Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enkele taalopmerkingen over GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In de topicadmin staat de tekst 'Topic eigenschappen', dat moet 'Topiceigenschappen' zijn. Hetzelfde geldt voor 'Topic notitie', dat moet 'Topicnotitie' zijn, en voor 'Topic waarschuwing' dat 'Topicwaarschuwing' moet worden.

In dit reactievenster staat 'Laat HTML zien?' met daarachter de tekst 'Ja, laat HTML zien in voorbeeld.' Direct daaronder staat 'Bookmark?' met het antwoord 'Ja'. Dat lijkt me enigszins inconsistent: de ene keer wel en de andere keer geen uitleg. Gaarne dat gelijk trekken.

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:35

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
:Y

Dit soort fouten staan trouwens ook veel in de Pricewatch.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Klinkt ook als developers die de interface maken. Ik merk het aan mezelf ook.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Och, we doen het al jaren zo. Ik had verwacht dat het groene boekje het onderhand wel eens een keer goed zou gaan keuren :P

Intentionally left blank

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

crisp schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:09:
Och, we doen het al jaren zo. Ik had verwacht dat het groene boekje het onderhand wel eens een keer goed zou gaan keuren :P
Nouja zeg. :P

Ik vind het zelf erg lelijk en onprofessioneel staan.
Het geeft ook een onprettige mentale pauze als ik het lees, komt erg onnatuurlijk op mij over.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mace schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:06:
Ik vind het zelf erg lelijk en onprofessioneel staan.
Het geeft ook een onprettige mentale pauze als ik het lees, komt erg onnatuurlijk op mij over.
Gelukkig hoef jij het dan ook niet te lezen, want die "knopjes" heb jij helemaal niet ;)

* Erkens vindt het overigens totaal niet boeiend.
Sterker nog, ik vind het juist lelijk en onprettig lezen als dat aan elkaar staat, of het nu "fout" is of niet.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je het niet prettig vindt lezen, kun je er ook een liggend streepje tussen plaatsen. Goede site voor dit soort regels is www.spatiegebruik.nl

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Erkens schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:26:
[...]

Gelukkig hoef jij het dan ook niet te lezen, want die "knopjes" heb jij helemaal niet ;)
Dat is niet relevant, ik bedoelde meer in het algemeen.
* Erkens vindt het overigens totaal niet boeiend.
Sterker nog, ik vind het juist lelijk en onprettig lezen als dat aan elkaar staat, of het nu "fout" is of niet.
Dat jij Nederlands verkeerd leest is toch geen reden om fout Nederlands te gebruiken?

Ok, de meeste users zullen het niet zien, maar is dat een reden om maar gewoon fout taalgebruik toe te staan?

Ik snap ook wel dat jullie zoiets hebben van: "Wat heeft die gewone sterveling hier te zoeken?"
Ik reageer alleen omdat onjuist spatiegebruik gewoon te vaak voorkomt in onze taal en ik stoor me er mateloos aan, ik heb er niet echt last van, nee, maar toch wilde ik er wat van zeggen omdat ik dacht dat we correct taalgebruik hier hoog in het vaandel hebben staan.

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 02-02-2009 09:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oscar Mopperkont schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:50:
Als je het niet prettig vindt lezen, kun je er ook een liggend streepje tussen plaatsen. Goede site voor dit soort regels is www.spatiegebruik.nl
Ik zie niet hoe dat goed Nederlands is, maar underscores zijn altijd goed \o/

Inderdaad leest het niet lekker als je er op let. Trouwens is er naast hetgeen Harm zegt ook nog 'topic id' = (?) topic-ID.

Maar er is vast geen crewlid die het meer dan twee keer bewust heeft gelezen. Na de eerste keer weet je wel hoe het zit. Ik vind verkeerd spatiegebruik erg irritant lezen maar het was me na N jaar crew zijn en zeer regelmatig gebruik van de knopjes nog niet eens opgevallen. Ik zie de invulvelden maar kijk al lang niet meer naar de labels. (Dus heren devvers, liever geen velden omdraaien :P )

offtopic:
Harm: als je toch naar goed Nederlands kijkt, doe dan ook wat aan het hoofdlettergebruik in nieuws0ls O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

F_J_K schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:40:
Ik zie niet hoe dat goed Nederlands is, maar underscores zijn altijd goed \o/
Haha :D Het was nog vroeg!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:40:
offtopic:
Harm: als je toch naar goed Nederlands kijkt, doe dan ook wat aan het hoofdlettergebruik in nieuws0ls O-)
offtopic:
Dat is al gedaan ;) . Sinds een paar weken schrijven we weer zoals zo goed als iedere user het graag wil zien :) .

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Fixed in SVN :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.