Toon posts:

PS3 verbinding internet via Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over de internetverbinding van de PS3 in samenwerking met het programma PS3Mediaserver.

De duidige situatie is al volgt:
Glasvezel
D-Link Dir 655 (router met wifi)
Laptop (wifi)
PS3 (via gigabit verbonden met de laptop waar de PS3Mediaserver op draait)

De PS3 kan maar één verbinding maken. Draadloos of bedraad. Voor het gamen is draadloos het makkelijkste, omdat er naar boven geen kabels lopen. De playstation staan namelijk boven op mijn broertjes kamer. Maar om films te streamen is er een gigabit verbinding nodig tussen laptop en ps3. Dit werkt, maar ik heb nu geen internet op de PS3, omdat deze een verbinding heeft met de laptop en niet met de router.

Om telkens de verbinding opnieuw in te stellen is natuurlijk een heel irritant werkje. Ik dacht er aan om de ps3 verbinding met het internet te laten maken via de gigabitverbinding naar de laptop. En dan via de draadloze verbinding op de laptop vervolgens verbinding te maken met de router en dus het internet.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar door op de LAN verbinding in Vista de internetverbinding te delen. Dan krijgt de draadloze verbinding ook een ander ip toegewezen (192.168.0.1, adres d-link router) en heb ik dus geen toegang meer tot de router en dus het internet.

8)7 Weet iemand hoe ik dit juist in kan stellen? 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f1c1:c812:864:8a4%9
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.181
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::adaf:fb34:b8a1:1e5b%8
   Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.30.91
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . :

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Waar jij naar zoekt, denk ik, is Internet connection sharing. Dat kun je aanzetten, maar de LAN waarmee je de connectie deelt krijgt dan altijd 192.168.0.1 als fixed, hardcoded IP adres. Dat kun je dus niet veranderen, en je zult er dan de rest van je netwerk op aan moeten passen ('tis een beetje idioot, maar dit is MS's filosofie van 'Internet for dummies' in uitvoerig). Je kunt ook gewoon een switchje kopen, ben je van het hele gedoe af. :)

"169.254", zoals ik in een linkje in een vorige post al aangaf, is nie goed. DHCP probleem, dunkt me.
Zal antwoord geven op een post uit het mediaserver topic...

Switch kopen ben ik niet van plan, omdat ik denk dat het softwarematig ook moet lukken. Verder werken de verbdindingen gewoon dus weet niet of het een DHCP probleem is. Ip van de PS3 is namelijk 169.254.39.46. Windows heeft deze instellingen automatisch gekozen.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-03 23:50
Volgens mij kan je op je laptop wel een bridge aanmaken waarmee je internet kan "delen"met je ps3. Ik heb geen ervaring mee maar je zou ernaar kunnen kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Paulusbrand op 28-01-2009 16:12 . Reden: spuit 11, gaat niet werken ]

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Kijk hier eens :
VISTA
XP

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
Die link die je me geeft, dat heb ik in Vista zelf al eens doorgelezen.

Maar het probleem is wanneer ik de LAN-verbinding tussen de PS3 en laptop de internetverbinding deel, dat de draadloze verbinding (dus internetverbinding) automatisch 192.168.0.1 als ip adres krijgt toegewezen. Maar dan heeft de laptop geen toegang meer tot de D-link dir-655 router, omdat deze dat ip heeft.

Deze router regelt het draadloze netwerk en is vervolgens weer aangesloten op het breedband modem, via een kabel. Via de draadloze verbinding maken de andere 2 computers hier thuis, verbinding met het internet.

Snap nu niet hoe ik alles in moet delen om het geheel allemaal met elkaar werkend te krijgen:
Computer 1 - moet draadloos verbonden zijn met router
Computer 2 - moet draadloos verbonden zijn met router
Laptop 1 - moet draadloos verbonden zijn met router
PS3 - moet bedraad verbonden zijn met Laptop 1 en via deze verbinding maken met de router

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een bridge gemaakt en het werkt! Had hiermee nog geen ervaringen. Bedankt voor de hulp.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:09:
[...]

Zal antwoord geven op een post uit het mediaserver topic...

