Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152426

Topicstarter
Dag mensen,

ik heb nu sinds een tijdje een dslr en wil me daar meer in gaan verdiepen.
Ik vold dan ook al een tijdje met veel plezier de fotofora binnen GoT.

Om mezelf meer in het fotograferen te bekwamen ben ik op zoek naar een fotocursus in Utrecht.
Dit is o.a. mogelijk bij UCK of kadeateliers...
Maar ja, wat is nou een goede cursus?

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben waarop te letten bij het kiezen van de juiste cursus?
En of jullie wellicht nog andere cursussen weten..
Docenten e.d. zegt me nl. vrij weinig!

thanks!
Q

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 152426 op 28-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 18:00
Er zijn al vaker topics geweest hierover, deze zijn eenvoudig te vinden met de search. Verder kun je in de gaten houden wanneer er een meet is binnen FG.

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 28-01-2009 13:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04

Ethirty

Who...me?

Toevallig weet ik dat de UCK 3 februari een open avond heeft. Ik ga daar ook even kijken wat er allemaal mogelijk is en of het aansluit bij wat ik wil.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:41

samo

yo/wassup

Daar was ik ook van plan even te gaan kijken.
Bij Parnassos heb je ook een hoop cursussen, dat kan ook interessant zijn.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 07:50
In mijn woonplaats was er een cursus fotografie met een dslr, georganiseerd door de plaatselijke volks universiteit, dus misschien is er ook zoiets voor Utrecht? Effe gegoogled: Digitale Fotografie, basiscursus

Edit: deze is misschien wat meer van toepassing: Fotografie, basiscursus

[ Voor 26% gewijzigd door BellySM op 28-01-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik heb bij Parnassos de basiscursus gedaan, is mij goed bevallen!
Is zeker in het begin echt basis, maar dat had ik ook wel verwacht van een basiscursus.

Ik ga nu de vervolgcursus doen.

Meer info:
fotografiecursussen Parnassos, UU

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152426

Topicstarter
dank voor de tips!

Als je de diverse cussussen bekijkt dan behandelen ze vrijwel allemaal dezelfde basisdingen.
Niks mis mee want daarover heb ik ook nog een hoop te leren.. maar ik leer t dan wel t liefst gelijk goed, en 't is vrij lastig om dat uit zo'n informatietekstje te halen...

Ik denk dat ik toch ook even bij UCK ga kijken...
Mocht het wat zijn dan laat ik dat nog even weten!

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 152426 op 28-01-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04

Ethirty

Who...me?

Net terug van de open avond. Ik had er persoonlijk niet zo'n positief gevoel bij, maar ik weet dan ook nog steeds niet zo goed wat ik van een cursus verwacht. De uitleg van de cursus duurde ongeveer 90 seconde en vertelde niet veel meer dan de folder. De basis- en vervolgcursus zijn veelal gefocussed op techniek, hoewel de vervolgcursus al een stuk minder. Basis was sowieso voor mensen die nog niet weten wat sluitertijd is, dus die viel meteen al af.

Ik werd voor referentiemateriaal verwezen naar de foto's die op de gang daar hingen, die waren van mensen die de opleiding van 1 jaar volgen. Op een enkele na kwamen de meeste niet eens boven het testcase niveau van hier uit. De website van 1 van de docentes geeft een niet veel betere indruk. :X

Zit net even bij Parnassos te kijken en ik denk dat de cursussen compositie en lichtmeting beter aansluiten bij wat ik op dit moment zoek.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1