Goedkope home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo,

ik ben op zoek naar een goedkope home cinema set. Het mag rond de honderd euro kosten. Het is een kado en ik wil geen rommel geven. Echter heb ik geen verstand van deze dingen. Het moet een 5.1 setje zijn. De huidige dvd-speler van de begunstigde is een Philips DVP-3005. Volgens mij kan je hier geen 5.1 speaker set op aansluiten.

Wel heb ik de volgende set gevonden maar ik vermoed (tevens na 't lezen van de enige review die ik kan vinden) dat dit een bagger ding is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De verjaardag is op 10 februari.

Groeten,

Stacey

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Stacey schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:26:
Hallo,

ik ben op zoek naar een goedkope home cinema set. Het mag rond de honderd euro kosten. Het is een kado en ik wil geen rommel geven. Echter heb ik geen verstand van deze dingen. Het moet een 5.1 setje zijn. De huidige dvd-speler van de begunstigde is een Philips DVP-3005. Volgens mij kan je hier geen 5.1 speaker set op aansluiten.

Wel heb ik de volgende set gevonden maar ik vermoed (tevens na 't lezen van de enige review die ik kan vinden) dat dit een bagger ding is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De verjaardag is op 10 februari.

Groeten,

Stacey
Waarom moet het perse een 5.1 set zijn? Voor die prijs kun je nieuw vrij weinig halen met kwaliteit, volgens mij tweede hands word het al vrij pittig als je kwaliteit wil.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Stacey
5.1, vraag me niet waarom, ik heb zijn verlanglijstje niet gemaakt :P

Het hoeft geen topkwaliteit te zijn maar 't spul moet wel gewoon werken. Het geluid moet ook niet te brak zijn natuurlijk maar ook niet super!

De set die in de link staat is niets waard?

Thnx

[ Voor 36% gewijzigd door Stacey op 28-01-2009 22:32 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik weet uiteraard niet wat de verwachtingen zijn van de persoon die het krijgt maar ik zou niet blij zijn met een dergelijk setje. Klinkt lullig maar voor 100,- kun je een dergelijk apparaat gewoon niet fatsoenlijk maken.
Op alle punten moet bezuinigd worden:
-Speakers
-Versterking
-DVD loopwerk + laser
-Interne codecs
-Gebruiksgemak
-Kwaliteit/duurzaamheid

met andere woorden: voor 100 euro koop je gewoonweg prut, hoe je het ook bekijkt.

Life is not about specs, it is about joy!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Als je iets meer wilt uitgeven, heb ik misschien wel wat voor je.
Een Samsung set, de HT-THX22R, nieuw in doos.

O.a. te koop bij Plasma discounter klik

en hier 1 op MP klik

Ik had hem op 1DF gekocht voor de mooie prijs 149,-.
Was bedoeld als kado voor mijn broers nieuwe huis, maar hij had al een set besteld wat niet te annuleren was.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stacey schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:31:
5.1, vraag me niet waarom, ik heb zijn verlanglijstje niet gemaakt :P

Het hoeft geen topkwaliteit te zijn maar 't spul moet wel gewoon werken. Het geluid moet ook niet te brak zijn natuurlijk maar ook niet super!

De set die in de link staat is niets waard?

Thnx
Mwah persoonlijk heb ik liever een goeie 2.0( zoals ik nu heb) dan een wat brakkere 5.1 Het probleem is wat vind jij goed en wat vind jij slecht :+ En zo te lezen. Wat vind de persoon die het krijgt van geluid in het algemeen :+

In dit geval betaal je echt een minimum prijs voor iets waar je vermoedelijk nog een tijdje mee vooruit moet. Ik zou zelf het budget iets breder pakken. Dan heb je er voor later ook nog wat aan. Zoveel 5.1 geluid komt er btw niet uit zulk soort boxen :+ Heb zoiets ook gehad en ik moet zeggen dat mijn huidige 2.0 set meer geluid de kamer ingooit dan mijn 5.1 dat ooit heeft kunnen doen. Ook hoor je gewoon meer. Maar ja dit is wel heel persoonlijk. Maar bij lage budgetten moet je gewoon rekening houden dat je niet kwaliteitspul in huis hebt. In dit geval dus het meest goedkope :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die dvd speler heeft wel een optische uitgang, maar vraag me af of je dat in dit budget vind.
Zou eens de mediamarkten, bcc's,... inlopen, kijken of je daar wat op de kop kan tikken. Eventueel kijkshop oid, die hebben nog wel eens wat goedkoops.
5 speakers, subwoofer en versterker is echter vrij lastig voor 100 euro. Bij de kijkshop wel voor 120 euro, echter wel echt instap spul.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2009 22:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Stacey
Touchdomex schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:41:
[...]

Mwah persoonlijk heb ik liever een goeie 2.0( zoals ik nu heb) dan een wat brakkere 5.1 Het probleem is wat vind jij goed en wat vind jij slecht :+ En zo te lezen. Wat vind de persoon die het krijgt van geluid in het algemeen :+

In dit geval betaal je echt een minimum prijs voor iets waar je vermoedelijk nog een tijdje mee vooruit moet. Ik zou zelf het budget iets breder pakken. Dan heb je er voor later ook nog wat aan. Zoveel 5.1 geluid komt er btw niet uit zulk soort boxen :+ Heb zoiets ook gehad en ik moet zeggen dat mijn huidige 2.0 set meer geluid de kamer ingooit dan mijn 5.1 dat ooit heeft kunnen doen. Ook hoor je gewoon meer. Maar ja dit is wel heel persoonlijk. Maar bij lage budgetten moet je gewoon rekening houden dat je niet kwaliteitspul in huis hebt. In dit geval dus het meest goedkope :+
Oke, wie kan mij dan 't voordeel/nadeel van 5.1 tenopzichte van 2.1 of 2.0 uitleggen? Of moet ik daarvoor de FAQ lezen? Voor zover ik weet heb je met 5.1 surroundsound. Dus je kan een auto een rondje om je heen horen rijden. Met 2.1 of 2.0 kan je dat niet. Of zit ik er dan helemaal naast? Zijn de 2.1 of 2.0 setjes wel voor die prijs te krijgen met goed geluid?

Sorry voor de vele vragen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tis heel simpel, met 5.1 kan je idd van alle kanten geluid krijgen, met 2.0/2.1 is dit niet mogelijk. Echter het nadeel aan 5.1 is dat je budget dus opgaat aan vijf speakers en een subwoofer, bij 2.0 slechts twee speakers en 2.1 twee speakers en een subwoofer.
Dus voor 100 euro koop je of vijf speakers van 15 euro en een subwoofer van 25 euro of je koopt twee speakers van 50 euro. Spreekt voor zich dat je voor 50 euro betere speakers koopt dan voor 15 euro en dus beter geluid hebt.

5.1 is wel mogelijk voor die prijs, oa 120 bij kijkshop en 130 bij bcc, compleet met dvd speler en al. Maar kwaliteit van het geluid zal dus niet veel beter zijn dan die van je tv, enkel heb je nu een subwoofer achtig iets erbij en wel surround.
Ook deze twee links kunnen helpen.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
http://tweakers.net/aanbo...ield=prijs&order_sort=ASC

De een kiest liever voor minder geluid maar wel surround en de ander liever voor goed geluid en offert daar surround voor op.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2009 22:53 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stacey schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:46:
[...]

Oke, wie kan mij dan 't voordeel/nadeel van 5.1 tenopzichte van 2.1 of 2.0 uitleggen? Of moet ik daarvoor de FAQ lezen? Voor zover ik weet heb je met 5.1 surroundsound. Dus je kan een auto een rondje om je heen horen rijden. Met 2.1 of 2.0 kan je dat niet. Of zit ik er dan helemaal naast? Zijn de 2.1 of 2.0 setjes wel voor die prijs te krijgen met goed geluid?

Sorry voor de vele vragen.
Met een 2.1/2.0 set hoor je inderdaad niet de auto letterlijk om je heen zoemen. Bij een 5.1 wel. Maar je hoort hem wel van rechts naar links rijden. Door de akoestiek in mijn kamer en plaatsing van de boxen krijg ik het geluid wel om mij heen. In mijn geval krijgt zelfs een 2.0 audiobron het gevoel alsof het door mijn kamer heenklinkt(al helemaal met live concerten) Wat dus 5.1 overbodig maakt.

Het voordeel in mijn ogen voor 5.1 komt pas op het moment dat je daadwerkelijk een beetje boxen hebt en het goed door de kamer hoort slingeren. Dit is persoonlijk. Beneden ook een vrij standaard phillips setje staan, maar ik ben absoluut niet blij met het geluid en de toevoeging van 5.1 zag ik dus ook niet in de woonkamer.

Tuurlijk zijn er genoeg mensen die genoeg hebben aan een standaard setje voor 5.1, maar imho vind ik 5.1 altijd wat overschat bij de goedkopere klasse van apparaten...

