Ik ben bezig met het installeren van Ubuntu 8.10 x64 op een nVidia Fakeraid controller. Deze zit op mijn moederbord (Asus M2N-SLI). Ik heb nu een array van 1000GB (2x Samsung T166 500GB). Daarin heb ik een NTFS partitie van 600GB (voor mijn Vista x64 installatie) en de rest is leeg. Start ik de installer direct dan ziet de Ubuntu Installer 2 losse 500GB hd's. Raid werkt dus niet native ben ik achter gekomen maar moet door middel van dmraid.
Afijn, dat is an sich niet zo moeilijk, gewoon even dmraid installeren. Vervolgens probeer ik te kijken naar het aantal disks in de array, dat klopt niet.
Best apart, hij ziet dus maar één disk in een stripe array. Terwijl er toch wel degelijk 2 disks in RAID 0 staan. Hier draai ik namelijk ook mijn Vista x64 op. Afijn, als ik hierna dus tóch de installer start zie ik daar wel de Array staan maar die is maar 500GB groot ipv 1000GB.. Lijkt dus toch alsof hij denkt dat ik maar één disk gebruik. En daarom zie ik mijn Windows partitie ook niet staan.
Doe ik soms iets verkeerd? Of is de ondersteuning van dmraid brak?
Ik heb zeg maar deze guide gebruikt: https://help.ubuntu.com/community/FakeRaidHowto
Ik heb ook nog zitten te denken om gewoon een Software raid te draaien in Ubuntu maar volgens mij ondersteund Vista geen pure Software Raid 0.
Afijn, dat is an sich niet zo moeilijk, gewoon even dmraid installeren. Vervolgens probeer ik te kijken naar het aantal disks in de array, dat klopt niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| root@ubuntu:/dev/mapper# dmraid -r /dev/sda: nvidia, "nvidia_ahdchdeg", stripe, ok, 976773166 sectors, data@ 0 root@ubuntu:/dev/mapper# dmraid -s *** Active Set name : nvidia_ahdchdeg size : 976773120 stride : 128 type : stripe status : ok subsets: 0 devs : 1 spares : 0 |
Best apart, hij ziet dus maar één disk in een stripe array. Terwijl er toch wel degelijk 2 disks in RAID 0 staan. Hier draai ik namelijk ook mijn Vista x64 op. Afijn, als ik hierna dus tóch de installer start zie ik daar wel de Array staan maar die is maar 500GB groot ipv 1000GB.. Lijkt dus toch alsof hij denkt dat ik maar één disk gebruik. En daarom zie ik mijn Windows partitie ook niet staan.
Doe ik soms iets verkeerd? Of is de ondersteuning van dmraid brak?
Ik heb zeg maar deze guide gebruikt: https://help.ubuntu.com/community/FakeRaidHowto
Ik heb ook nog zitten te denken om gewoon een Software raid te draaien in Ubuntu maar volgens mij ondersteund Vista geen pure Software Raid 0.
_@/'