Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xbox360] nieuwe router, connectie problemen xbox live

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Beste mensen,

Sinds een aantal weken hebben we in ons studentenhuis een nieuwe router. De vorige router kon ons zware gebruik niet aan en liep regelmatig vast. Op die router werkte mijn xbox verder prima.

Nu hebben we weer een andere (geen nieuwe) router er tussen gezet; het gaat om de 'e-tech RTPR01' (alweer een leuk aantal jaartjes oud). Hij werkt verder prima voor internetten, torrents, usenet e.d. maar de xbox vind hem minder leuk.

Na ~ een kwartiertje gamen gooit hij mij van xbox live af. In het spel Call of Duty 4 bijvoorbeeld gaat het als volgt:

Tijdens het spelen geeft hij opeens aan; Connection Interrupted
Daarna gooit hij me uit het spel met de melding; Error Server Connection Timed Out
Vervolgens: Lobby Closed met daarna de melding Notice you must be signed in to xbox live to play xbox live matched

Ook als ik geen games speel maar wel bv series kijk op de xbox signed hij me regelmatig uit.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is het volgende:
-De XboX360 een statisch IP adres gegeven
-Poorten 88 & 3074 (TCP & UDP) geredirect naar de xbox

UPnP Function is overigens gewoon enabled.

Hebben jullie nog ideeen?

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Het probleem is inmiddels verholpen. Ik moest een DMZ instellen voor mijn xbox in de router.