TN panel TFT's ongeschikt voor design!??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
TN panel TFT's ongeschikt voor design!

Pff.. waar ben ik aan begonnen! Ik wil nu eindelijk mn 19" trinitron CRT monitor gaan vervangen voor een 22"breedbeeld TFT. Ik heb gewoon de ruimte/extra pixels nodig op mn scherm.

Apple Cinema displays zijn me nu ff te duur dus kijk ik naar een leuk modelletje tot 300,-. Vaak kom je dan bij TN panel TFT's uit.

Maar het is haast ondoenlijk om een goed scherm te vinden. In winkels vind je nooit een ideale test opstelling, en zitten ze vaak met een monitor of 10 op een splitter. Je kan vaak nooit achter de monitoren kruipen aangezien ze op planken staan etc.
En blind via internet bestellen gaat ook niet omdat ik gewoon weinig goede reviews kan vinden.

Ik heb vandaag bij Mediamarkt (ja - want dan kan je hem gewoon weer terugbrengen als hij niet bevalt) eerst een Samsung 2442NW en daarna een Fujitsu Siemens Amilo XL 3220 W gehaald.

Bij beide is er gewoon een groot kleurverschil over het gehele scherm. Bovenin het scherm zien kleuren er donderder uit, onder lichter. Op deze ziet een egale kleur er uit als een gradient :-( Je kan niet meer zien waar 2 kleuren nu hetzelfde zijn.. Als je je window met je foto verschuift veranderen je kleuren lekker mee...

Eis ik nu gewoon te veel voor weinig geld? Zijn de Apple displays nu de enige keuze voor grafisch werk?

Wie heeft er een tip voor me voor een goed 22"scherm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zeg Eizo

Heb er zelf 2 op mn werk staan echt heerlijk om naar te kijken en mee te werken

[ Voor 108% gewijzigd door Mavvie op 28-01-2009 21:01 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

Het is de prijs(-klasse), niet het merk. Apple is duurder. Koop je duurdere niet-Apple schermen zijn ze ook ok voor grafisch werk. Wat jij zegt, klopt helemaal, bij veel TFT's die je bij de grote ketens kan kopen klopt er niks van de kleuren en calibreren is zo ongeveer niet mogelijk buiten de standaard helderheid etc.

Voor office gebruik echt wel prima, maar jij eist duidelijk meer. Ik vrees dat je een iets groter geldboompje moet kweken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 28-01-2009 21:07 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Je kunt ook eens naar de Dell 2007WFP kijken, dat is een S-IPS of PVA scherm. Weliswaar 20" maar ik begrijp sowieso niet waarom je 22" zou willen. De resolutie is namelijk het zelfde als een 20" scherm, je hebt enkel een grotere dot pitch. Dus ik zou of voor 20" of voor 24" gaan. En gezien je budget, lijkt 20" me een voor de hand liggende keuze :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat "boven=donkerder en onder=lichter" betreft, dat is zo ongeveer inherent aan TN en eigenlijk is daar weinig aan te doen. Als je precies recht voor een TN-scherm gaat zitten valt het meestal wel mee, maar als je dat niet doet krijg je inderdaad kleur en helderheid verschillen. Dat is met alle TN-panelen zo en is ook niet met kleurcorrectie profielen te corrigeren.

Kortom, wil je design-werk doen en is kleur-echtheid belangrijk, ga dan niet voor een TN-paneel. Voor 300 euro ga je zeker geen IPS of PVA paneel 24" scherm kunnen vinden. Dus je kunt binnen die prijsklasse gewoon niet krijgen wat je wilt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel staat al in **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?
Maar het komt er inderdaad op neer dat TN niet ideaal is. Wil je echter een *VA panel dan zul je dieper in de buidel moeten tasten.

Zelf ben ik verzot op S-IPS panelen, maar dat is wel een dure hobby, maar je merkt het wel in kleurverschil.
Je zou eens naar Dell monitoren kunnen kijken. Die ik heb (de 2007s) hebben een IPSpaneel, die komen in de buurt van je bduget.

Verder eens met kalizec, voor 300 euro ga je zeker geen IPS of *VA panel vinden. Daar moet je toch bijna het dubbele voor gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
OK.. Van Eizo wist ik al dat ze goede (prijzige) schermen maakten..
Maar als ik bijvoorbeeld bij de specs kijk van hun 22"TFT's zie ik TN panel bij techniek staan :/

Het is dus niet zo voor de hand liggend dat TN bagger is en je automatisch voor S-IPS of PVA panel moet gaan. Dat maakt het moeilijk om op specs af te gaan...

