Toon posts:

Sportspellen op de computer met een controller (PES 2009 PC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Pro Evolution Soccer 2009 (PC) geleend van een vriend namelijk en overweeg nu een joystick te kopen hiervoor.

Wat is jullie mening hierover? Het spelen met een controller vind ik namelijk tegenwoordig veel leuker.
Vroeger vond ik FIFA 99 helemaal super op de computer. Dat was na Red Alert het eerste spel dat ik ooit heb gekocht en heb in beide zoveel uren gestopt, ook samen met een vriend, die had een logitech controller en dan ging ik altijd op keyboard e.d.

Maar nu ik vaak op PS2 en PS3 PES gespeeld heb, vind ik dat niet meer en vind ik met controllers spelen leuker.

Is een PC-controller kopen al voldoende voor een leuke gameplay? Ik heb een goede PC namelijk, Q6600, 22", 8800GT. Zou het dan leuk spelen zijn? Of heeft de PS3 hier veel meer voordelen in? Dat uiteindelijk de aankoop van een controller voor de PC zou tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

Cyphax

Moderator LNX
De vraag was altijd een beetje: kun je met zo'n controller het menu bedienen? Dat was bij veel spellen een beetje lastig, dan moest je met de muis door het menu, of anders met het toetsenbord. Het zal dus wel van het spel afhangen, wellicht dat dat tegenwoordig helemaal geen issue meer is. Je kunt een XBox 360-controller op je PC gebruiken, als je dat een fijn ding vindt (ik vind 'm wel prettig), ik weet niet of dat ook geldt voor een PS3-controller. Anyway, ik denk dat het wel de moeite is, dan wordt de gameplay zelf bij PES weer vergelijkbaar met die op de console.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 28-01-2009 15:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een Playstation 2 controller is gemakkelijk aan de pc te hangen door middel van een koppelstukje.

Volgens mij hebben ze die zelfs bij de Mediamarkt. Daar zitten wat drivers bij die je moet installeren om ook rumble te hebben en een calibratie en config te doen.

Ik zou geen joystick van een onbekend merk kopen. De calibratie daarvan is verschrikkelijk slecht, en zeker een controller met goedkope "pookjes" gaat snel kapot of werkt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06
Ik speel zelf ook PES 2009 op de pc, en dan kan je eigenlijk niet zonder controller. Zelf heb ik een aantal verschillende controllers gehad van o.a. Logitech, maar vaak ging dan die 4-punts druktoets kapot.

Totdat ik er achter kwam dat er kabeltjes zijn om een PS2 controller aan te sluiten op je pc usb-poort. Dus ik gebruik voor PES 2009 nu mijn PS2 controller. Of zoiets ook mogelijk is met een PS3 controller weet ik niet, deze is immers draadloos.

Maar als je een PS2 controller hebt zou ik die gebruiken, want die zijn lekker stevig en die ben je al gewend van je PS2. Zo'n kabeltje kost volgens mij maar €10,-- en ik heb 'm zelf destijds besteld bij Bol.com dacht ik. Bevalt mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
W00fer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:32:
Een Playstation 2 controller is gemakkelijk aan de pc te hangen door middel van een koppelstukje.
Xbox 360 controllers kun je ook gewoon aansluiten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik gebruik zelf de Rumblepad 2 van Logitech. Dit is ook een goede stevige controller, en lijkt op de playstation controller. Alleen bij Assassin's Creed moet ik nog even het toetsenbord gebruiken in het begin.

De controller kost volgens mij zo'n €30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een bijna antieke Logitech, een firefly oid, maar die werkt als een zonnetje incl. analoge sticks. Wmb voor sportspellen, verchtspellen en racers een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedlink Strike2 gekocht, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Megaflix schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:38:
[...]

Xbox 360 controllers kun je ook gewoon aansluiten dacht ik.
Ja dat klopt, maar een Xbox360 controller vind ik niet fijn. Bovendien heb ik niet van zulke kolenschoppen dus ik vind het een nogal grote controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PS3 controller kan ook meen losse driver die via google vrij goed te vinden is (heb atm even alleen Linux, dus kan het niet zo voor je uit mijn systeem trekken).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen voor € 15,- denk een nieuwe kopen. Het was namelijk hardstikke leuk met z'n 2'en vanavond te PES'en met mijn kamergenoot. Ook hebben we NHL 2009 en NBA 2k9 gespeeld.

PES 2009 was eigenlijk wel het leukste, maar ook met NHL en NBA hebben we veel gelachen.

Eventueel zou er dan zelfs met z'n 3'en gespeeld kunnen worden, 2 spelers met controllers en 1 met het keyboard. Mario Party 64 via N64 emulator komt dan ook in beeld. Dan kunnen mijn ouders de N64 thuis houden en kan ik alsnog mijn spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ikzelf speel fanatiek Fifa 2009 op de PC met 'n PS2 controller met converterkabeltje! Echt 'n musthave imho!
Kan alleen dat driver-cd'tje niet meer vinden, want na de tip van w00fer wil ik even kijken of die dan wel trilt...

Gewoon zo'n kabeltje van eBay afgeplukt voor 5,- ofzo, en 't is de beste aankoop van 2008 geweest!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis volgens mij de Logitech Dual Action gamepad en gebruik deze op mijn PC. Deze is toch al redelijk oud(de PC) en niet echt high-end om het zo maar te zeggen!

Maar met de gamepad is het heerlijk om een wedstrijdje Fifa 09 of PES2009 te spelen! Bevalt erg goed. Ik speel(de) afentoe ook nog een "Need for Speed: Zoveel" ermee en dat gaat ook wel fijn! DTM/Toca Race Driver 3 gaat er ook perfect mee.

Ik heb dat ding toen ooit is voor 15 euro gekocht geloof ik, omdat mijn XFX gamepad het had begeven. Eigenlijk wil ik nooit meer PES of Fifa op een toetsenbord doen, niet dat ik het nog kan! Wat ook een voordeel is, want nu kan je een beetje multiplayen op je PC. Een vriend van me komt vaak genoeg langs om ff een aantal potjes Fifa of PES te spelen en dan gaat hij op het toetsenbord en ik op mn gamepad. Gaat perfect dus echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

KneoK

Not in a million lightyears

Wellicht wat laat, maar als je vrijwel alleen nieuwe spellen met je controller wilt spelen dan zou ik een XUSB gamepad aanraden (dus een Xbox360 controller of "kloon" (heb zelf een Logitech Chillstream)), elke recente PES of FIFA die je op de pc zult spelen is een (goede of slechte) port van de consoles en bij vrijwel elke port zie je al standaard Xbox360 controls zodat je niets hoeft te mappen, moet je wel even wennen aan de andere lay-out ten opzichte van de PS2/3.
Als je veel oudere spellen met je controller wilt spelen (Fifa 99 ofzo) dan kun je beter een Logitech Dual Action achtige gamepad kopen, die werkt nog met z'n eigen drivers en is over het algemeen makkelijker te mappen in oudere spellen, Devil May Cry 3 is bijvoorbeeld vrijwel niet te mappen met een XUSB controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Ik speel fifa's altijd met een rumblepad.
alles werkt prima van besturing en menu. ( vind deze controller beter als de ps 3 controler, omdat hij dikker is )
Pagina: 1