Toon posts:

DNS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met mijn internet. Sinds enkele dagen loopt het mis. Alles lijkt in orde, als ik ipconfig /all doet komt alles mooi op een rijtje, DHCP en DNS server zijn bereikbaar (ping ...). Maar toch lijkt er een probleem met de DNS te zijn, als ik www.google.be intyp kan hij het adres niet vinden. Als ik dan met een andere laptop (op dezelfde kabel) het domein www.google.be opzoek (ja DNS werkt op andere computers wel, het ip van de DNS server is hetzelfde), dat dan intyp op niet werkende computer dan krijg ik google op mijn scherm. Dus om één of andere reden is de DNS server wel bereikbaar (ping) maar krijg ik op deze laptop (op andere wel) geen adressen aan.
Ik ben uiteraard begonnen met de laatste nieuwe driver te installeren, verder heb ik ook proxy-instellingen nagekeken en LSPFix gedraaid (die heeft geen problemen gevonden). Een herinstallatie is niet eenvoudig aangezien de cd-speler het heeft begeven.

Heeft iemand nog een idee waar het probleem kan zitten? kan het een hardwareprobleem zijn?

Groet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke dns server gebruik je?

Al eens een andere DNS geprobeerd?
Geen spyware oid op je pc? Geen firewall die poort 53 blokkeerd?

Kortom: iets meer info.

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 28-01-2009 21:11 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Vreemd, al eens ipconfig /flushdns gedraaid ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12 10:59
en waar tik je dan www.google.be in? (ik neem aan Internet Explorer).

Probeer eens vanaf een command prompt
code:
1
nslookup www.google.be

lukt dat wel? dan zit het probleem eerder in je browser dan in DNS. Verder zou je nog eens op IP adres naar een website kunnen proberen te browsen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Poort 53 staat open, ik heb alle firewalls ertussenuit gehaald.
De DNS server lijkt mij niet het probleem aangezien een andere computer er geen problemen mee heeft.
Om op te zoeken welk ip google heeft typ ik in cmd 'ping www.google.be', dan gaat hij pingen en geeft hij het ip van google weer. Dan surf ik naar dat ip-adres en kom ik uit op google.
Het probleem doet zich voor in zowel Google Chrome, FF als IE, de browser zit er volgens mij voor niets tussen. MSN werkt niet, Skype werkt WEL.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 23:11 ]

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Het probleem zit sowieso lokaal als de andere computers goed werken.
Kan je eens kijken of er misschien iets in de host file staat?
Dat pingen naar google doe je dat op diezelfde pc?

exop.io

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:09:
De DNS server lijkt mij niet het probleem aangezien een andere computer er geen problemen mee heeft.
Maar de suggesties over DNS zijn niet voor de server, maar hoe de client er mee om gaat. Dus wel even nakijken.

de dnsflush tip leegt je locale cache. Ook misschien even %system32%/drivers/etc/hosts bestand nakijken, of daar nog iets anders in staat dan localhost.

nslookup tip ook uitvoeren. Dan kun je zien of verschillende computers wel dezelfde dns server gebruiken om te resolven.

Verwijderd

Topicstarter
nslookup geeft aan dat dezelfde dns servers gebruikt worden.
Het hosts bestand ziet er hetzelfde uit als de computers die wel werken.
dnsflush heeft ook niet geholpen...

Bedankt voor de tips!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12 12:44
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:41:
nslookup geeft aan dat dezelfde dns servers gebruikt worden.
Maar geeft nslookup ook hetzelfde ip adres voor www.google.be? Zal wel niet, maar als het wel zo is dan zit het probleem toch in je browser (gebruik je een proxy dan? zo ja, niet uit te zetten?).
Pagina: 1