Dell Ultrasharp schermen zijn mss een goede keuze...

Deze bijvoorbeeld?
Dell 2209WA 22-inch flatpanel. heeft een e-IPS panel.

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=198653

Zo'n 22"scoren voor ronde de 300,00 gaat gewoon niet lukken merk ik gewoon... je komt zeker rond de 450,- uit.. jamer maar helaas :-)
En een 20"lijtk me qua maat zo klein om op te werken.. ook al draai je dezelfde resolutie, alles is toch kleiner op het beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Samsung Syncmaster 245T, 650 eurootjes, 24 inch, S-PVA. Juweeltje om naar te kijken, ziet er professioneel uit, geen shiny crap, gewoon een scherm, en wat voor een! :P (Dit is geen reclame ;) )

Ik heb deze, bevalt zeer goed, ik zou idd voor een 20 of 24 incher gaan, ik heb de 24" gekozen vanwege de extra ruimte (hogere res.) ik kan ongeveer 2 a 3 extra toolboxen kwijt in photoshop en 3dsmax ;)

maarja, als je echt een goed scherm wilt hebben moet je zeker op het dubbele van je huidige budget rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Furious5 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:32:
En een 20"lijtk me qua maat zo klein om op te werken.. ook al draai je dezelfde resolutie, alles is toch kleiner op het beeld..
Daar merk je geen fluit van vind ik. Heb zowel met 20 als 22" schermen gewerkt, maar kan niet zeggen dat een 22" prettiger is ofzo (sterker nog, ik vind een 20" fijner vanwege de lagere dotpitch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bepalen of je wel of geen TN-paneel wilt lijkt me vooral afhankelijk wat je ermee wil gaan doen. Is het voor je dagelijkse internet-bezigheden (en films kijken/gamen), of ben je regelmatig professioneel foto's aan het bewerken ?. In dat laatste geval is het aan te raden om een scherm in een wat hogere prijsklasse te zoeken, in het eerste geval zou ik een TN-paneel zeker niet afraden.
Ik heb zelf een 22" TN van rond de 300 euro en ik herken me niet in de gradient-problemen die jij schetst. Ik heb nog geen moment verlangd naar een scherm met een beter panel erin (zeker ook door de hogere aanschafprijs), maar zoals ik al zei is dat afhankelijk van waar je je scherm voor wil gebruiken.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Binnen je budget en geen TN weet ik eigenlijk alleen deze. Een keer voorbij gekomen in het topic voor de verkiezing van de monitor van 2008. S-PVA panel en op zich een erg leuk scherm. Schijnt alleen wel dat er soms kapotte tussen zitten. Maar voor die prijs zou je het best kunnen overwegen. Garantie claimen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn nieuwe PC een Samsung 2043BW (TN panel) als secundair (pivot) scherm en een Samsung 305T+ (S-PVA panel) als primair scherm.

De 305T+ heeft hetzelfde panel als de SX3031W van Eizo, maar is gunstiger geprijsd.
(Hoewel de elektronica wel verschillend is.)

Het verschil is panels is duidelijk zichtbaar. (Bleaching, kijkhoek, enz.)
Ben je CRT's gewend en je bent vaak grafisch bezig dan zou ik TN panels idd. skippen.
(Maar dat kost wel wat... Ongeacht het formaat.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Volgens mij... is er net een nieuw 22" PVA scherm van dell. Beste 22" wat ooit gemaakt is volgens geloof engadget.com.

Een 24" dell pva/ips (??) kost trouwens 500 euro. Dat is over je budget maar misschien is het gewoon slim om wat langer te sparen.

Ik heb inmiddels een 2 jaar IPS 24" scherm en als ik dat vergelijk met het gloednieuwe 24" TN paneel wat een vriend van mij heeft gekocht ben ik er nog steeds erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
RedFox schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:42:
...Ik heb zelf een 22" TN van rond de 300 euro en ik herken me niet in de gradient-problemen die jij schetst. Ik heb nog geen moment verlangd naar een scherm met een beter panel erin...
Hi, welk scherm heb je dan? Wie weet is het ook een oplossing voor mij?