Switch kopen ben ik niet van plan, omdat ik denk dat het softwarematig ook moet lukken. Verder werken de verbdindingen gewoon dus weet niet of het een DHCP probleem is. Ip van de PS3 is namelijk 169.254.39.46. Windows heeft deze instellingen automatisch gekozen.
Het ware natuurlijk wel handig geweest als je de link die ik je gaf ook even doorgenomen had. Dan had je geweten dat een "169.254" adres altijd duidt op een fout.
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:53:

Maar het probleem is wanneer ik de LAN-verbinding tussen de PS3 en laptop de internetverbinding deel, dat de draadloze verbinding (dus internetverbinding) automatisch 192.168.0.1 als ip adres krijgt toegewezen. Maar dan heeft de laptop geen toegang meer tot de D-link dir-655 router, omdat deze dat ip heeft.
Wel, als Mohammed niet naar de berg toe kan komen, dan breng je toch gewoon de berg naar Mohammed? Met andere woorden, geef dan je router (tevens je default gateway) een ander IP adres (in hetzelfde subnet, uiteraard).
Deze router regelt het draadloze netwerk en is vervolgens weer aangesloten op het breedband modem, via een kabel. Via de draadloze verbinding maken de andere 2 computers hier thuis, verbinding met het internet.

Snap nu niet hoe ik alles in moet delen om het geheel allemaal met elkaar werkend te krijgen:
Computer 1 - moet draadloos verbonden zijn met router
Computer 2 - moet draadloos verbonden zijn met router
Laptop 1 - moet draadloos verbonden zijn met router
PS3 - moet bedraad verbonden zijn met Laptop 1 en via deze verbinding maken met de router

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Die iemand die je op weg kan helpen ben je voornamelijk zelf. :) Niet met je handen in je haar gaan zitten, maar even rustig de situatie overzien. En wat zie je dan? Om maar eens wat te noemen:

Je laptop LAN heeft een fixed IP adres van 192.168.0.181, right? Dus, vergeet DHCP naar de PS3 nou eens even, en stel de PS3 bijvoorbeeld als volgt in:

code:
1
2
3
IP address . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.70
Subnetmask . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default gateway. . . . . . . . . . :192.168.0.40

Vervolgens stel je de LAN naar je PS3 toe als volgt in:

code:
1
2
3
IP address . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.71
Default gateway. . . . . . . . . . :        (niks invullen hier!)

Je LAN op je laptop, naar je PS3 toe, en je PS3 zelf zitten nu op hetzelfde netwerk als je router. Ze kunnen alleen nog niet met elkaar praten, uiteraard (want je zijn fysiek van elkaar gescheiden). Daarvoor maak je een network bridge. Ga naar je netwerk settings, selecteer de LAN naar je PS3 toe EN je LAN met Internet eraan, right-click, en selecteer "Add to bridge". Dan maakt je OS een MAC Bridge Miniport aan, die zich gedraagt als een LAN connectie. Ga vervolgens na de IP4 settings toe van je bridge, en set daar het volgende neer:

code:
1
2
3
IP address . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.40
Default gateway. . . . . . . . . . :        (niks invullen hier!)

Als je goed opgelet hebt, dan zie je dat we de default gateway op de PS3 het IP adres van de net aangemaakte bridge gegeven hebben.

Nu zou het moeten werken. Ping eens naar 192.168.0.70 toe (is de PS3 nu bereikbaar?). Ping ook eens naar 192.168.0.40 (kan de bridge zelf gevonden worden?). En, last but not least, ping eens naar 192.168.0.1 (is je router nog te vinden?).

Het KAN zijn dat je bridge niet werkt. Type dan eens het volgende in:

netsh bridge set adapter 1 forcecompatmode=enable
netsh bridge set adapter 2 forcecompatmode=enable

Dan zou het toch echt moeten werken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Ik waardeer je uitleg!

Maar het werkt nu allemaal.

Verbinding van PS3 en Laptop pakte hij automatisch. Ook met die 'verkeerde' ip's. Kon vervolgens gewoon pingen. Heb daarna tussen beide werkende verbindingen op de laptop een brug gemaakt.

Vista heeft automatisc de goede verbindingen genomen. En als iets werkt heeft het geen rede om alles aan te passen zoals je uitlegd. Overigens niet kwetsend bedoeld want waardeer de tijd en moeite die je erin hebt gestoken!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:45:
Ik waardeer je uitleg!

Maar het werkt nu allemaal.

Verbinding van PS3 en Laptop pakte hij automatisch. Ook met die 'verkeerde' ip's. Kon vervolgens gewoon pingen. Heb daarna tussen beide werkende verbindingen op de laptop een brug gemaakt.

Vista heeft automatisc de goede verbindingen genomen. En als iets werkt heeft het geen rede om alles aan te passen zoals je uitlegd. Overigens niet kwetsend bedoeld want waardeer de tijd en moeite die je erin hebt gestoken!
Geen probleem. :) Dit is tweakers.net, en iemand anders kan de info altijd wellicht weer gebruiken als ie het archief doorzoekt.

Dat het foute IP adres nu opgelost is, lijkt me wel duidelijk: de bridge maakt immers nu connectie met je PS3 en je router samen (je PS3 zal nu ook zeker geen 169.254 adres meer hebben). En inderdaad, don't fix it if it ain't broken. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1