Er zijn wel beter 2.0 setjes te krijgen voor deze prijs. Al helemaal als je tweede hands gaat zoeken( maar het is een kado, dus dat doe ik eventjes niet) Phillips heeft vrij leuke die niet te opvallend zijn. Net als Sony imho :)

• Stacey
Tsurany schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:49:
Tis heel simpel, met 5.1 kan je idd van alle kanten geluid krijgen, met 2.0/2.1 is dit niet mogelijk. Echter het nadeel aan 5.1 is dat je budget dus opgaat aan vijf speakers en een subwoofer, bij 2.0 slechts twee speakers en 2.1 twee speakers en een subwoofer.
Dus voor 100 euro koop je of vijf speakers van 15 euro en een subwoofer van 25 euro of je koopt twee speakers van 50 euro. Spreekt voor zich dat je voor 50 euro betere speakers koopt dan voor 15 euro en dus beter geluid hebt.

5.1 is wel mogelijk voor die prijs, oa 120 bij kijkshop en 130 bij bcc, compleet met dvd speler en al. Maar kwaliteit van het geluid zal dus niet veel beter zijn dan die van je tv, enkel heb je nu een subwoofer achtig iets erbij en wel surround.

De een kiest liever voor minder geluid maar wel surround en de ander liever voor goed geluid en offert daar surround voor op.
Bedankt voor je antwoorden. Tis dus even de vraag of hij surround wil of juist goede kwaliteit geluid. Nu nog een manier om daar op slinkse wijze achter te komen zonder dat ie iest door heeft. Zal erg moeilijk worden! :D

Toch nog even vragen, heeft iemand ervaring met deze set of kan iemand met verstand van zaken bij voorbaat al vertellen of dit écht bagger is, of gewoon niet zo goed, qua geluid? Je zal 't vast merken wanneer je de volume knop omhoog draait maar is dit storend? |:( :?

8)7

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stacey schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Tis dus even de vraag of hij surround wil of juist goede kwaliteit geluid. Nu nog een manier om daar op slinkse wijze achter te komen zonder dat ie iest door heeft. Zal erg moeilijk worden! :D

Toch nog even vragen, heeft iemand ervaring met deze set of kan iemand met verstand van zaken bij voorbaat al vertellen of dit écht bagger is, of gewoon niet zo goed, qua geluid? Je zal 't vast merken wanneer je de volume knop omhoog draait maar is dit storend? |:( :?

8)7
Ligt eraan waarmee je tevreden bent :+ Ik zelf zou spontaan gaan huilen en mijn oren zouden gaan bloeden :+ Maar ken genoeg mensen die het prima vinden klinken. Ikzelf zou liever dus een redelijke 2.0 set kopen gewoon puur omdat je zeker weet dat het geluid beter is. Als je hiermee tevreden bent. Ik hou je niet tegen. Maar als je nog de keuze hebt en je vind het niet erg om het geluid om je heen te moeten missen. Ga voor wat betere boxen ;) Heb je ook langer plezier van en aan het einde houd je er nog wat leuks aan over :*)

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Gewoon niet doen, op de link van jouw heb je sowieso een gebruikservaring van "slecht", en verder verwacht ik niks goeds van een set die 80 euro is en dan met surround..

http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8208
zoals hierboven aangegeven lijkt me beter..

Maar echt, 100 euro is heeel weinig .. Je hebt namelijk niks als je surround hebt als het bagger is.. Ook voor goed geluid moet men diep in de buidel tasten..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nouja wat je met zulke setjes zal krijgen is dat de kwaliteit vergelijkbaar is met die van je tv speakers, enkel dan komt het van 5 kanten. Geluid zal sowieso niet beter zijn dan dat van je tv.

• Stacey
FikkieHo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:04:
Gewoon niet doen, op de link van jouw heb je sowieso een gebruikservaring van "slecht", en verder verwacht ik niks goeds van een set die 80 euro is en dan met surround..

http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8208
zoals hierboven aangegeven lijkt me beter..

Maar echt, 100 euro is heeel weinig .. Je hebt namelijk niks als je surround hebt als het bagger is.. Ook voor goed geluid moet men diep in de buidel tasten..
Goed, dan ga ik voor een 2.1/2.0 setje. Mocht ie niet tevreden zijn dan laat ik 'm dit topic lezen en hou ik 't setje zelf en krijgt ie 100 euro om zelf wat uit te zoeken.

Bedankt allemaal!!!

Verwijderd

En helaas, van onderstaande reacties ga je ook niet vrolijker worden. ;(

http://www.kieskeurig.be/.../drs-1218/reviews/210189/
Pagina: 1