Voor mn brood werk ik als webdesigner.. ben in de weer met Photoshop, Illustrator etc. Op mn werk heb ik een Mac, thuis een PC. Ik doe (heel) af en toe freelance opdrachtjen thuis maar irriteer me dood aan een scherm als ik niet meer kan zien of een kleur nu egaal is of een gradient.

Bedankt voor jullie reacties by the way.. ik ben al sinds het weekend bezig iets te zoeken namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Het is niet zo dat niet-TN schermen niet te krijgen zijn, maar de markt is gewoon verzadigd met TN panelen omdat het zoveel bang for bucks is. Je krijgt veel voor relatief weinig. De consument kijkt toch alleen maar naar pixels, hoe meer hoe beter. Zal het hem boeien wat voor kleuren die geeft en wat voor paneel het is, zolang hij een beetje heldere kleuren geeft en de eerdere beste wallpaper of film niet gelijk een gradient laat zien, boeie. Hier liep ook in VB een topic over.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
Dan zou ik gewoon vanwege die irritatie iets meer geld uitgeven aan een non-TN-panel. Ik irriteerde me ook echt dood aan die 'gradient-lijkt-egaal' meuk.(photoshop wel wat, meer Premiere Pro en 3dsmax) Het is echt een opluchting, zeker het geld waard, en tevredenheid gegarandeerd!
Ik moet zeggen dat mijn werkjes veel minder van die kleine foutjes bevatten, ('Oh shit, toch net een tint te donker gepakt daar...') en zeker als je dit voor je werk/freelance projecten doet zou ik toch de investering wagen.

(zelfs de visualisatie van bijv. Winamp is een genot om naar te kijken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

Onbekend

...

Furious5 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:58:
Bij beide is er gewoon een groot kleurverschil over het gehele scherm. Bovenin het scherm zien kleuren er donderder uit, onder lichter. Op deze ziet een egale kleur er uit als een gradient :-( Je kan niet meer zien waar 2 kleuren nu hetzelfde zijn.. Als je je window met je foto verschuift veranderen je kleuren lekker mee...
De meeste vlakke schermen hebben dit effect.
Toen ik mijn scherm kocht ben ik verschillende winkels afgegaan die veel schermen naast elkaar aan hebben staan. De typenummers van de schermen die mij beviel heb ik opgeschreven en op het internet ervaringen van de schermen opgezocht.

Het perfecte scherm vind je niet voor een paar honderd euro, want er valt altijd wel iets op aan te merken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Evt kijken naar een 2e hands scherm?

Er zijn mensen die upgraden van een 22/24" non-TN naar een 27/30" non-TN. Daardoor komen er goede, voorzichtig gebruikte 22/24" schermen op de markt. Zo'n 2e hands goede scherm hoeft niet meer te kosten dan een nieuwe TN, maar zal een stuk betere kwaliteit leveren. Enige punt is natuurlijk dat het niet nieuw is, maar als TN onacceptabel is en een nieuwe non-TN budgettair niet haalbaar :)
YannickH schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:34:
Samsung Syncmaster 245T, 650 eurootjes, 24 inch, S-PVA. Juweeltje om naar te kijken, ziet er professioneel uit, geen shiny crap, gewoon een scherm, en wat voor een! :P (Dit is geen reclame ;) )

Ik heb deze, bevalt zeer goed, ik zou idd voor een 20 of 24 incher gaan, ik heb de 24" gekozen vanwege de extra ruimte (hogere res.) ik kan ongeveer 2 a 3 extra toolboxen kwijt in photoshop en 3dsmax ;)

maarja, als je echt een goed scherm wilt hebben moet je zeker op het dubbele van je huidige budget rekenen.
Ik hoop dat hij idd zo goed is. Voor m'n ex-manager heb ik een systeem samengesteld en ben op die monitor uitgekomen voor'm, uiteraard naar aanleiding van meerdere reviews en ervaringen zoals deze :P

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 28-01-2009 22:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Terw_Dan schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:35:
[...]
Daar merk je geen fluit van vind ik. Heb zowel met 20 als 22" schermen gewerkt, maar kan niet zeggen dat een 22" prettiger is ofzo (sterker nog, ik vind een 20" fijner vanwege de lagere dotpitch).
Hmm.. ik ga er even serieus naar kijken.. heb nog nooit met een 20"gewerkt.. Ken alleen de Apple 23"schermen.
Hebben die nieuwe Cinema schermen nu een glass look scherm?? Idioot joh.. dat snap ik echt niet :-(

Ik ga toch maar doorsparen voor een 22" Dell Ultrasharp 2209WA met e-IPS scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Furious5 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:32:
[...]

