Toon posts:

Panasonic plasma: PC op TV ... Rode stipjes met HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een th50pz800 Panasonic 50'' Plasma en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb een vraag over 1 ding waar ik minder tevreden mee ben.
Ik sluit mijn laptop aan op mijn plasma met een hdmi kabel (Samsung Q210 Laptop)
Ik zie als ik een divxje kijk af en toe bij donkere kleuren rode stipjes die ook bewegen, dus het zijn geen kapotte pixels denk ik. Want ik heb er met tv (via scart, of analoog, en dvd kijken via scart geen last van)
(Mijn tv heeft ok een vga (PC) aansluiting, en mijn laptop ook, dus kan dat ook nog proberen maar moet ff kabel kopen)
Maar wat denken jullie? Is dit een defect in de tv? Of een goedkope hdmi kabel? Of kan ik gewoon beter laptop met vga aansluiten?

Graag wat advies ... bedankt!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt als uitval ergens, kan in je laptop, kabel en tv optreden. Kabel is het meest waarschijnlijke en het makkelijkst testbare, dat eerst uitsluiten. Wel vervangen door een HDMI kabel anders kan het een probleem zijn met de HDMI aansluiting op de tv die je dus niet merkt met een VGA kabel.
Daarna andere bron met HDMI er aan hangen als het de kabel niet is. Is het probleem er dan nog dan is het de TV.

Wat je ook kan doen is met je kabel naar de winkel om te laten testen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel even een xbox ofzo regelen.

Vraagje over die PC poort achterin mijn tv .... Die vga. Kan ik die ook gewoon met die laptop gebruiken op die plasma? Er staat echt specifiek PC bij.

Verder heb ik ook nog 3 HDMI slots achterin. Ik kan het daar ook eens proberen.

Het is echt specifiek bij bepaalde kleuren. Rode stipjes, en echt op allerlei plaatsen, niet sneeuwen trouwens.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:04:
Ik zal wel even een xbox ofzo regelen.

Vraagje over die PC poort achterin mijn tv .... Die vga. Kan ik die ook gewoon met die laptop gebruiken op die plasma? Er staat echt specifiek PC bij.

Verder heb ik ook nog 3 HDMI slots achterin. Ik kan het daar ook eens proberen.

Het is echt specifiek bij bepaalde kleuren. Rode stipjes, en echt op allerlei plaatsen, niet sneeuwen trouwens.
Er staat PC bij ja, maar laptop valt gewoon onder Personal Computer. Maakt niks uit wat je er aan hangt eigenlijk zolang het maar aan de VGA standaarden voldoet. Een Xbox met VGA aansluiting zal vast ook prima werken.

Probeer HDMI sloten aan de achterkant idd.

En ik denk dat die rode stipjes beelduitval zijn, bitjes komen niet aan en dan weet de tv niks te doen.
Voornamelijk omdat je het enkel bij HDMI hebt en slechts bij 1 apparaat met 1 kabel zou ik daar het probleem zoeken. En dan kijken wat het makkelijkst uit te sluiten is, ander apparaat moet wel te doen zijn, andere HDMI kabel ook. Vraag anders of je een monster kabel op test mag, weet je het zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2009 23:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:59
Grappig ik heb zo af en toe hetzelfde "probleem". Ik heb een goedkope DVI-HDMI kabel (6m oid) en af en toe verschijnt er vooral bij films kijken rode stippen of vlekken. Beetje rommelen aan de HDMI kabel aan de achterkant van de tv en het verdwijnt weer.

Ik vermoed bij mij iig de goedkope DVI HDMI kabel welke niet lekker contact maakt op de input.