[Vigor2900G] - Wireless Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Jullie krijgen vast 100en van dit soort vragen per jaar, maar ik ga het toch proberen.

Ik ben sinds kort verhuist, ik heb daar Vodafone Vast Internet (tenminste dat geeft hij aan via watismijnip), dit is aangevraagd door de vorige eigenaar (vriend van me die nu aan de andere kant van de wereld zit). Dit werkt opzich prima gewoon modemtje met kabel naar computer, en gaan.
Nu heb ik gister een Macbook aangeschaft en zou eigenlijk wel gebruik willen maken van wireless internet op deze manier. Mijn pa had nog een Vigor2900G in de schuur liggen, waarmee dit als het goed is moet kunnen.

Ben nu inmiddels al wat uurtjes bezig maar krijg het niet voorelkaar, ik heb nu (niet op het moment van typen natuurlijk want anders had ik geen internet); de Vigor tussen de modem en de PC gezet, en dus nog wel de normale PC verbonden via de lankabel(want die heeft geen wireless).
Het begint al bij de keuze die ik heb bij het instellen van de Vigor. Ik weet niet welke mode ik moet kiezen bijv (PPoE, Static or Dynamic of PPTP, of via de Quick Start Wizard mogelijkheid om nog DHCP te kiezen).

Ik heb zitten zoeken op de site van Vodafone Vast, en daar vond ik wel een uitleg wat betreft draadloos netwerk beveiligen maar dan in combinatie met hun ZyAIR, en die heb ik dus niet. Dit ging doormiddel van een MAC adres. Deze manier heb ik ook nog uitgeprobeerd door deze code (die op de modem staat afgebeeld) te gebruiken in de settings van de Vigor, maar ook zonder succes. De lampjes op de Vigor branden allemaal naar behoren (volgens het boekje).

Nu is dus mijn vraag welke settings zou ik moeten kiezen in de Vigor zodat mijn verbinding via de Vigor gaat, en dus via de kabel gewoon naar de PC kan gaan, maar ook wireless naar de Mac?

Op de PC gebruik ik Vista, en geeft hij dus wel lokaal verbinding, maar niet naar buiten (DNS probleem). Als ik kies om een netwerk op te zetten, ziet hij dus ook niet de modem/router. Ik kan wel in de settings dmv het ip adres.