Hmm.. ik ga er even serieus naar kijken.. heb nog nooit met een 20"gewerkt.. Ken alleen de Apple 23"schermen.
Hebben die nieuwe Cinema schermen nu een glass look scherm?? Idioot joh.. dat snap ik echt niet :-(

Ik ga toch maar doorsparen voor een 22" Dell Ultrasharp 2209WA met e-IPS scherm..
Apple monitoren ken ik niet, maar die zijn imho te duur (je betaalt veel voor design dat ik echt niet mooi vind en niets bijdraagt aan de daadwerkelijke kwaliteit van 't scherm).

Maar wat dion_b al zegt, op de 2ehands markt zijn IPS panelen best vindbaar binnen je budget (en die hoeven geeneens zo heel oud te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
dion_b schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Ik hoop dat hij idd zo goed is. Voor m'n ex-manager heb ik een systeem samengesteld en ben op die monitor uitgekomen voor'm, uiteraard naar aanleiding van meerdere reviews en ervaringen zoals deze :P
Als ik binnenkort een betere fotocamera en een beetje vrije tijd tot mijn beschikking heb ga ik (proberen) een mooie review maken ;) en ja, het scherm is echt zo goed :P Kan er aan liggen dat dit mijn eerste non-TN is, maar ik viel bijna van mn stoel toen Winamp visualisation (Milkdrop ;) ) voor het eerst aan ging :P

on-topic: 2de hands is idd ook de moeite waard, pas een mooi schermpje (24" VA-panel) van 3 maandjes oud gezien voor 325 euro, komt al iets meer in de richting van je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ik zal hem dan nog maar eens noemen omdat er niet op gereageerd werd, ie wel in het budget past en een S-PVA panel heeft:

Yuraku Yur.Vision YV24WBH1

Iemand hier op Got heeft hem. Zeker voor het geld kun je je daar amper een buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Maar... die samsung is dus gericht op de zakelijk markt en dan doen ze hdmi ipv displayport?

Onbegrijpelijk. Ik zoek hier voor kantoor ook nog een goede tft (mag wat kosten) maar daar moet echt display port opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
The_nv40_man schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:48:
Ik zal hem dan nog maar eens noemen omdat er niet op gereageerd werd, ie wel in het budget past en een S-PVA panel heeft:

Yuraku Yur.Vision YV24WBH1
Heb hem gecheckt.. maar durf het niet aan. :-(

Ik heb trouwens een test gevonden van deze monitor:
http://www.blogadresse.de...t-yuraku-vision-yv24wbh1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Furious5 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:20:
[...]

Heb hem gecheckt.. maar durf het niet aan. :-(

Ik heb trouwens een test gevonden van deze monitor:
http://www.blogadresse.de...t-yuraku-vision-yv24wbh1/
Die test is zeker voor de prijsklasse behoorlijk positief. Natuurlijk is het logisch dat je voor dat geld geen perfect afgewerkte behuizing mag verwachten. Het beeld schijnt dus echter wel zeer behoorlijk te zijn. En 3 jaar garantie dus wat kan er misgaan :) . Maar als je het niet durft dan is een Eizo FlexScan S2431W wel een optie :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Mooi scherm, ex-collega van me heeft'm gekocht en meermaals naar LAN parties meegenomen. Afwerking boeit geen ruk als beeld goed is, en dat is hij zeker - diepe kleuren, goed zwart, perfekte inkijkhoek en geen ghosting. Ook geen merkbare inputlag.

Enige minpunt is dat je niet 1:1 lijkt te kunnen forceren, dus hij rekt alles op lagere reso uit. Voor 16:10 reso maakt dat niet zo uit, maar bij 4:3 bronmateriaal bijna onbruikbaar

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 20:09
Furious5 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:32:
[...]
OK.. Van Eizo wist ik al dat ze goede (prijzige) schermen maakten..
Maar als ik bijvoorbeeld bij de specs kijk van hun 22"TFT's zie ik TN panel bij techniek staan :/
De Eizo S2231WH is een 22" PVA. Ik ben er erg tevreden over, maar je betaalt er wel voor. Zie ook mijn productreview: http://tweakers.net/produ...-flexscan-s2231wh-bk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
dion_b schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:21:
offtopic:
Mooi scherm, ex-collega van me heeft'm gekocht en meermaals naar LAN parties meegenomen. Afwerking boeit geen ruk als beeld goed is, en dat is hij zeker - diepe kleuren, goed zwart, perfekte inkijkhoek en geen ghosting. Ook geen merkbare inputlag.

