Toon posts:

SMS advertisment finish return value

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben op zoek naar een universele manier om te weten of een advertisement op een SMS client machine is klaar is met runnen. Wat ik namelijk doe is door met VBS de program uitvoeren. Als de program klaar is wil ik automatisch een andere advertisment runnen.

Wat ik nu heb is het volgende:

<<knip, declaraties en ander meuk even weggelaten>>

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Set objSWbemlocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator.1")
Set objSWbemServices = objSWbemlocator.ConnectServer(".",szNameSpacePath)

If Err.Number <> 0 Then

' Trying to create UIResource - assuming Advanced Client

Set oUIResource = CreateObject ("UIResource.UIResourceMgr")
    If oUIResource Is Nothing Then 
        Wscript.Quit(2)
    End If

' Run the program

oUIResource.ExecuteProgram sProgramID, sPackageID, TRUE

End If

WScript.sleep 25000

Set objSWbemlocator1 = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator1.1")
Set objSWbemServices1 = objSWbemlocator1.ConnectServer(".",szNameSpacePath1)

If Err.Number <> 0 Then

' Trying to create UIResource - assuming Advanced Client

Set oUIResource = CreateObject ("UIResource.UIResourceMgr")
    If oUIResource Is Nothing Then 
        Wscript.Quit(2)
    End If

' Run the program

oUIResource.ExecuteProgram sProgramID1, sPackageID1, TRUE

End If

<<knip>>

De sleep heb ik gebruikt om te wachten met het executen van de volgende program. Omdat sommige pc's erg traag zijn en andere weer heel snel waar we dit naar toe uit willen rollen zoek ik naar een meer dynamische methode om een serie van advertisments achter elkaar uit te voeren.
De "Run this program first" werkt in ons geval niet omdat de losse advertisments ook los van elkaar uitgerold moeten kunnen worden.

Ik heb op google gezocht maar kan niets vinden helaas.
Weet iemand wat ik zou kunnen gebruiken?

[ Voor 2% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb wat code tags toegevoegd; daarnaast heb ik het idee dat je hier zelf ook wat debugging aan kan doen; maar ik verplaats je topic evenwel naar het juiste forum; en dat is niet CSA :)

CSA > PRG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de correctie.
Debugging is trouwens niet aan de orde. Want dit script werkt, alleen zoek ik iets van een return value die mij vertelt dat een package/advertisement klaar is met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb geen idee wat je nu eigenlijk precies aan het doen bent. Je roept een programma aan en wilt weten wanneer het afgelopen is? Lees de eerste twee zinnen van je eerste post nog eens door. Daar is echt geen touw aan vast te knopen. Als je wilt dat anderen je kunnen helpen zul je je probleem toch iets duidelijker moeten omschrijven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb 3 advertisements op een client beschikbaar en ik wil met een 4e advertisements ervoor zorgen dat de 3 advertisements achter elkaar uitgevoerd worden. Dit is ten behoeve van een uitrol waarbij we gebruikers willen helpen. Duidelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij SMS denk ik aan short message service en bij advertisements denk ik aan advertenties. Daarnaast kan clients van alles zijn. De enige houwvast die ik heb is dat je wat over VBS gezegd heb dus ik vermoed dat het hier iets met een windows platform te maken heeft.

Aan de andere kant, ik heb nauwelijks ervaring met het windows platform, dus het kan best zijn dat ik daarom de boel niet kan plaatsen.
Duidelijk zo?
Voor mij dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat hij het hier over heeft (systems managers server), aangezien zijn script hier vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het zou handig zijn wanneer de topicstarter dit soort informatie gewoon zelf geeft ipv dat we het maar meoten gokken en zoeken. Die informatie lijkt me een stuk relevanter voor het probleem dan 'gebruikers willen helpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zonder enige kennis van VBS heb ik dit probleem volgens mij binnen 5 seconden opgelost: [google=ExecuteProgram vbs wait]; maar misschien kan de topicstarter even toelichten wat hij zelf al heeft geprobeerd naast ergens een script vandaan kopieren? ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 101% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de reacties hebben me op het goede spoor gebracht

door in een loop om de seconde de LastRunTime weg te schrijven naar een variable en deze te monitoren tot dat deze niet meer wijzigt kan worden bepaald dat de package is geinstalleerd.

ik heb de code nu even niet beschikbaar maar voeg dit nog wel even toe volgende week

bedankt voor de reacties
Pagina: 1