Toon posts:

Help krijg wisecom ISDN modem niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend van mij het onderstaande systeem gekocht met ISDN modem. Nu is het probleem dat wanneer ik een cd van een internetprovider (diverse geprobeerd) wil instaleren dan geeft deze aan dat de modem niet goed aangesloten is/niet werkt.
Wanneer ik de hardware controleer bij systeem eigenschappen geeft deze geen problemen aan. Verder heb ik de modemdrivers al opnieuw geinstalleerd en 1 ander pci-slot gebruikt. Dit alles zonder succes. Hoe krijg ik dit modem werkend?

MSI K7TPRO-2
AMD duron 700
Wisecom 128k ISDN modem
Guilemot G-force MX
Maxtor 30,7 gb
64mb/133
Win 98SE nl

Verwijderd

als je hem weggooid voegt windhoos hem dan opnieuw toe

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je als ik hem verwijder uit m'n apparaat beheer? Volgens mij wel. Het is al een tijdje geleden dat ik er naar gekeken had, maar ik zal dat morgen nog een keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 05:44

Muggie

8 pm

Een ISDN adapter is ook geen modem maar een netwerkadapter. :P
Hij komt derhalve in je apparaatbeheer niet onder modems maar onder netwerkadapters terecht.

Het ding deinstalleren, eruithalen, registry en alles cleanen. Ding eropnieuw instoppen en installeren maar. Zou gewoon moeten werken (tenzij je conflicten krijgt op je IRQ en Memory-addresses). Probeer anders eens op internet de meest recente W98 drivers te downen.

Probeer eens een account aan te maken zonder de software van de provider te installeren (scheelt je ook zo'n rot logo van die provider in de rechterbovenhoek.).

PSN: mug_8pm

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
die k*t software vind nooit je isdn bak.
je kan wel een nep modem aanmaken. gewoon niet modem toevoegen die zogenaamd op een com poort hangt. dan gaat ie wel verder.

maar je kan zoiezo beter handmatig je verbinding instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond allemaal proberen en dan laat ik wel weten of het gelukt is of niet. Tot zover bedankt.

Oja, wanneer ik modem zei bedoelde ik natuurlijk de ISDN kaart. Ik heb zelf nog een ouderwets modem dus vandaar dat ik me vergiste. Sorry voor het misverstand.

Verwijderd

Topicstarter
Damn niet gelukt. De isdn kaart volledig verwijderd en met een externe modem windows geupdate. De externe modem verwijderd en de isdn kaart opnieuw geinstaleerd en noppes. Ik krijg hem niet aan de praat. Misschien als ik de internet instellingen handmatig invoer anders weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1