zit ik nog te denken aan twee aparte mail mappen met bestanden die dan via een batch bestand doorgekopieerd worden.

voordat ze de mail openen en bij sluiten weer wegschrijven. Maar dit wil ik eigenlijk niet want als de mail mappen groot worden is dit doffe ellende.

Een beter oplossing zou zijn:
Eventueel het mailaccount bestand doorkopieren waar zit dit in? Of is dit een registerkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je niet gewoon (zoals met Outlook) er gewoon 1 PST van maken, die je bij beiden combineert?
Anders is denk ik de enige mogelijkheid om de mail op te halen met IMAP.
Of snap ik jouw bedoeling niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
GJtje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:14:
Kan je niet gewoon (zoals met Outlook) er gewoon 1 PST van maken, die je bij beiden combineert?
Anders is denk ik de enige mogelijkheid om de mail op te halen met IMAP.
Of snap ik jouw bedoeling niet zo goed?
Ja bij outlook express werkte dit perfect, maar windows mail niet, windows mail doet wat met mijn account gegevens dat is het probleem, hoe dat te omzeilen ?? Ja outlook zou ook nog mogelijk zijn. Maar het liefste zag ik een oplossing voor windows mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wowi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:21:
Ja outlook zou ook nog mogelijk zijn. Maar het liefste zag ik een oplossing voor windows mail.
Ah oke, ik zit dus goed. Dan zou ik via IMAP die mail gaan binnen halen. Dan blijft de mail op de server staan, tenzij aangegeven om te verwijderen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
GJtje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:10:
[...]
Ah oke, ik zit dus goed. Dan zou ik via IMAP die mail gaan binnen halen. Dan blijft de mail op de server staan, tenzij aangegeven om te verwijderen uiteraard.
Helaas ondersteund de provider dit niet dan zou het inderdaat een mooie oplossing geweest zijn.
Denk dat ik er maar outlook op ga zetten ben ik van het gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mailvragen mag je in Officesuites en -software stellen - zoals je ook in de forumomschrijving kan lezen :)

daarheen dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wowi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:39:
Helaas ondersteund de provider dit niet dan zou het inderdaad een mooie oplossing geweest zijn.
Denk dat ik er maar outlook op ga zetten ben ik van het gezeur af.
Als de provider hotmail is, dan kan je geloof of via een omweg erbij en ik geloof dat er ook 'Premium' accounts mogelijk zijn bij Hotmail / Windows Live. Maar goed, dat hangt dus van de provider af. GMail heeft het bijvoorbeeld ook, al moet je het nog wel activeren. Dus misschien is een ander mailadres nemen (bij een andere provider) dan ook geen gek idee?

Mailtjes die dan binnenkomen op het oude adres, laat je dan doorsturen naar het nieuwe. :)
Pagina: 1