Enige minpunt is dat je niet 1:1 lijkt te kunnen forceren, dus hij rekt alles op lagere reso uit. Voor 16:10 reso maakt dat niet zo uit, maar bij 4:3 bronmateriaal bijna onbruikbaar
Ok, klinkt verder goed. En zoals al in een ander recent topic naar voren kwam, is 1:1 weergave bij iets anders dan de native resolutie alleen een probleem als je een andere bron dan een pc erop aansluit. Alle moderne videokaarten kunnen prima de scaling voor hun rekening nemen en gewoon de bron zoals die is weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Eizo kun je ook pech hebben. Mijn Eizo S2031W is links een tikje helderder dan rechts (valt nauwelijks op). Verder een perfect scherm. Huidige prijs is € 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb de Yuraku ook gekocht (naar aanleiding van de goede verhalen hier op GoT), maar helaas is er geen garantie meer dat je geen TN-paneel krijgt! Ik heb een TN-paneel gekregen, te zien aan het serienummer, met zelfs een luie pixel die ik niet wegkrijg ;( .

Op zich is het voor een TN-paneel wel een goede (en niet al te duur), maar het is dus niet gezegd dat je een klasse hoger paneel krijgt.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Velvet schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:18:
Ik heb de Yuraku ook gekocht (naar aanleiding van de goede verhalen hier op GoT), maar helaas is er geen garantie meer dat je geen TN-paneel krijgt! Ik heb een TN-paneel gekregen, te zien aan het serienummer, met zelfs een luie pixel die ik niet wegkrijg ;( .

Op zich is het voor een TN-paneel wel een goede (en niet al te duur), maar het is dus niet gezegd dat je een klasse hoger paneel krijgt.
Hee dank je voor deze reactie! Ik was toch een beetje gaan twijfelen namelijk of ik toch niet misschien.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Velvet schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:18:

:/

Heb je misschien een indicatie welke S/Ns goed zijn en welke fout?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
M240UW01 (V0/V4) = MVA-paneel
M240UW04 (V0/V1) = TN-paneel
Je kunt het serienummer vinden door MENU en + samen in te drukken.

Wat wel fijn is, is dat het een mat scherm is, die vind je niet meer zoveel.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
lowfi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:49:
Maar... die samsung is dus gericht op de zakelijk markt en dan doen ze hdmi ipv displayport?

Onbegrijpelijk. Ik zoek hier voor kantoor ook nog een goede tft (mag wat kosten) maar daar moet echt display port opzitten.
Als je het over de Samsung syncmaster 245T had: er zit alles op: HDMI, DVI, D-sub, S-video en zelfs component video... dus er zit vast wel iets op wat je kan gebruiken ;) DisplayPort heb ik zelf nog nooit gezien btw, misschien nog niet zo populair? Geen idee..

Edit: Verkeerd gelezen :X ff verbeterd :)

[ Voor 17% gewijzigd door YannickH op 29-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Furious5 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:32:
[...]

Ik heb deze week de 2209WA besteld en he is vandaag verzonden.
Als ik hem in het weekend binnen heb probeer ik een review te maken voor tweakers, misschien heb je er wat aan.
Ik gebruik hem alleen meer voor gamen, films, series en photoshop maar af en toe, maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:12

ABD

Bij diverse Media Markten hebben ze de Acer 2623W(IPS) in de aanbieding staan. Prijs is bij elk filiaal anders en varieert van €249 tot €333. Het scherm heeft wel hardwarematige calibratie nodig, maar dat heeft elk consumentenscherm als je serieus gaat photoshoppen. De behuizing is ook niet erg indrukwekkend en er schijnt bij een hoop toestellen gesis uit te komen(travo?), maar je kan hem omruilen tot je een goede hebt. Electronica in Acer apparaten is niet goed, dus ik heb hem laten staan, maar ik heb ook meer te besteden en heb niet per se morgen een nieuw nodig.

