Toon posts:

Upload probleem waar niemand oplossing voor heeft??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen is mijn upload snelheid gedropt naar een aantal kb's in plaats van de 100+ die ik behoor te hebben. Als eerste heb ik gecheckt of het aan de UTP kabel lag. Dit leek zo te zijn, met een oude 10mtr UTP kabel haalde ik wel weer de normale snelheid. Inmiddels heb ik diverse nieuwe (kortere) kabels gebrobeerd, het stomme is dat met deze NIEUWE kabels de upload weer zakt naar 2-5 kb.

Als ik deze kabels test i.c.m. een andere pc geven ze wel weer hogere upload snelheden, wireless verbinding geeft ook geen probleem. Verbinding getest door ISP (telfort), werkt ook prima.
(OS=Vista, netwerkkaart Realtek RTL8168/8111 on board 100mbps)

Iemand een idee?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je zeker dat die PC virusvrij is? Het klinkt alsof je PC veel informatie naar het internet aan het verzenden is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
heb ik aan gedacht, maar hoe verklaar je daarmee dat ik met die oude kabel wel de normale snelheid haal?

En als het toch zo zou zijn zou ik dat moeten merken als ik tegelijkertijd met mijn laptop een upload test doe omdat ze via dezelfde router gaan, toch?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je je modem/router en pc al wel eens gereboot .
En hoe test je het?

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Houston3

ole

in navolging op de bovenstaande reply. Je kan eens kijken met een bandwith monitor tooltje, zoals du meter of je niet al aan het uploaden bent.

Verwijderd

Topicstarter
router gereset, maar is volgens mij het probleem niet, via zelfde poort en kabel haal ik met andere computer veel hogere upload snelheid.

Test via speedtest en dslreport, en merkbaar aan versturen grotere mails en torrents.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Al eens iPerf gebruikt om te testen? Of JPerf (grafisch, wat overzichtelijker).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ken ik niet, ga ik morgen eens proberen. Bedankt voor nu!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gezocht naar Jperf en Iperf. Behalve dat het me tot nu toe niet gelukt is een download te vinden lijkt het me geen programma waar ik als betrekkelijke leek mee uit de voeten kan...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al een System Restore geprobeerd naar het moment dat het nog wel goed werkte? Zijn je drivers van je PC nog wel in orde? Sterker nog; heb je geprobeerd om die PC te voorzien van een extra/andere NIC (bijvoorbeeld van Intel) om te kijken wat dan je snelheden zijn?

Ik lees, misschien te snel, dat je namelijk alle kabels met alle PC's hebt getest maar dus niet hebt uitgesloten dat er software- of hardwarematig iets met de "langzame" PC is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Heb netwerkkaart al eens opnieuw geinstalleerd, drivers zijn up-to-date.
Ik zal eens gaan zoeken naar een losse kaart, kijken of dat iets veranderd.

Toch blijf ik het gek vinden dat ik met de kabel die ik nu gebruik wel de 900+ upload snelheid haal en met andere kabels niet. Ik kan dit niet koppelen aan slecht functionerende soft- of hardware...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:10:
Heb net gezocht naar Jperf en Iperf. Behalve dat het me tot nu toe niet gelukt is een download te vinden lijkt het me geen programma waar ik als betrekkelijke leek mee uit de voeten kan...
Link naar download

Op 2 PC's uitpakken en opstarten, de 1 in client mode en de ander in server. Op de client het IP of hostname van de server invullen en klaar. Fijn progje om de throughput te testen zonder tussenkomst van andere hardware.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:16:Toch blijf ik het gek vinden dat ik met de kabel die ik nu gebruik wel de 900+ upload snelheid haal en met andere kabels niet. Ik kan dit niet koppelen aan slecht functionerende soft- of hardware...
Ik wel; dingen als buffer overflow en dergelijke (die op driver-niveau kunnen worden ingesteld), gooien soms flink roet in het eten. Niet om Realtek af te kraken maar het zijn niet de meest stabiele kaartjes (meestal onboard). Loop anders eens de properties van je Realtek door en Google de begrippen eens en wat men erover zegt om het wel/niet aan te zetten.

Wat je ook kan controleren is of QoS en/of IPv6 aanstaat op je LAN-connectie. Probeer eens wat er gebeurt als je IPv6 uitzet en/of QoS uitzet.

Draai je trouwens Vista SP1; dat heeft toentertijd bij mij een aantal problemen waaronder wat vage netwerk-dingen opgelost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Okee,
Ik heb net Jperf gedraaid, zonder opties aan te vinken of te wijzigen aangezien ik niet begrijp waar ze voor zijn. Ik heb alleen de cliënt en server ingesteld. Dit zijn de resultaten:
ID] Interval Transfer Bandwidth
[292] 0.0- 1.0 sec 2408 KBytes 19726 Kbits/sec
[292] 1.0- 2.0 sec 2376 KBytes 19464 Kbits/sec
[292] 2.0- 3.0 sec 2376 KBytes 19464 Kbits/sec
[292] 3.0- 4.0 sec 2504 KBytes 20513 Kbits/sec
[292] 4.0- 5.0 sec 2488 KBytes 20382 Kbits/sec
[292] 5.0- 6.0 sec 2488 KBytes 20382 Kbits/sec
[292] 6.0- 7.0 sec 2432 KBytes 19923 Kbits/sec
[292] 7.0- 8.0 sec 2376 KBytes 19464 Kbits/sec
[292] 8.0- 9.0 sec 2352 KBytes 19268 Kbits/sec
[292] 0.0-10.0 sec 24176 KBytes 19806 Kbits/sec

Zegt mij helemaal niets...

heb trouwens ook een andere netwerkkaart geprobeerd: geen verschil.

Oh ja: heb Vista SP1

Verder gescand met norman, windows defender en hitman, niets bijzonders gevonden...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 20:37 ]

Pagina: 1