Ik had een vraag over de internetverbinding van de PS3 in samenwerking met het programma PS3Mediaserver.
De duidige situatie is al volgt:
Glasvezel
D-Link Dir 655 (router met wifi)
Laptop (wifi)
PS3 (via gigabit verbonden met de laptop waar de PS3Mediaserver op draait)
De PS3 kan maar één verbinding maken. Draadloos of bedraad. Voor het gamen is draadloos het makkelijkste, omdat er naar boven geen kabels lopen. De playstation staan namelijk boven op mijn broertjes kamer. Maar om films te streamen is er een gigabit verbinding nodig tussen laptop en ps3. Dit werkt, maar ik heb nu geen internet op de PS3, omdat deze een verbinding heeft met de laptop en niet met de router.
Om telkens de verbinding opnieuw in te stellen is natuurlijk een heel irritant werkje. Ik dacht er aan om de ps3 verbinding met het internet te laten maken via de gigabitverbinding naar de laptop. En dan via de draadloze verbinding op de laptop vervolgens verbinding te maken met de router en dus het internet.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar door op de LAN verbinding in Vista de internetverbinding te delen. Dan krijgt de draadloze verbinding ook een ander ip toegewezen (192.168.0.1, adres d-link router) en heb ik dus geen toegang meer tot de router en dus het internet.
Weet iemand hoe ik dit juist in kan stellen?
De duidige situatie is al volgt:
Glasvezel
D-Link Dir 655 (router met wifi)
Laptop (wifi)
PS3 (via gigabit verbonden met de laptop waar de PS3Mediaserver op draait)
De PS3 kan maar één verbinding maken. Draadloos of bedraad. Voor het gamen is draadloos het makkelijkste, omdat er naar boven geen kabels lopen. De playstation staan namelijk boven op mijn broertjes kamer. Maar om films te streamen is er een gigabit verbinding nodig tussen laptop en ps3. Dit werkt, maar ik heb nu geen internet op de PS3, omdat deze een verbinding heeft met de laptop en niet met de router.
Om telkens de verbinding opnieuw in te stellen is natuurlijk een heel irritant werkje. Ik dacht er aan om de ps3 verbinding met het internet te laten maken via de gigabitverbinding naar de laptop. En dan via de draadloze verbinding op de laptop vervolgens verbinding te maken met de router en dus het internet.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar door op de LAN verbinding in Vista de internetverbinding te delen. Dan krijgt de draadloze verbinding ook een ander ip toegewezen (192.168.0.1, adres d-link router) en heb ik dus geen toegang meer tot de router en dus het internet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f1c1:c812:864:8a4%9 IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.181 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1 Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::adaf:fb34:b8a1:1e5b%8 Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.30.91 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : |