Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[winxp) unknown device

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
In Windowsxp sp2 is er na de installatie een "unknown device" in apparaatbeheer met een uitroepteken. Ik kan niet achterhalen wat dat nu eigenlijk voor apparaat is alleen dat het van Intel is.
Reeds geprobeerd om unknown identifyer enz maar ook zij zien alleen unknown device en manufacturer is Intel.

Hoe kan er achterhaald worden wat voor apparaat deze unkown device is?

monta

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Driver Magician 3.1?

[ Voor 202% gewijzigd door Neobahamuth op 28-01-2009 14:51 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Kijk eens bij dat apparaat in apparaatbeheer onder het tabblad details. En dan bij Hardware-id's. Als je die in Google invult vind je wellicht je driver.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Om watvoor moederbord gaat het? In het geval van een laptop, welk merk en typenummer?

Self reflection is the school of wisdom

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als je nagaat welk onderdeel van je pc van intel is kan je er vrij rap achterkomen.
Maar hoogstwaarschijnlijk moet je nog een chipsetdriver van je moederbord installeren.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

job schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:23:
Als je nagaat welk onderdeel van je pc van intel is kan je er vrij rap achterkomen.
Maar hoogstwaarschijnlijk moet je nog een chipsetdriver van je moederbord installeren.
with ^^^^

Meestal is dit iets zoals de SM Bus en opgelost door chipsetdrivers - zie de website van Intel.

• monta
Het is een Dell Latitude E4300.

Ik zal eens met het ID googlen kijken of dat resultaat geeft.

monta

• monta
De chipset drivers heb ik reeds geinstalleerd vanaf de Dell support site. Geen resultaat.
Drivermagician is volgens mij meer om drivers te backuppen. Misschien dat SP3 uitkomt bied.

monta

• wagenveld
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:20:
Kijk eens bij dat apparaat in apparaatbeheer onder het tabblad details. En dan bij Hardware-id's. Als je die in Google invult vind je wellicht je driver.
Vul die gegevens hier eens in:
http://www.pcidatabase.com/

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17
Ik heb laatst ook zon laptop gedaan en had ook een unknown device, na wat googlen bleek het bluetooth te zijn.
Anders is het de IGP, de Lan of wireless aangezien je chipset al had gedaan.

[ Voor 75% gewijzigd door Bazvv op 28-01-2009 17:17 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:14

Pierre

Van nature lui!

Heb je die laptop via Dell gekocht, dan zit er een driver cdrom bij. Of zoek bij Dell naar drivers en/of diagnostische middelen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou eventueel Dell ook kunnen bellen en vragen of ze voor jouw laptop ook een soort AIO-CD hebben. AIO staat voor All In One en die wordt bij servers vaak meegeleverd. De CD detecteert de inhoud van je machine en installeert/adviseert de correcte drivers die je nodig zou hebben.

Verder is dit artikel misschien je ook al wel opgevallen op de site van Dell en geeft mogelijk meer ideeen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• monta
Ik ga dat allemaal eens bekijken. Goede suggesties!

monta

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als het een dell is, dan is het vrij makkelijk.
Dell zet alle drivers op het internet. Bij de chipset sectie staan sowieso al 4 drivers.
De ricoh driver is voor de geheugenkaart lezer, die andere 3 van intel heb je ook gewoon nodig.
Daarnaast zit er in jouw laptop zowel een dell wlan kaart als een lan kaart.
Als je wlan kaart en lan kaart allebei bij systeembeheer geinstalleerd staan, en ze werken probleemloos dan moet het wel 1 van die 4 chipset drivers zijn.

• monta
Thx. Het was de audio HD driver. De setup moest gedraaid worden en daarna de driver met uitroepteken bijwerken.

monta

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Er schijnt nog één of andere tool te zijn die deze unknown dingen kan indentificeren, maar of die ook drivers zoekt weet ik niet.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Driver scanner meschien ?
Pagina: 1