Die Dell 2209WA lijkt me ook best interessant, maar ik vind de prijs nogal hoog i.v.m. wat ze volgens [H]ardforum in de VS betalen, daar zag ik $209 incl. shipping staan. Persoonlijk vind ik de resolutie ook te laag en 1:1 pixelmapping een gemis. Wie weet gaat Qsix.eu ze aanbiedingen, dan kunnen we een mooi prijsje verwachten.

Als je kan wachten, zou ik aankijken wat voor e-IPS modellen er dit jaar aankomen. Als het goed is, wordt 2009 het jaar van de LED BLU. Er zijn nu al TN modellen met LED BLU aangekondigd, dus wie weet komt er een mooie e-IPS met LED BLU uit voor een keurige prijs. Zou wel mooi zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt van monitoren waar ik serieus naar ga kijken. Eerst even mijn budget wat ophogen door wat te sparen.

Ik vond een 22" eigenlijk groot genoeg.. maar mss kan ik beter voor een 24" gaan aangezien ik toch een behoorlijk bedrag uitgeef.
Qua ruimte heb ik dan 1920 x 1200 pixels bij deze 24" ipv 1680 x 1050 voor de 22" modellen..

De HP LP2475w lijkt me het meest interessant als ik de postieve reviews zo lees.. Jammergenoeg kan ik alleen op de reviews af gaan aangezien ik nergens een zaak weet waar ze in een goede demo opstelling staan. Het blijft een moeilijke klus.. een goede monitor kopen :-(

Dell 2209WA
22-inch
e-IPS
ca € 417,69

HP LP2275w
22"
PVA
ca € 407,28

Philips 240PW9ES
24"
LCD-IPS
ca € 455,00

HP LP2475w
24"
S-IPS
€ 570,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb der nog een paar, helaas komt de tabel neit goed uit de verf of course:

HP LP2475w 1920x1200 24 H/ATW?-IPS (LM240WU4) Wide 94 100 100 ja vga, dvi 520 wide gamut, noise?

Dell 2408WFP 1920x1200 24 S-PVA (LTM240CS05) Wide 102 ? 2xdvi, hdmi, enz 600 60ms inputlag

Philips 240PW9 1920x1200 24 H-IPS (LM240WU4) Wide 102 ? vga, dvi 440 wide gamut

Belinea 2485 S1W 1920x1200 24 P-MVA AUO sRGB 72 nee vga, dvi 730 panel= van Eizo S2431W, Geen HDCP, dikke rand

BenQ FP241W 1920x1200 24 P-MVA (M240UW01 V0) sRGB 72 ? vga, dvi, hdmi 430 dike rand?

Samsung 245T 1920x1200 24 S-PVA (LTM240CS07) Wide ? 90 93 ja vga, dvi, hdmi, enz 620 MPA laat het beeld lichtjes trillen?

NEC LCD2470WNX 1920x1200 24 S-PVA (LTM240M2) ? ? ja vga, dvi 610 humming noise at particular brightness settings

LG L245WP-BN 1920x1200 24 P-MVA (M240UW01 V0) ? 72 (?) ja vga, hdmi 490

Eizo S2431W 1920x1200 24 S-PVA sRGB 94 (?) ja vga, dvi 800 met HDCP

Hyundai W241D 1920x1200 24 S-PVA (LTM240M2) Wide 84 91 96 ? vga, dvi, hdmi 440 spiegelende beeldschermrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp-
  • Laatst online: 25-06 23:36
Een handige site als je wilt weten welk panel er in een display zit is http://tftcentral.co.uk/
Zo kun je ook zien welke monitoren allemaal dezelfde panels gebruiken.

Zelf ben ik ook lang met een CRT blijven werken omdat ik TN panels maar matig kon appreciëren. Vorig jaar uiteindelijk een NEC 2690WUXi (H-IPS) aangeschaft, nog steeds tot zeer grote tevredenheid. Deze is helaas wel een beetje boven de prijsklasse waar je naar op zoek bent.

Ik denk dat je best voor een monitor met een S-PVA panel gaat, vooral omdat ze algemeen genomen betaalbaarder zijn dan een IPS, en zonder twijfel beter zullen zijn dan een TN.

[ Voor 7% gewijzigd door imp- op 03-02-2009 10:57 ]

Pagina: 1