Toon posts:

Trage netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

sinds enige tijd heb ik een externe Lacie network space 750Gb harde schijf waarop zo`n 650 GB aan Wav . geluids-bestanden staan.Nu doet zich het volgende voor. Zodra ik muziek afspeel en tiijdens het afspelen "blader "door de mappen , stopt de muziek steeds een fractie van een seconde ( erg irritant ) Lijkt wel of de harde schijf "hapert "tijdens het afspelen. Op de pc lopen geen andere programma`s die het afspelen van de muziek door de windows mediaplayer kunnen beinvloeden !

Configuratie P4 2.6 Ghz. xp sp3 2.0 Gb Ram met gigabit lan> netgear gigabit swich > netwerkschijf lacie met gigabit aansluiting.

"test "gedraaid met :
* opstelling van pc naar externe schijf via cross-cable
* pc > switch >pc (wav. muziek via andere pc gaat zonder probleem )
* firewall aan / uit , virus scanner aan/uit
Geeft geen oplossing/verbetering.

Heeft iemand ook zoiets gehad en eventueel een oplosing gevonden ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schijf aan andere PC gehangen om uit te sluiten dat het aan je software ligt?
Welk file-system is de schijf; kan het niet zijn dat er fragmentatie is opgetreden?
Als je een bestand van die schijf naar je PC kopieert en daarna afspeelt (lokaal dus), gaat het dan wel goed?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de data naar een andere pc copier gaat wel alles goed, maar dat is te omslachtig. Wil de exterene schijf puur en alleen gebruiken als "cd kast ". Fragmentatie ? , de schijf is net 2 weken oud en is nu nog maar alleen gebrukt voor het opslaan van muziek bestanden. Schijf is volgens mij standaard geformatteerd op fat 32. het euvel doet zich ( vergeten te vermelden ) ook voor op andere pc`s binnen de werkgroep.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-02 12:19
in WMP , in de opties kan je de netwerkbuffer instellen, zou daar een mogelijkheid liggen?
Want een FAT32 schijf van 750GB is traag in zoeken/schrijven geloof ik, vooral als die ook nog moet doorspelen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Heb stapsgewijs de buffer opgevoerd met 5 secondes....Helaas biedt dit ook geen oplossing.Volgens mij kan je via de web-browser van de harde schijf geen keus maken tussen fat 32 en bijv ntsf etc.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan allicht proberen de schijf nog te converteren naar NTFS via de CLI maar daar is een mogelijkheid dat je data kwijt raakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, ben echter dan wel een volle week verder ( overzetten van cd naar externe schijf....) Eventueel nog een mogelijkheid ?
Pagina: 1